Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Homofobie en koopkracht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109464)

Objectief 17 juli 2008 09:56

Homofobie en koopkracht

Ergens las ik op het internet dat men de strijd tegen de homofobie heeft verbonden aan de strijd voor meer koopkracht.

Hoe verwezenlijkt men zoiets? Is de strijd tegen homofobie te verbinden met de strijd voor meer koopkracht? Wat zijn buiten het woord strijd de raakvlakken tussen beide? Als er minder homofobie zou zijn, zou er dan meer koopkracht zijn? ...

Graag uw mening.

Another Jack 17 juli 2008 09:58

Ergens las ik op het internet onzin.

Objectief 17 juli 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3571127)
Ergens las ik op het internet onzin.

Dat is een duidelijke mening, waarvoor mijn dank!

Het staat te lezen op de site van een politieke partij.

Andro 17 juli 2008 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Objectief (Bericht 3571134)
Het staat te lezen op de site van een politieke partij.

Nu weten we veel.

Bierke 17 juli 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Objectief (Bericht 3571120)
Ergens las ik op het internet dat men de strijd tegen de homofobie heeft verbonden aan de strijd voor meer koopkracht.

Hoe verwezenlijkt men zoiets? Is de strijd tegen homofobie te verbinden met de strijd voor meer koopkracht? Wat zijn buiten het woord strijd de raakvlakken tussen beide? Als er minder homofobie zou zijn, zou er dan meer koopkracht zijn? ...

Graag uw mening.

Vraag het eens aan degene die dat geschreven heeft

Objectief 17 juli 2008 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3571147)
Nu weten we veel.

Het staat in dit artikel te lezen.

Objectief 17 juli 2008 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 3571153)
Vraag het eens aan degene die dat geschreven heeft

Ik vermoed dat er voldoende partijgenoten van hem op dit forum aanwezig zijn en wacht dus inderdaad ook op hun mening.

Objectief 18 juli 2008 15:18

Zijn hier dan geen partijgenoten van de LSP die zich geroepen voelen om hierover een mening over te maken?

Zijn hier dan geen leden van de LSP die zich geroepen voelen om hierover een mening over te maken?

Oeps.

Honoré gepluimd 18 juli 2008 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Objectief (Bericht 3575637)
Zijn hier dan geen partijgenoten van de LSP die zich geroepen voelen om hierover een mening over te maken?

Waarschijnlijk wel...
Maar die 50 leden die ze hebben kunnen natuurlijk niet overal aanwezig zijn, laat staan dat ze iedere discussie kunnen volgen.8-)

Fozzie 21 juli 2008 22:44

Citaat:

Graag uw mening.

Of de strijd tegen homofobie de koopkracht doet stijgen weet ik niet, maar holebi-koppels gelijke rechten geven zou wel goed zijn voor de economie.
In Massachusetts is het burgerlijk huwelijk onlangs open gesteld voor koppels van hetzelfde geslacht. Volgens economen zou dit 80 miljoen euro en 330 nieuwe banen kunnen op leveren.
Meer koppels die kunnen trouwen = meer trouwfeesten. De bloemisten, kledingzaken, verhuurder van feestzalen, verhuurders van ceremoniewagens, traiteurs, cadeauboetieken, de toeleveranciers van al de voorgaanden, enz..., kunnen er maar wel bij varen. Door de gestegen vraag zullen ze ook extra personeel moeten aan werven, dus minder mensen aan "den dop".

Er zijn dus enkel voordelen aan gelijke rechten voor holebi's, niet enkel voor de holebi's zelf, maar voor de algemene economie.

http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=5060

jamás será vencido 27 juli 2008 22:32

Citaat:

Graag uw mening.

Voor de strijd voor meer koopkracht dienen zoveel mogelijk werknemers gemobiliseerd te worden. Zo mogelijk alle werknemers. Alles waardoor de werknemersbeweging wordt verdeeld, verzwakt hun positie. En verzwakt de strijd voor sociale rechten. De strijd voor meer koopkracht. Racisme, seksisme, homofobie, nationalisme, het zijn allemaal zaken die de werknemersbeweging verdelen. De strijd tegen homofobie, verenigt dus meer werkenemers, en komt zo de strijd voor meer koopkracht ten goede...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be