Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Separatistische media (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109426)

Montalcino 16 juli 2008 16:58

Separatistische media

Ik heb het vermoeden dat er een aantal maskers aan het vallen zijn en dat langzaam de separatistische schrijvers durven zeggen wat ze echt denken.

Een voorbeeld:

Citaat:

Niet zo lang geleden voorspelde Vlaams minister van Werk Frank Vandenbroucke, die de federale boordtabellen uit zijn hoofd kent, dat de Belgische overheid 'niet meer bij machte is om de toekomst van ons sociaal model te garanderen.'

(...)

Legitimiteit en soevereiniteit komen het bestuursniveau toe dat het welzijn en de toekomst van de burgers kan verzekeren. Als de voorbije dertien maanden al iets hebben geleerd dan wel dat de federale overheid daar niet meer toe in staat is.
Ook in Het Belang Van Limburg (aldus Radio 1) zou men gezegd hebben dat men intussen naar een plan B zoals de Vlaamse onafhankelijkheid zou moeten denken. Dat zal wel Donckier geweest zijn?

Heel-Nederlander 16 juli 2008 17:21

Separatistische media is overal wel te vinden, maar het is inderdaad duidelijk dat er in Vlaanderen steeds meer "undercover"-journalisten die Vlaamse onafhankelijkheid willen zien daar nu voor uit durven komen, omdat hun aanhang voortdurend groeit ten koste van de Belgicisten.

Ook in Nederland merk ik dit: de DAG en het Brabants Dagblad publiceren paginagrote artikellen met redelijk felle aanvallen op de koning om zijn afstand van de crisis, en tevens met afbeeldingen die nog net geen naambord dragen met "België barst". Tevens bewoorden de artikellen in scherpe zinnen over de mislukkingen van Leterme, en wie tussen de regels doorleest, leest steunbetogingen aan Vlaanderen.

Doedelzak 16 juli 2008 18:37

Alle media zijn hier separatistisch. Daarom dat de Belgen ze ook niet meer geloven.

Jaani_Dushman 16 juli 2008 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3569382)
Een voorbeeld:

Rik Van Cauwelaert is bij mijn weten geen Vlaamse separatist. Ik heb hem nooit in zoveel woorden de Vlaamse onafhankelijkheid horen bepleiten.
Maar hij is één van de weinige journalisten die zijn kop niet in het zand steekt, en die ziet dat dit huidig België totaal vierkant draait. Hij is één van de enige journalisten die zich niet laat dirigeren door de politeke machthebbers.

Jan van den Berghe 16 juli 2008 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3569382)
Ik heb het vermoeden dat er een aantal maskers aan het vallen zijn en dat langzaam de separatistische schrijvers durven zeggen wat ze echt denken.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet die indruk, wel integendeel. De meeste (politieke) journalisten hangen een vorm van neo-belgicisme aan dat gebaseerd is op een soort geloof dat België een niet-nationalistische, a- en zelfs anti-etnische staat is.

Montalcino 17 juli 2008 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3570119)
Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet die indruk, wel integendeel. De meeste (politieke) journalisten hangen een vorm van neo-belgicisme aan dat gebaseerd is op een soort geloof dat België een niet-nationalistische, a- en zelfs anti-etnische staat is.

Ik begrijp jullie niet.

RVC zegt: Frank Vandenbroucke zegt dat de Belgische overheid niet in staat zal zijn de pensioenen te betalen. Soevereiniteit komt toe aan wie dat wel kan en de federale overheid kan dit niet.

Wat moet hij nog meer doen? Naakt en slechts gehuld in een leeuwenvlag voor het koninklijk paleis de Vlaamse Leeuw staan zingen?

vlijmscherp 17 juli 2008 08:01

Het Nieuwsblad en De Standaard willen duidelijk een verregaande federalisering, gebaseerd op het feit dat we in 2 verschillende landen leven met 2 verschillende publieke opinies en 2 verschillende socio-economische realiteiten, echt separastisch zijn ze niet, maar het lijkt er wel erg op.

De Morgen en Het Laatste Nieuws lijken me de kranten voor de Belgicisten, ze houden vast aan een beeld van België dat allang niet meer bestaat.

Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zijn dan weer serieus aan het opschuiven naar het separatisme.

ik heb een abonnement op De Morgen, ik denk er sterk aan om naar De Standaard over te gaan....

Geertje 17 juli 2008 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3570860)
Het Nieuwsblad en De Standaard willen duidelijk een verregaande federalisering, gebaseerd op het feit dat we in 2 verschillende landen leven met 2 verschillende publieke opinies en 2 verschillende socio-economische realiteiten, echt separastisch zijn ze niet, maar het lijkt er wel erg op.

De Morgen en Het Laatste Nieuws lijken me de kranten voor de Belgicisten, ze houden vast aan een beeld van België dat allang niet meer bestaat.

Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zijn dan weer serieus aan het opschuiven naar het separatisme.

ik heb een abonnement op De Morgen, ik denk er sterk aan om naar De Standaard over te gaan....

Dat De Morgen sterk Belgicistisch is, is te verstaan. Het zuiden van het land is rood en als die zouden verliezen zou links maar iets pietluttig worden in Vlaanderen. Dus zitten de linkse jongens liever in het gat van Di Rupo en aanbidden ze de koning om links toch enig cachet te geven.:lol:

solidarnosc 17 juli 2008 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3570093)
Rik Van Cauwelaert is bij mijn weten geen Vlaamse separatist. Ik heb hem nooit in zoveel woorden de Vlaamse onafhankelijkheid horen bepleiten.
Maar hij is één van de weinige journalisten die zijn kop niet in het zand steekt, en die ziet dat dit huidig België totaal vierkant draait. Hij is één van de enige journalisten die zich niet laat dirigeren door de politeke machthebbers.

Van Cauwelaert is een spreekbuis van VOKA.

jOOSt 17 juli 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3570893)
Dat De Morgen sterk Belgicistisch is, is te verstaan. Het zuiden van het land is rood en als die zouden verliezen zou links maar iets pietluttig worden in Vlaanderen. Dus zitten de linkse jongens liever in het gat van Di Rupo en aanbidden ze de koning om links toch enig cachet te geven.:lol:

Dat denk ik niet. Ze zien gewoon het Vlaams-Nationalisme als iets rechts, waar ze tegen moeten zijn. Wat natuurlijk idioot is.

system 17 juli 2008 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 3572848)
Dat denk ik niet. Ze zien gewoon het Vlaams-Nationalisme als iets rechts, waar ze tegen moeten zijn. Wat natuurlijk idioot is.

Wi sjoon os Limburg tog es.

jOOSt 17 juli 2008 17:42

Weer moeite om wat zinnigs te schrijven, systemke?

system 17 juli 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 3572868)
Weer moeite om wat zinnigs te schrijven, systemke?

Altijd hetzelfde gezanik en gejank over vlaams dit, of anti-vlaams dat, of...(vul maar zelf in) . Och wat zijn we toch te beklagen. Een beetje afgezaagd, niet? Oervervelende navelstaarderij. Weinig zinnigs dus.

Geef me maar os sjoon Limburreg. Misschien ook navelstaarderij maar dan stukken prettiger.

Doedelzak 17 juli 2008 18:22

Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin. Eigenlijk zijn Vlaams-nationalisten gewoon imperialisten.

jOOSt 17 juli 2008 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3572993)
Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin.

Limburg, Vlaanderen, Brabant en Antwerpen horen dan weer wel allemaal bij de herenigde Nederlanden.8-)

Doedelzak 17 juli 2008 18:39

U droomt veel. Dat is goed, maar helaas voor u stemt het niet overeen met de werkelijkheid.

jOOSt 17 juli 2008 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3573031)
U droomt veel. Dat is goed, maar helaas voor u stemt het niet overeen met de werkelijkheid.

Dat de Sovjet-Unie ooit uit elkaar zou vallen was ook een droom voor velen.

Mr. Orange 17 juli 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3572993)
Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin. Eigenlijk zijn Vlaams-nationalisten gewoon imperialisten.

Wow, u bent Belgicist maar kent niets van België en zijn gewesten af. Dikke proficiat! :-o

Jaani_Dushman 17 juli 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3570860)

Nochtans is "Alles Voor België, België Voor het Kapitaal" al lang de leuze van De Standaard. Peter Vandermeersch, Mia baronnes Doornaert, Marc Reynebeau,... Need to say more? Alhoewel de teksten van Guy Tegenbos nog meevallen.

Jaani_Dushman 17 juli 2008 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3572784)
Van Cauwelaert is een spreekbuis van VOKA.

:rofl: :rofl: :rofl:

*pinkt een traantje weg*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be