Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Oversteken aan zebrapad is een tijdrovende bezigheid,en echte schande voor ouderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109491)

duveltje382 17 juli 2008 14:10

Oversteken aan zebrapad is een tijdrovende bezigheid,en echte schande voor ouderen

Ik ben vandaag eens gaan meten hoeveel tijd voetgangers nodig hebben om op een deftige manier een grote baan over te steken.Meestal moet je daar koning auto echt wel laten voor gaan in steden waar ze de auto willen weren

Ik heb in een bepaald geval over de 10 min nodig gehad om een straat over te steken, wat zijn voetgangers nog waard hé?

Op Uw oude dag wanneer je geen auto meer zal kunnen rijden zal je mij begrijpen, het is soms echte schande hoe de lichten staan afgesteld, kan daar niets aan veranderen

Zelfs het milieu zou er beter van worden als wij onze voetgangers zouden respecteren, de baan terug geven aan de voetganger is mijn leuze

Tavek 17 juli 2008 14:15

Het is inderdaad zo dat sommige kruispunten erg slecht zijn afgesteld, je moet bijna lopen om op tijd over te geraken.

Een bommatje zal het in 2 keer moeten doen, als ze chance heeft dat op de middenberm plek is...

L. J. Brutus 17 juli 2008 14:21

Maar gij zijt toch niet in uw oude dag, duveltje?

duveltje382 17 juli 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3572143)
Het is inderdaad zo dat sommige kruispunten erg slecht zijn afgesteld, je moet bijna lopen om op tijd over te geraken.

Een bommatje zal het in 2 keer moeten doen, als ze chance heeft dat op de middenberm plek is...

+ dat die ouderen mensen veel meer moeite hebben met het "staan"
Moet een stad dan niet in de eerste plaats bedoeld zijn voor zijn inwoners?

Wat doet de politiek hier nu aan,trekken ze het hun wel aan ,of zijn enkel de inkomsten maar belangrijk hé

Ik denk hier in de eerste plaats aan Antwerpen !

duveltje382 17 juli 2008 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3572169)
Maar gij zijt toch niet in uw oude dag, duveltje?

Maar ik trek mij het lot van ouderen wel aan hoor ...

L. J. Brutus 17 juli 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3572171)
+ dat die ouderen mensen veel meer moeite hebben met het "staan"
Moet een stad dan niet in de eerste plaats bedoeld zijn voor zijn inwoners?

Wat doet de politiek hier nu aan,trekken ze het hun wel aan ,of zijn enkel de inkomsten maar belangrijk hé

Ik denk hier in de eerste plaats aan Antwerpen !

Tja, dat krijg je van al die jaren "sociaal" beleid he.

HAMC 17 juli 2008 14:59

Wie ziet er nu naar de ouderen?

duveltje382 17 juli 2008 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3572387)
Wie ziet er nu naar de ouderen?

Mooi gezegd van U beste HAMC ;-)

HAMC 17 juli 2008 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3572392)
Mooi gezegd van U beste HAMC ;-)

:rofl:

duveltje382 17 juli 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3572404)
:rofl:

Dank U dank U ...

Anna List 17 juli 2008 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3572122)
Ik ben vandaag eens gaan meten hoeveel tijd voetgangers nodig hebben om op een deftige manier een grote baan over te steken.Meestal moet je daar koning auto echt wel laten voor gaan in steden waar ze de auto willen weren

Ik heb in een bepaald geval over de 10 min nodig gehad om een straat over te steken, wat zijn voetgangers nog waard hé?

Op Uw oude dag wanneer je geen auto meer zal kunnen rijden zal je mij begrijpen, het is soms echte schande hoe de lichten staan afgesteld, kan daar niets aan veranderen

Zelfs het milieu zou er beter van worden als wij onze voetgangers zouden respecteren, de baan terug geven aan de voetganger is mijn leuze

pfft die ouwkes kunnen verniet op de bus stappen, als ze dan blijven zitten op den terminus, komen ze vanzelf aan de overkant van de straat terecht.

nee, maar liever kankeren en reclameren ! pfft ... ouw mensen :roll:

Tavek 17 juli 2008 15:32

en nog iets erg, verkeersagressors die blijkbaar niet houden van overstekende voetgangers of fietsers.

Als ik er eentje zie wachten aan een zebrapad probeer ik steeds te stoppen (of er moet zo een bmw/mercedes/suv op 1 cm van mijn bumper rijden...wat ze nogal eens regelmatig doen aangezien ik me netjes aan de 50 per uur hou binnen bebouwde kom) maar anderen duwen die mensen echt bijna van de weg....

Het is net alsof er in het verkeer een "om ter snelste" en "kleinste heeft pech" mentaliteit baas is geworden.

Coekie 17 juli 2008 15:59

Eigenlijk niet meer dan eerlijk want als ze dan kunnen oversteken dan duurt het ook tien minuten voor ze aan de overkant zijn ;-)

longhorn 17 juli 2008 18:05

Elke keer ik in Belgie ben, verwondert het me hoe onbeschoft veel chauffeurs zijn tegenover voetgangers. In de VS stopt iedereen als je nog maar een voet op een zebrapad zet.

swake 17 juli 2008 20:08

Ik vraag me eigenlijk af waar onze goede oude tijd gebleven is, dat ons door onze ouders werd aangeleerd dat men moet respect tonen voor oudere en zwakkere mensen. Hedendaags is het net andersom geworden, en moet de oudere generatie zich aanpassen aan de jongere generaties en moet de oudere generatie respect tonen voor de jongere generaties.

kiko 17 juli 2008 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3572414)
pfft die ouwkes kunnen verniet op de bus stappen, als ze dan blijven zitten op den terminus, komen ze vanzelf aan de overkant van de straat terecht.

nee, maar liever kankeren en reclameren ! pfft ... ouw mensen :roll:

Ik hoop dat dit ironisch is.

Tavek 17 juli 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3572939)
Elke keer ik in Belgie ben, verwondert het me hoe onbeschoft veel chauffeurs zijn tegenover voetgangers. In de VS stopt iedereen als je nog maar een voet op een zebrapad zet.

Ik heb gelijkaardige ervaringen in de VS.

eno2 18 juli 2008 10:50

Citaat:

Oversteken aan zebrapad is een tijdrovende bezigheid,en echte schande voor ouderen
't Is een echte schande voor iedereen. Ik steek nooit over op een zebrapad, ik ben niet gek!
(Het is een van de zekerste manieren om zelfmoord te plegen)

Tavek 18 juli 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3574758)
't Is een echte schande voor iedereen. Ik steek nooit over op een zebrapad, ik ben niet gek!
(Het is een van de zekerste manieren om zelfmoord te plegen)

Gij moet eens in Rome of Cairo gaan rondlopen....... ;)

stropkeuh 19 juli 2008 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3574864)
Gij moet eens in Rome of Cairo gaan rondlopen....... ;)

Hebben ze daar wel zebrapaden?? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be