![]() |
Onkosten: liever dochters dan zoontjes voor de portemonnee
Zoon kost 11.350 euro meer dan dochter
Een zoon opvoeden kost zo'n 11.350 euro meer dan een dochter opvoeden. Voor jongens moet je meer gadgets en sportgerief kopen, luidt de uitleg. Dat blijkt uit een studie van de Britse kredietverstrekker GE Money waar Het Laatste Nieuws inzage in kreeg. Tot ze het huis uit zijn, kosten jongens gemiddeld 51.870 euro. Bij meisjes is dat een flink stuk minder: 40.520 euro. Opvallend is dat jongens veel meer geld voor (sport)kledij nodig hebben dan meisjes. Een grote uitgavenpost bij jongens zijn ook de lidgelden voor sportclubs. wle (BELGA) Geluk dat ik gezegend ben met 2 dochtertjes en niet van die ambetante mannetjes die heel het kot afbreken... ;-) Zijn de mannetjes duurder ? |
Ik heb van mijn leven geen kruimel sport gedaan. Laat staan dat ik 'gadgets' nodig had. Maar ja, dat was toen nog allemaal anders he.
|
Ik heb nooit Sportkledij nodig gehad, behalve dan misschien een klein beetje voor de lessen LO.
|
Zo zie je maar met kinderen...
... Altijd een teleurstelling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, kredietverstrekkers hebben al wat bewezen de laatste tijd, niet? |
Citaat:
In dit onderzoek zullen andere kosten , verzorgingsprodukten en dergelijke meegerekent zijn in het algemeen huishoudbudget. Ook wat kledij betreft geven meisjes meer uit , en qua hobby eigenlijk ook . Allee , hier toch . :? |
Dat lijkt me straf? Ten eerste zijn lang niet alle jongens sportief en zijn er denk ik zelfs maar weinig die echt heel dure sportabo's en dito gerief gebruiken. Het zou dan al om tennisers moeten gaan, of mensen die zijn aangesloten bij de plaatselijke fitnessclub ed.
Dochters lijken me kostelijker op het vlak van telefoonrekeningen, verzorgingsproducten en kledij. |
Citaat:
Mijn zeilclub was gratis: ik was er monitor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
een verschil in kost tussen m en v nageslacht is zelf-corrigerend.
(Darwin) |
géén kinderen is nog goedkoper.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be