stropkeuh |
20 juli 2008 09:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak
(Bericht 3578381)
Is uw prehistorische Germaanse stam nog eens buitengekomen? Zijn ze nog met 100 man? Of waren het er nog maar 50 volgens de laatste tellingen?
|
Zekers vergeten dat de verre voorvaders van die Germaanse stam ooit de franse elite in de pan gehakt hebben?
Ik schaam mij dat er ooit belg stond in mijn pas. Sinds ik om persoonlijke praktische reden niet meer in Belgie kon gaan werken en in NL bleef en getrouwd met een nederlanse leewineke heb ik me jaren geleden genaturaliseerd. Dat was niet uit een anti Belgie gevoel want ik voelde me nog steeds Belg en Vlaming inside. Die pas had enkel een administratief praktische betekenis. En een oranje gevoel heb ik nooit ervaren en zal dat ook nooit ervaren.
Maar nu ik de huidige situatie lees en ervaar krijgt die pas zijn ware betekenis vanuit de geschiedenis, ook zonder oranje gevoel. En zekers hoe ik nu vol schaamte het ware gezicht van Belgie zie.
Wilders zegt terecht die uitnodiging dat NL de vlaamse leeuw terug welkom thuis moet noemen. Ik hoef mijn vlaams zijn hiet niet te verloochenen en ben echt geen hollander hier.
Ik spreek of AN of Gents in een zotte bui of Limburgs.
Maar nu schaam ik me voor Belgie.. ze plegen cultuur\taal genocide op een volk.
Ik als vlaamse leeuw te temmen... nooit
|