Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zelf iets doen aan het moordend verkeer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109396)

De schoofzak 16 juli 2008 08:54

Zelf iets doen aan het moordend verkeer

In Nederland is of was men op zoek naar de sjoffeur van een bestelwagen met B. nummerplaat, die zich zeer agressief gedroeg in het verkeer.

De nummerplaat leidde naar een Antwerpse firma.

De werkgever neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op, en ontslaat de agressieve werknemer.

Kijk, dit vind ik nu eens een goede zaak.
We zijn met zijn allen akkoord dat er teveel aksidenten gebeuren, en dat er teveel agressie is.
Als we daar dan zelf iets aan kunnen doen, dan moeten we dat ook doen.

Ik vind dat we in onze eigen familie- en vriendenkring niet passief mogen blijven, als iemand zich aankondigd als hardrijder, als dronken rijder (meestal gaat het dan om "een klein beetje teveel, ik kan daar tegen ...), of als agressieveling (ik rijd zo enen van de weg ...)

Nog tips in die zin?

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GT41UB9OR

Werkgever gooit wegpiraat buiten

MERKSEM - Het bedrijf Ruflex uit Merksem heeft de chauffeur ontslagen tegen wie in Nederland minstens vier klachten werden ingediend wegens bijzonder agressief rijgedrag met de rode bestelwagen van zijn baas.
De firma was niet op de hoogte van de klachten in Nederland. De werkgever vernam het wangedrag van zijn chauffeur pas nadat de Nederlandse krant BN/DeStem vorige vrijdag een klaagster opvoerde. De 22-jarige vrouw zei dat de man haar kilometerslang had achtervolgd, van de weg had gereden en bekogeld met flessen water. De krant publiceerde ook de nummerplaat. Dat leidde naar het bedrijf in Merksem waar ze not amused waren. De firma wachtte het onderzoek door de Nederlandse politie niet af en zette de chauffeur op straat. (bjm)

eno2 16 juli 2008 10:11

Citaat:

Wat ik zelf doe, is me alleen nog op paadjes begeven, waar auto's me niet kunnen volgen.

LastMohican 16 juli 2008 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3568001)
Ik vind dat we in onze eigen familie- en vriendenkring niet passief mogen blijven, als iemand zich aankondigd als hardrijder, als dronken rijder (meestal gaat het dan om "een klein beetje teveel, ik kan daar tegen ...), of als agressieveling (ik rijd zo enen van de weg ...)

Is de inquisitie op dat gebied hier in Belgie nog niet erg genoeg zonder ook nog wezelige verklikkers te moeten inschakelen ? Er zijn verdorie al meer flitsbakken in Belgie dan er allochtonen met werk zijn ! :roll:

Dronkoers 16 juli 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3568001)
In Nederland is of was men op zoek naar de sjoffeur van een bestelwagen met B. nummerplaat, die zich zeer agressief gedroeg in het verkeer.

De nummerplaat leidde naar een Antwerpse firma.

De werkgever neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op, en ontslaat de agressieve werknemer.

Kijk, dit vind ik nu eens een goede zaak.
We zijn met zijn allen akkoord dat er teveel aksidenten gebeuren, en dat er teveel agressie is.
Als we daar dan zelf iets aan kunnen doen, dan moeten we dat ook doen.

Nog tips in die zin?

link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GT41UB9OR

Werkgever gooit wegpiraat buiten

MERKSEM - Het bedrijf Ruflex uit Merksem heeft de chauffeur ontslagen tegen wie in Nederland minstens vier klachten werden ingediend wegens bijzonder agressief rijgedrag met de rode bestelwagen van zijn baas.
De firma was niet op de hoogte van de klachten in Nederland. De werkgever vernam het wangedrag van zijn chauffeur pas nadat de Nederlandse krant BN/DeStem vorige vrijdag een klaagster opvoerde. De 22-jarige vrouw zei dat de man haar kilometerslang had achtervolgd, van de weg had gereden en bekogeld met flessen water. De krant publiceerde ook de nummerplaat. Dat leidde naar het bedrijf in Merksem waar ze not amused waren. De firma wachtte het onderzoek door de Nederlandse politie niet af en zette de chauffeur op straat. (bjm)

Nu dacht ik: "Mooi, proficiat voor de firma, zulke chauffeurs kunnen we hier inderdaad missen". Maar in dezelfde post moeten ook ineens de hardrijders en de "dronken" chauffeurs het bekopen :roll:

Wanneer gaan jullie eens inzien dat dit niks met agressie te maken heeft?
Wie agressief dronken is, zal dat nuchter ook wel zijn.

Duvelke 16 juli 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3568290)
Nu dacht ik: "Mooi, proficiat voor de firma, zulke chauffeurs kunnen we hier inderdaad missen". Maar in dezelfde post moeten ook ineens de hardrijders en de "dronken" chauffeurs het bekopen :roll:

Wanneer gaan jullie eens inzien dat dit niks met agressie te maken heeft?
Wie agressief dronken is, zal dat nuchter ook wel zijn.

wanneer je gedronken hebt, versterken je emoties. als je een beetje agressief bent als je nuchter bent, ben je veel agressiever wanneer je gedronken bent. Bovendien is het ook verboden dronken achter het stuur te zitten.

Dronkoers 16 juli 2008 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3568312)
wanneer je gedronken hebt, versterken je emoties. als je een beetje agressief bent als je nuchter bent, ben je veel agressiever wanneer je gedronken bent. Bovendien is het ook verboden dronken achter het stuur te zitten.

Klopt.
Toch worden deze mensen meer gevisueerd dan agressieve chauffeurs, omdat dronkenschap makkelijker te controleren is, niet?
Jammer dat de meeste onderzoeken stoppen bij "Hij heeft alkohol in zijn bloed", ik zou ook graag zijn rijstijl gekend hebben op dat moment.

Duvelke 16 juli 2008 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3568338)
Klopt.
Toch worden deze mensen meer gevisueerd dan agressieve chauffeurs, omdat dronkenschap makkelijker te controleren is, niet?
Jammer dat de meeste onderzoeken stoppen bij "Hij heeft alkohol in zijn bloed", ik zou ook graag zijn rijstijl gekend hebben op dat moment.

alcohol brengt ook andere nefaste gevolgen tijdens het rijden e..

zo is jereactievermogen is een pak trager, je bent verdoofd, je denkt anders, kortom, een slechte mix !

Geertje 16 juli 2008 11:13

Ik ken nog een zeer gevaarlijke wegpiraat. Hij raast elke dag door de koningstraat naar huis : zijn plaat is 1.

Dronkoers 16 juli 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3568349)
alcohol brengt ook andere nefaste gevolgen tijdens het rijden e..

zo is jereactievermogen is een pak trager, je bent verdoofd, je denkt anders, kortom, een slechte mix !

Het is niet omdat je anders denkt, dat dit slechter zou zijn eh, je kunt in een fase zitten dat je beseft dat je gedronken hebt, en ernaar aanpassen, en ge kunt inderdaad stiepelzat achter het stuur kruipen en een kwartier achter het contact zoeken: dat laatste is inderdaad levensgevaarlijk ;-)

Trouwens, als je met vol kwaad bloed in je auto zit, dan zie je nog minder volgens mij, maar dat kun je niet controleren eh.

Dronkoers 16 juli 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3568353)
Ik ken nog een zeer gevaarlijke wegpiraat. Hij raast elke dag door de koningstraat naar huis : zijn plaat is 1.

Handig als je weet dat je niet geflitst kunt worden :|

MakingProgress 16 juli 2008 19:32

Wat verkeer betreft gedragen veel vlamingen zich toch precies als walen.

NON tegen snelheidscontroles.
NON tegen alcoholcontroles.

Maar een ernstig alternatief, ho maar !

C2C 16 juli 2008 19:37

Citaat:

Ja, de trein en de bus nemen, tiens.

Honderden, zoniet duizenden keren minder dodelijk, minder vervuilend, vele malen comfortabeler en veel efficiënter.

Enfin, ik heb niks tegen autogebruikers, maar ze zijn wel zwaar psychotisch. Dat is het minste dat men kan zeggen.

delcom 16 juli 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3569864)

Honderden, zoniet duizenden keren minder dodelijk, minder vervuilend, vele malen comfortabeler en veel efficiënter.

Enfin, ik heb niks tegen autogebruikers, maar ze zijn wel zwaar psychotisch. Dat is het minste dat men kan zeggen.

dat van efficiënter is, zonder rekening te houden met de zoveelste vertraging, te zien in hoeverre je ergens moet zijn in de buurt van een station en als je er dan nog een nabij uw woning hebt.
kom nu niet met het openbaar vervoer aandraven want de kans dat die uren evenredig lopen met de uren van de treinen en dan nog eens met de uren dat jij ergens moet zijn is wel erg klein

LastMohican 16 juli 2008 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3569864)

Minder vervuilend ? Al de bussen die leeg rondrijden braken tientallen malen uit wat een auto uitstoot. Dat argument is dus al nonsens.

Comfortabeler ? KOMAAN ! Niet zwanzen he !!! Misschien tov een trabantje of zo, maar eender welke hedendaagse auto is vele malen comfortabeler als de pijnbank die het openbaar vervoer is.

Plus er is niet altijd een halte in de buurt, je moet 15 keer overstappen, altijd wachten aan haltes die noet altijd beschut zijn tegen de regen.... En wat als je veel spullen te vervoeren hebt ? Als mijn madam naar de solden geweest is moet ge niet met uwe bus afkomen hoor...

Openbaar vervoer werkt gewoon niet. Het is een mooi alternatief voor "de zwakkeren" in de samenleving die zich geen echttransport kunnen veroorloven, maar dat is dan ook alles....

Dronkoers 16 juli 2008 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress (Bericht 3569842)
Wat verkeer betreft gedragen veel vlamingen zich toch precies als walen.

NON tegen snelheidscontroles.
NON tegen alcoholcontroles.

Maar een ernstig alternatief, ho maar !

NEE tegen pure staatskascontroles bedoel je... hoop ik toch

L. J. Brutus 16 juli 2008 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delcom (Bericht 3569983)
dat van efficiënter is, zonder rekening te houden met de zoveelste vertraging, te zien in hoeverre je ergens moet zijn in de buurt van een station en als je er dan nog een nabij uw woning hebt.
kom nu niet met het openbaar vervoer aandraven want de kans dat die uren evenredig lopen met de uren van de treinen en dan nog eens met de uren dat jij ergens moet zijn is wel erg klein

Mij lukt het al bijna vijftig jaar, dus ik zie niet in waarom het u niet zou lukken. Ik ging naar school met de tram, naar de unief met de trein, naar mijn werk met bus en tram, na een paar jaar en een andere job weer met de trein, en tegenwoordig terug met de tram. Als ik verlof heb ga ik steevast ergens naartoe, niet zelden naar het buitenland, ook met trein en bus.

L. J. Brutus 16 juli 2008 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3570159)
Minder vervuilend ? Al de bussen die leeg rondrijden braken tientallen malen uit wat een auto uitstoot. Dat argument is dus al nonsens.

Comfortabeler ? KOMAAN ! Niet zwanzen he !!! Misschien tov een trabantje of zo, maar eender welke hedendaagse auto is vele malen comfortabeler als de pijnbank die het openbaar vervoer is.

Plus er is niet altijd een halte in de buurt, je moet 15 keer overstappen, altijd wachten aan haltes die noet altijd beschut zijn tegen de regen.... En wat als je veel spullen te vervoeren hebt ? Als mijn madam naar de solden geweest is moet ge niet met uwe bus afkomen hoor...

Openbaar vervoer werkt gewoon niet. Het is een mooi alternatief voor "de zwakkeren" in de samenleving die zich geen echttransport kunnen veroorloven, maar dat is dan ook alles....

Volgens mij bent u zelf aan het zwanzen.

-Als u de bus zou nemen, moest ze niet leeg rondrijden.
-De mogelijkheid een boekje te lezen in plaats van naar de weg te kijken is inderdaad comfort (voor de boekenlezers dan toch).
-Geen halte in de buurt? U had maar in de stad moeten gaan wonen. Op den buiten wonen boeren, boswachters en tuinbouwers.
-Te veel spullen bij? Consumeer minder. U hebt die rommel allemaal niet nodig.

Dronkoers 16 juli 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3570246)
Volgens mij bent u zelf aan het zwanzen.

-Als u de bus zou nemen, moest ze niet leeg rondrijden.
-De mogelijkheid een boekje te lezen in plaats van naar de weg te kijken is inderdaad comfort (voor de boekenlezers dan toch).
-Geen halte in de buurt? U had maar in de stad moeten gaan wonen. Op den buiten wonen boeren, boswachters en tuinbouwers.
-Te veel spullen bij? Consumeer minder. U hebt die rommel allemaal niet nodig.

Ach zo...

Nynorsk 16 juli 2008 22:49

waarom zou ik drie uur op het openbaar vervoer zitten als ik er in 1u20 raak met de auto?

L. J. Brutus 16 juli 2008 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3570277)
Ach zo...

Zo, ja. Zo is dat. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be