Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion
(Bericht 3568400)
Ik neem altijd aan dat een gesprekspartner zelf een zekere logica kan hanteren. Dat er een ander beleid nodig is is evident omdat de problemen die Vlaanderen en Wallonië hebben compleet verschillend zijn. Ik ben absoluut geen voorstander van Brussel uit te breiden,d at is egwoon van op de hak op de tak springen om je gebrek aan argumentatie te verdedigen.
|
Je blijft in een kringetje draaien: je zegt dat de situatie verschillend is en concludeerd dat er een ander beleid nodig is omdat het verschillend is.
Leg me eens uit hoe je door verdergaande regionalisering de situatie rond en in Zaventem gaat oplossen? Hoe ga je nu de franstaligen meer naar Zaventem gaan krijgen door verdere regionalisering? Hoe maak je een einde aan de drie milieunormen voor vliegtuigen? Hoe ga je het openbaar vervoer beter maken door allerlei regionale besturen? De spoorwegen? Hoe ga je de Brusselse armoede, de verloedering in de stadscentra oplossen? Hoe kan je dat nu in godsnaam BETER doen door NIET te overleggen?
Je kan met één regering allerlei toestanden beter aan indien je ze globaal oplost. Zo is het regionaliseren van de verkeersreglementen een grap.
Op de duur weet je absoluut niet meer weleke snelheid je moet aanhouden.
Wat betreft het behandelen van ouderen en jongeren in de werkloosheid: kan men daar dan geen globale politiek in voeren? Is het omdat er meer blinden zijn in Kortrijk dan in Antwerpen dat daar een apparte geneeskunde voor nodig is? Zijn er met andere woorden nieuwe wetten en regels nodig, specifiek per (veranderende!) toestand?
Het is gewoon zo dat men ons wil wijsmaken dat er een verbetering zal ontstaan qua tewerkstelling. In feite wil men in Vlaanderen carte blanche om een terreur te gaan houden bij oudere werknemers, en de Walen liggen hier dwars.
Dat is niet omdat er een geografisch verschil is: dat is omdat er Vlamingen zijn die rechtser zijn dan Walen (en omgekeerd) die hun kans wagen om via regionalisering hier een uiterst rechts regime in te voeren.
Dat heeft niets met efficiëntie te maken, maar met politiek.
Kijk: moest ik een machiavellist zijn, een postjesjager of een partijbeest, een stemmenjager en een op macht belust opportunist dan zou ik de verdergaande regionalisering met de daaraan (in Vlaanderen) gepaard gaande verrechtsing toejuichen.
Dit zou grote weerstand opbouwen, de mensen naar de linkse partijen jagen en mijn partij groter maken. Actie is reactie nietwaar?
Maar ik ben dat NIET. Ik doe aan politiek omdat ik wil dat de mensen het goed hebben, niet om politici te lanceren of mijzelf populair of geliefd te maken dankzij de miserie van anderen.
Dus: op dit moment profiteren van verrechtsing op kap van de bevolking: no passaran!