Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Ze denken echt dat Brussel van hun is (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109446)

Alvader 16 juli 2008 22:55

Ze denken echt dat Brussel van hun is

Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

http://www.standaard.be/video/videoP...0&videoId=8602

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.

Alvader 16 juli 2008 22:55

Azert ? U bent zo stil de laatste tijd ?

rainbox 16 juli 2008 23:08

Brussel is Vlaams. Brussel is niet als Vlaanderen en Wallonïe.

http://www.youtube.com/watch?v=LTYEWE48YVc&NR=1

Kris Peeters en Louis Tobback hebben het aan de brusselaars gezegd

FDM 5 augustus 2008 11:48

brussel ligt in vlaanderen , door hun onwil nederlands te spreken ( want raar genoeg zijn de meeste daar tweetalig frans/engels ) is bxl nu 80% franstalig

van mijn part mogen ze er een diplomatiek district van maken , dat past bij hun nek ;
ik vraag mij alleen af wie gaat opdraaien voor hun 19% werklozen

-=EXCALIBUR=- 5 augustus 2008 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3570301)
Azert ? U bent zo stil de laatste tijd ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=20 :-D

epicurist_dirk 6 augustus 2008 04:42

Wallonië wenst zoiets als west Berlijn in oost Duitsland blijkbaar. Gaan ze ook een luchtbrug organiseren?

duveltje382 6 augustus 2008 06:32

Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008

Vrij Vlaanderen

Herr Oberst 6 augustus 2008 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3611265)
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008

Vrij Vlaanderen

Gaat u dezelfde redenering volgen wanneer er straks in Antwerpen een allochtone meerderheid is?

De schoofzak 6 augustus 2008 09:48

Tot nu toe heeft "Europa" nog nooit ergens gevraagd om "grondgebied" te krijgen.
In geen enkel verdrag staat geschreven (en is dus afgesproken) dat zoiets binnen hun bevoegdheden zou liggen, laat staan dat bepaald zou zijn "hoe" er dan bestuurd moet of kan worden. (vb. alle EU bewoners laten deelnemen aan verkiezingen ???, vb. hoe inkomsten vergaren ?? ze zullen rap zijn om vanuit al die leden-landen geld te injekteren ...).

Brussel moet absoluut "in handen blijven" van zowel Vlaanderen als Wallonië, al was het maar van onze kant om een uiterst stevige vingen in de pap te blijven hebben op het vlak van bescherming van de Vlaming in de hoofdstad. Dus zeker de bevoegdheden van de Vlaamse Gemeenschap (persoonsgebonden, onderwijs ...) mogen nooit "afgegeven" worden.

Jaani_Dushman 6 augustus 2008 12:52

Citaat:

Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoort.

Waarom mag Brussel niet bij Vlaanderen horen? Ondanks dat het er sociaal-economisch en geografisch volledig deel van uitmaakt?

Citaat:

Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken

De impasse is mijn probleem niet. Het jouwe wel?
Alleen de Brusselse francofone elite panikeert bij de huidige impasse. Laat ze maar hysterisch doen.

speurneus 6 augustus 2008 15:00

Ik zie echt niet in hoe bij een eventuele opsplitsing van het land Vlaanderen zonder akkoord van de brusselse gemeenschap Brussel zou kunnen claimen

djimi 6 augustus 2008 15:21

1 Bijlage(n)
Bij mij in de buurt denkt er ook iemand het zijne/het hare van :

filosoof 6 augustus 2008 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3570298)
Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.

:lol::lol:
:rofl:Alvader die plots de multicultuur en meertaligheid toch wel interessant vindt:twisted:

filosoof 6 augustus 2008 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 3611845)
Ik zie echt niet in hoe bij een eventuele opsplitsing van het land Vlaanderen zonder akkoord van de brusselse gemeenschap Brussel zou kunnen claimen

Alsof ze zich zullen generen...:lol:

filosoof 6 augustus 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3611396)
Gaat u dezelfde redenering volgen wanneer er straks in Antwerpen een allochtone meerderheid is?

Jij volgt toch wel die redenering omdat er ooit in Brussel een Vlaamse meerderheid was? Of verstond ik dat verkeerd?

filosoof 6 augustus 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 3611248)
Wallonië wenst zoiets als west Berlijn in oost Duitsland blijkbaar. Gaan ze ook een luchtbrug organiseren?

Blokkers (olv wijlen G. Tastenhoye) stelden al wel een blokkade voor. Dat thema komt van tijd tot tijd nog eens boven. Daarmee opende het blok de deur die die Brussels-Waalse eis rechtvaardigt.

HAMC 6 augustus 2008 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3611914)
Blokkers (olv wijlen G. Tastenhoye) stelden al wel een blokkade voor. Dat thema komt van tijd tot tijd nog eens boven. Daarmee opende het blok de deur die die Brussels-Waalse eis rechtvaardigt.

:rofl:

Algoed dat ze niet hebben voorgesteld om Antwerpen uit te hongeren, anders zou Antwerpen ook geannexeerd mogen worden door de Walen.

Thorum 6 augustus 2008 16:12

Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

danielsjohan 6 augustus 2008 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorum (Bericht 3611989)
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

In Antwerpen heb je toch meer kans op succes als je Algemeen Beschaafd Antwaarps gebruikt volgens mij :)

alvinvdv 6 augustus 2008 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3570298)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be