![]() |
De koning moet opstappen
de koning moet opstappen omdat hij niet geschikt is voor zijn functie.
|
ik ben het eens met je... die mens heeft teveel politieke macht... terwijl hij enkel een protocolaire functie moet hebben (handjes schudden enzo)! Momenteel bepaalt hij alles
|
We lopen zelfs achter op Afrika, Zuid-Amerika en Azië waar een koning al lang nietm eer bestaat. Enkel de Arabische wereld en scandinavië hebben nog een meerderheid aan landen waar een koning is.
|
op t moment dat het ontslag van de eerste minister niet aanvaard wordt,
is er geen ontslagnemende regering en heeft de koning geen functie, hij is op dit moment dus de handpop van de premier de eerste minister moet stoppen met de burger dingen wijs te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op voorwaarde dat ik eerste consul mag zijn van de Vlaamse republiek.
|
Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat onze koning de mening van zijn vrienden Reynders en Di Rupo minstens even belangrijk vindt. (Reynders mocht zelfs 2x op bezoek) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Algerije: republiek Bahrein: koninkrijk Djibouti: republiek Egypte: republiek Irak: republiek Jordanië: koninkrijk Koeweit: emiraat Komoren: republiek Libanon: republiek Libië: republiek Marokko: koninkrijk Mauretanië:republiek Palestina: republiek Oman: sultanaat Qatar: emiraat Saoudi Arabië: koninkrijk Soedan: republiek Somalië: republiek Syrië: republiek Tunesië: republiek UAE: emiraat Yemen: republiek Voor het merendeel republieken dus. |
Wie is de 'Koning' in feite?
Wie staat er achter zijn rug (buiten de premier in sommige gevallen) ? |
Citaat:
|
Citaat:
Sinds wanneer moet een vorst in een constituionele monarchie geschikt zijn voor zijn /haar functie ? Telkens als er een vorst is met een onbedwingbare dwang om "bekwaam te regeren" ontstaan er moeilijkheden. Dat is zo bij de Oranje's als bij de Saxen Coburgers .. hun voornaamste taak is het bevorderen van het samenhorigheidsgevoel bij de burgers en de vaderlandsliefde. bij het aanschouwen van nieuwe prinsjes en prinsesjes valt iedereen dank zij de "royaltywartchers" nog altijd in kartzwijm - de pogingen van sommige presidenten om dergelijke effecten te bekomen dank zij paparazzi e.d. zijn hiermee vergeleken amateuristisch geknoedel. Stel je voor dat we nu met Koning Philips I gezegend zouden zijn, de man zou zeer vlug absoluut moeten ophouden met voluntaristische ideeën te hebben over het koningschap en "bekwaam" te zijn. de bekwaamheid die hij nodig heeft, is er voor de rest moet hij mooi zijn en zwijgen. |
Citaat:
Sommige monarchieën zijn toch redelijk succesvol & vele "republieken" zijn in feite dictaturen.. Japan, Thailand.. succesmonarchieën MYamar, Noord Korea ?? |
De monarchie is een racistisch en ondemocratisch instituut. Vanzelfsprekend moet het verdwijnen, ongeacht van wat er nu gebeurt met de regering.
|
Citaat:
|
De koning is zijn boekje te buiten gegaan, hij moest het ontslag aanvaarden.
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be