Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Splits België NU! (Voor het te laat is!) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109419)

djokke 16 juli 2008 15:40

Splits België NU! (Voor het te laat is!)

Laten we voor splitsing kiezen OF 1 regering voor heel Belgie.

summer of 69 16 juli 2008 15:55

één regering voor heel Belgïe. Had beter zo gebleven. Alle overbodige vetbetaalde ministers naar huis. Is het probleem met de sociale zekerheid zo opgelost.

lollysticky 16 juli 2008 16:16

ja daar zullen de franstaligen zeker mee instemmen...

vlaanderen: 1 regering
franstaligen... hoeveel nu weer?

waar zal het het meest 'zeer' (pijn) doen in de portemonee denk je? waar zullen de meeste ministers en ambtenaren moeten afvloeien?

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 16:23

onbestuurbaar nu en bij confederalisme hebben ze nog altijd een deel negatieve inmenging. Optie 1 dus

Unie der Provinciën 16 juli 2008 17:55

Ik zie dat voordeel van dat confederalisme niet helemaal. In principe worden Wallonië en Vlaanderen dan twee staten die in eigenlijk onafhankelijk zijn, behalve wat betreft...defensie en buitenlandse zaken?!?! Of wat moet ik me d'r nou eigenlijk bij voorstellen. Want ook dat lijken me zaken die Vlaanderen goed in z'n uppie af kan. En Wallonië moet dat toch ook wel lukken. Is dit een tussenstap om elkaar nog een paar extra jaartjes te treiteren en de zwarte piet toe te spelen?

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 3569574)
Ik zie dat voordeel van dat confederalisme niet helemaal. In principe worden Wallonië en Vlaanderen dan twee staten die in eigenlijk onafhankelijk zijn, behalve wat betreft...defensie en buitenlandse zaken?!?! Of wat moet ik me d'r nou eigenlijk bij voorstellen. Want ook dat lijken me zaken die Vlaanderen goed in z'n uppie af kan. En Wallonië moet dat toch ook wel lukken. Is dit een tussenstap om elkaar nog een paar extra jaartjes te treiteren en de zwarte piet toe te spelen?

Het is een tussenstap naar onafhankelijkheid, want confederaties bestaan nooit voor lang...

L. J. Brutus 16 juli 2008 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3569644)
Het is een tussenstap naar onafhankelijkheid, want confederaties bestaan nooit voor lang...

Voor mij hoeft die tussenstap niet. Dat kost alleen maar veel tijd en geld.

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3569651)
Voor mij hoeft die tussenstap niet. Dat kost alleen maar veel tijd en geld.

ja, daarom dat het jammer is dat confederalisme voor iedereen accepteerbaar is maar onafhankelijkheid niet...

Hawkeye 16 juli 2008 18:24

Ik mis de mogelijkheid: referenda voor de drie gewesten.
Ik zie Vlaanderen dan zijn eigen weg gaan (omdat ze in de provincie met de grootste populatie (Antwerpen) weinig van Nederlanders moeten hebben)
En Wallonië zich misschien aansluiten bij Frankrijk.
Brussel moet maar kiezen. Ze gaan uiteraard in eerste instantie kiezen voor Wallonië. Maar misschien zal na een tijd dat wat tegenslagen.

Doedelzak 16 juli 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djokke (Bericht 3569149)
Laten we voor splitsing kiezen OF 1 regering voor heel Belgie.

1 regering, 15 ministers voor 30.000 km². Moet perfect mogelijk zijn !

sjarel 16 juli 2008 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3569655)
ja, daarom dat het jammer is dat confederalisme voor iedereen accepteerbaar is maar onafhankelijkheid niet...

Misschien maar het is wel een onomkeerbare tussenstap...

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3569663)

Niet in dit land

Zwartengeel 16 juli 2008 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3569663)

De Vlaamse Regering doet het zelfs nog met vijf ministers minder.

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3569666)
Misschien maar het is wel een onomkeerbare tussenstap...

Die uiteindelijk zal leiden tot onafhankelijkheid.. Wel jammer van de tussenstap..

sjarel 16 juli 2008 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3569717)
Die uiteindelijk zal leiden tot onafhankelijkheid.. Wel jammer van de tussenstap..

Soms mag/kan je niet te gulzig zijn...

De geluiden bij het CD&V partijbureau stellen mij een klein beetje geruster ondertussen. Ik denk niet dat ze Leterme, enfin Leterme misschien wel maar de CD&V toch niet, gemakkelijk gaan kunnen overtuigen om door te gaan met een regering zonder staathervorming...

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3569722)

De geluiden bij het CD&V partijbureau stellen mij een klein beetje geruster ondertussen. Ik denk niet dat ze Leterme, enfin Leterme misschien wel maar de CD&V toch niet, gemakkelijk gaan kunnen overtuigen om door te gaan met een regering zonder staathervorming...

:thumbup:

lollysticky 16 juli 2008 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3569722)

ik hoop dat ze voluit de kartel-kaart trekken en een ander het vuile werk laten doen...
ik hoop dus dat je gelijk hebt :)

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3569749)
ik hoop dat ze voluit de kartel-kaart trekken en een ander het vuile werk laten doen...
ik hoop dus dat je gelijk hebt :)

elke Vlaming hoopt erop

luc broes 16 juli 2008 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye (Bericht 3569658)
Ik mis de mogelijkheid: referenda voor de drie gewesten.
Ik zie Vlaanderen dan zijn eigen weg gaan (omdat ze in de provincie met de grootste populatie (Antwerpen) weinig van Nederlanders moeten hebben)
En Wallonië zich misschien aansluiten bij Frankrijk.
Brussel moet maar kiezen. Ze gaan uiteraard in eerste instantie kiezen voor Wallonië. Maar misschien zal na een tijd dat wat tegenslagen.

je trouwt ook niet onmiddellijk! Niet overhaast tewerk gaan!
eerst verloving, dan samenwonen en dan trouwen.

dus eerst VL onafhankelijk, dan samenwerking ivm gemeenschappelijke belangen; Wat samen hoort groeit samen.

Hawkeye 16 juli 2008 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3570204)
je trouwt ook niet onmiddellijk! Niet overhaast tewerk gaan!
eerst verloving, dan samenwonen en dan trouwen.

dus eerst VL onafhankelijk, dan samenwerking ivm gemeenschappelijke belangen; Wat samen hoort groeit samen.

Voor mij is niet meer in hetzelfde land leven met een grote groep mensen die alles in de weg staat wat het land ten goede komt omdat ze gebiedsuitbreiding willen al meer dan genoeg.
Vlaanderen onafhankelijk, of met Nederland erbij. Dat maakt mij niet veel uit.
Ook al zie ik na verloop van tijd wel een probleem komen tussen de Nederlanders van boven de Moerdijk en de Nederlanders eronder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be