Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Onkosten: liever dochters dan zoontjes voor de portemonnee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109600)

Pierette 19 juli 2008 13:13

Onkosten: liever dochters dan zoontjes voor de portemonnee

Zoon kost 11.350 euro meer dan dochter

Een zoon opvoeden kost zo'n 11.350 euro meer dan een dochter opvoeden. Voor jongens moet je meer gadgets en sportgerief kopen, luidt de uitleg.

Dat blijkt uit een studie van de Britse kredietverstrekker GE Money waar Het Laatste Nieuws inzage in kreeg.

Tot ze het huis uit zijn, kosten jongens gemiddeld 51.870 euro. Bij meisjes is dat een flink stuk minder: 40.520 euro. Opvallend is dat jongens veel meer geld voor (sport)kledij nodig hebben dan meisjes.

Een grote uitgavenpost bij jongens zijn ook de lidgelden voor sportclubs.
wle (BELGA)

Geluk dat ik gezegend ben met 2 dochtertjes en niet van die ambetante
mannetjes die heel het kot afbreken... ;-)
Zijn de mannetjes duurder ?

L. J. Brutus 19 juli 2008 18:25

Ik heb van mijn leven geen kruimel sport gedaan. Laat staan dat ik 'gadgets' nodig had. Maar ja, dat was toen nog allemaal anders he.

Bhairav 19 juli 2008 18:40

Ik heb nooit Sportkledij nodig gehad, behalve dan misschien een klein beetje voor de lessen LO.

HAMC 19 juli 2008 18:50

Zo zie je maar met kinderen...

... Altijd een teleurstelling.

HAMC 19 juli 2008 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3577965)
Ik heb nooit Sportkledij nodig gehad, behalve dan misschien een klein beetje voor de lessen LO.

Dat kwam omdat je te onzeker was om sport te doen.

Bhairav 19 juli 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3577971)
Dat kwam omdat je te onzeker was om sport te doen.

Er zijn andere redenen: slechte rug en slechte motoriek bvb...

sfinx666 20 juli 2008 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3577194)

Een zoon opvoeden kost zo'n 11.350 euro meer dan een dochter opvoeden. Voor jongens moet je meer gadgets en sportgerief kopen, luidt de uitleg.

Dat blijkt uit een studie van de Britse kredietverstrekker GE Money waar Het Laatste Nieuws inzage in kreeg.

Tot ze het huis uit zijn, kosten jongens gemiddeld 51.870 euro. Bij meisjes is dat een flink stuk minder: 40.520 euro. Opvallend is dat jongens veel meer geld voor (sport)kledij nodig hebben dan meisjes.

wle (BELGA)

Jongens zijn te verwend vandaag de dag...

Jazeker 20 juli 2008 05:12

Citaat:

wle (BELGA)

Lijkt me een van de pot gerukte "studie".

Maar goed, kredietverstrekkers hebben al wat bewezen de laatste tijd, niet?

manta 20 juli 2008 10:37

Citaat:

Tot ze het huis uit zijn, kosten jongens gemiddeld 51.870 euro. Bij meisjes is dat een flink stuk minder: 40.520 euro. Opvallend is dat jongens veel meer geld voor (sport)kledij nodig hebben dan meisjes. ?

Ik denk dat een dochter toch duurder is dan een zoon ..
In dit onderzoek zullen andere kosten , verzorgingsprodukten en dergelijke meegerekent zijn in het algemeen huishoudbudget.
Ook wat kledij betreft geven meisjes meer uit , en qua hobby eigenlijk ook .
Allee , hier toch . :?

Groentje-18 20 juli 2008 23:40

Dat lijkt me straf? Ten eerste zijn lang niet alle jongens sportief en zijn er denk ik zelfs maar weinig die echt heel dure sportabo's en dito gerief gebruiken. Het zou dan al om tennisers moeten gaan, of mensen die zijn aangesloten bij de plaatselijke fitnessclub ed.
Dochters lijken me kostelijker op het vlak van telefoonrekeningen, verzorgingsproducten en kledij.

filosoof 20 juli 2008 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3577965)

Ik idem (en ik kocht die schoolkledij LO niet in de opgegeven winkel, dat scheelde veel: leraar kwaad, maar ja, wat kon hij er tegen doen?):twisted:

Mijn zeilclub was gratis: ik was er monitor.

born2bewild 20 juli 2008 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3580337)
ik kocht die schoolkledij LO niet in de opgegeven winkel, dat scheelde veel: leraar kwaad, maar ja, wat kon hij er tegen doen?

ik heb het altijd al gedacht die filosoof dat is een echte rebel

filosoof 20 juli 2008 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3580328)
Dat lijkt me straf? Ten eerste zijn lang niet alle jongens sportief en zijn er denk ik zelfs maar weinig die echt heel dure sportabo's en dito gerief gebruiken. Het zou dan al om tennisers moeten gaan, of mensen die zijn aangesloten bij de plaatselijke fitnessclub ed.
Dochters lijken me kostelijker op het vlak van telefoonrekeningen, verzorgingsproducten en kledij.

Waarschijnlijk gemaakt door iemand die liever dochters had gehad en op basis van te klein staal of schattingen...

born2bewild 20 juli 2008 23:53

een verschil in kost tussen m en v nageslacht is zelf-corrigerend.

(Darwin)

Mitgard 21 juli 2008 09:37

géén kinderen is nog goedkoper.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be