Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   indien splitsing, wat gebeurt er met duitstalig belgie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109411)

Duvelke 16 juli 2008 13:12

indien splitsing, wat gebeurt er met duitstalig belgie?

zie titel

Zoom 16 juli 2008 13:15

Referendum? :)

Geert C 16 juli 2008 13:23

Waals Gewest, me dunkt. :?

Zwartengeel 16 juli 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3568644)
zie titel

Hoezo? Ik dacht dat ze op de TV zeiden dat België zal blijven bestaan?

lollysticky 16 juli 2008 13:29

geef de duitstaligen de keuze? ZONDER inmenging van walen, vlamingen of brusselaars! ik steun ze wat ze ook kiezen. Die mensen moeten de kans hebben om zelf hun bestemming te kiezen!

Duvelke 16 juli 2008 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3568688)
Hoezo? Ik dacht dat ze op de TV zeiden dat België zal blijven bestaan?

jep, daarom dat ik ook zei INDIEN :-D
kwestie om jullie ook iets te gunnen e sjoeke ;-)

Zwartengeel 16 juli 2008 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3568686)

In hoeverre is het parlement van de Duitstalige Gemeenschap eigenlijk ondergeschikt aan de Waalse regering? Hoe verhouden beiden zich?

Gwyndion 16 juli 2008 13:35

Ik zou ze zelf een referendum laten houden, als ze willen kunnen ze bij Duitsland aansluiten ofzo.

Geertje 16 juli 2008 13:37

Duitstalig België zou zelf moeten kiezen : - kiezen tussen Vlaanderen, Waalse Republiek, Duitsland, Luxemburg of onafhankelijk worden.

Hetzelfde met de provincie Luxemburg, deze zou moeten kunnen kiezen tussen Waalse Republiek of het Groothertogdom Luxemburg. Moest ik hun zijn, ik zou wel weten wat kiezen.

HAMC 16 juli 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3568738)
Duitstalig België zou zelf moeten kiezen : - kiezen tussen Vlaanderen, Waalse Republiek, Duitsland, Luxemburg of onafhankelijk worden.

Hetzelfde met de provincie Luxemburg, deze zou moeten kunnen kiezen tussen Waalse Republiek of het Groothertogdom Luxemburg. Moest ik hun zijn, ik zou wel weten wat kiezen.

Met een Waalse corridor kan Luxemburg zelfs kiezen voor Vlaanderen.

vlijmscherp 16 juli 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3568686)

op zich kan dit niets anders hé, de grenzen van de gewesten liggen vast en het is naar die grenzen dat internationale instellingen zouden kijken.

of het moet zijn de Duitstaligen beter kunnen onderhandelen natuurlijk....

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3568738)

http://www.brusselsjournal.com/node/2436
http://www.brusselsjournal.com/node/2433

LiberaalNL 16 juli 2008 13:53

Die zullen zich hoogstwaarschijnlijk aansluiten bij het Groothertogdom Luxemburg, eveneens de Waalse provincie luxemburg.

HAMC 16 juli 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3568778)
op zich kan dit niets anders hé, de grenzen van de gewesten liggen vast en het is naar die grenzen dat internationale instellingen zouden kijken.

of het moet zijn de Duitstaligen beter kunnen onderhandelen natuurlijk....

Ik denk wel dat de internationale instelling begrijpen dat die Duitsers geen Walen zijn.

vlijmscherp 16 juli 2008 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3568783)
Ik denk wel dat de internationale instelling begrijpen dat die Duitsers geen Walen zijn.

hm, gevaarlijk wat je nu zegt hé, dan kunnen de Franstaligen in de rand net hetzelfde zeggen. het zijn ook geen echte Vlamingen dan....

Gwyndion 16 juli 2008 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3568797)
hm, gevaarlijk wat je nu zegt hé, dan kunnen de Franstaligen in de rand net hetzelfde zeggen. het zijn ook geen echte Vlamingen dan....

Wel een nuance, dat gebied is historisch gezien al Duits, kan je niet vergelijken met immigranten die zich weigeren te integreren.

vlijmscherp 16 juli 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3568804)
Wel een nuance, dat gebied is historisch gezien al Duits, kan je niet vergelijken met immigranten die zich weigeren te integreren.

weinig van belang, dan zou Duitsland weer de Elzas kunnen opeisen en Vlaanderen Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen kunnen inlijven? weinig waarschijnlijk.

HAMC 16 juli 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3568797)

Hmm... Neen, het is niet hetzelfde.

Het gaat niet over of het echte Walen zijn of niet, het feit is toch dat het over een stuk Duitsland gaat?

vlijmscherp 16 juli 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3568809)
Hmm... Neen, het is niet hetzelfde.

Het gaat niet over of het echte Walen zijn of niet, het feit is toch dat het over een stuk Duitsland gaat?

nope, het gaat over een stuk Wallonië, zoals in de Belgische grondwet staat. wat het vroeger geweest is, heeft geen enkele belang hé.

de rand rond Brussel is Vlaanderen omdat het zo in de grondwet staat, de Oost-kantons zijn dus Wallonië omdat het in de grondwet staat.

HAMC 16 juli 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3568823)
nope, het gaat over een stuk Wallonië, zoals in de Belgische grondwet staat. wat het vroeger geweest is, heeft geen enkele belang hé.

de rand rond Brussel is Vlaanderen omdat het zo in de grondwet staat, de Oost-kantons zijn dus Wallonië omdat het in de grondwet staat.

Die mensen, waarvan er waarschijnlijk nog zijn die in Duitsland geboren zijn hebben dus geen enkel recht?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be