![]() |
Belgische Alliantie : Waalse vrienden : Ca suffit !
Meer dan ooit komt te voorschijn dat er een Vlaamse en Waalse media is waardoor België niet meer wordt verdedigd. De Vlaamse kranten, waaronder ‘Het Nieuwsblad’… “Waalse vrienden: Ca suffit” en de ‘Gazet van Antwerpen’… “België kraakt”, zijn radicaler dan de Waalse. Maar ook door de Waalse media wordt er met scherp geschoten op de Vlamingen!
Wees dus op u hoede en laat u niet verleiden door de subjectieve media die in Vlaanderen wordt geleid door een Vlaams-nationalist (Geert Bourgeois - NVA). Wat België dezer dagen overkomt is een politieke kwestie. Er worden onnodige discussies gevoerd waardoor het lijkt dat Vlamingen en Walen niet meer kunnen samenleven terwijl dagelijks meer dan 80% van de Belgische bevolking op een vriendschappelijke manier in contact komt met mensen die aan de andere kant van de taalgrens wonen. Ons land heeft geen nood aan een dringende staatshervorming. Neen! Deze wordt ons opgelegd door de media (en iedereen loopt gewoon mee)! Het enige wat ons land nodig heeft zijn politici met een nieuwe mentaliteit, een mentaliteit die Belgisch is en rekening houdt met de gemeenschappen! Omdat deze gedachten nooit in de pers zullen komen, reken ik op uw goedheid en hoop ik dat het kan verspreidt worden via mailings. Stuur deze mail door naar zo veel mogelijk van Uw vrienden en kennissen. Want neen… dit land mag niet uit elkaar vallen want ons land is een voorbeeld van hoe de wereldmentaliteit eruit zou moeten zien “Verschillende culturen, verschillende talen maar toch een eenheid”. Want… “Eendracht maakt macht”! Met Vlaamse, Waalse, Brusselse, maar vooral BELGISCHE groeten! Bron: politics.be |
ik wist niet dat Bourgeois kon bepalen wat er in de Vlaamse kranten staat???
|
Citaat:
|
Die hun persberichten zijn nogal' :rofl:"
|
De media in Vlaanderen zijn eerder pro-Belgisch, cfr. rode VRT en linkse gazetten. De media in Wallonie is noch pro Belgie, noch pro-Wallonie... ze is gewoon radicaal anti-Vlaams. En inderdaad, er zijn veel goeie contacten, waardoor we na de onafhankelijkheid dus zeker beste buren kunnen blijven!
|
Wat ik kompleet debiel vond aan de kop van de krant was dat ie gericht was naar de Walen daar waar de voornaamste tegenstanders van de "Ware Leer" zich in Brussel situeren en die beschouwen zich absoluut niet als Walen. Als de Walen nauwere banden willen met Brussel staan de Vlaamse media bol van verontwaardiging maar met deze kop tonen ze aan dat qua denkproces eigenlijk al veel verder staan dan de Franstaligen zelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is allemaal de schuld van de NWO van de NWO zeg ik u.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is nu het echte persbericht? Citaat:
|
tuurlijk hebben we geen staatshervorming nodig... het is allemaal de schuld van de pers! laten we de problemen niet oplossen!
|
Ik vind het bericht treffend voor de wereldvreemdheid die ik associeer met belgicisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
wereldvreemdheid en onwetendheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat overtrokken, antipolitiek populisme? Onze politici hebben de afgelopen 13 maanden in Brussel in elk geval vreselijk hun best gedaan om alle clichés telkens opnieuw te bevestigen. Het politieke bedrijf in dit land heeft historische dieptepunten bereikt. Wie in deze collectieve hysterie opkomt voor een beetje kritische afstand, een beetje meer rationeel hersenwerk in plaats van alleen maar de onderbuik, een beetje meer pragmatiek, die is voor de schizofrene paranoiden al gauw wereldvreemd. Geen wonder dat men in het buitenland de wenkbrauwen fronst voor wat hier gebeurt. In België zijn we onderhand politiek gesproken allemaal gek geworden, maar we merken het niet precies omdat we het allemaal zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be