Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   de toespraak: Koning wil 'nieuwe vorm van samenleven' bedenken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109650)

circe 20 juli 2008 13:29

de toespraak: Koning wil 'nieuwe vorm van samenleven' bedenken

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20072008_014

dat ziet er goed uit!

Voordat ik besloten had dat ik wou scheiden, wou mijn ex ook ineens een 'nieuwe vorm van samenleven' bedenken... hij bedoelde dat hij buiten het huwelijk ook een vriendin mocht hebben. :twisted:
Hij mocht ze houden! ;-)

alhoewel, wat Boudewijn er nu ineens weer bij komt doen is me een raadsel. Armoede? de vochtplek? zolang we het dak maar niet herstellen zeker!

Jan Meuleman 20 juli 2008 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3579045)

dat ziet er goed uit!

Voordat ik besloten had dat ik wou scheiden, wou mijn ex ook ineens een 'nieuwe vorm van samenleven' bedenken... hij bedoelde dat hij buiten het huwelijk ook een vriendin mocht hebben. :twisted:
Hij mocht ze houden! ;-)

alhoewel, wat Boudewijn er nu ineens weer bij komt doen is me een raadsel. Armoede? de vochtplek? zolang we het dak maar niet herstellen zeker!

Albert begint de schijnheiligen te aanroepen.

roger verhiest 20 juli 2008 16:13

Citaat:

dat ziet er goed uit!

Hij mocht ze houden! ;-)

Aha : je ex was een moslim !

roger verhiest 20 juli 2008 16:14

Volgend jaar spreekt koning Philips I over zijn grootvader.

André de Hollander 20 juli 2008 16:22

Hoera! :cheer::cheer::cheer:

:cheer::cheer::cheer: Den Albert is nu ook voor splitsing van België. :cheer::cheer::cheer:

roger verhiest 20 juli 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3579475)
Hoera! :cheer::cheer::cheer:

:cheer::cheer::cheer: Den Albert is nu ook voor splitsing van België. :cheer::cheer::cheer:

Maar welke ?

In 29 kantons ? 11 Provincies ? 5 Gemeenschappen ?
2 prinsdommen en een graafschap ?

Karel Hendrik 20 juli 2008 16:34

Toespraak van Albert II - letterlijk

In De Standaard on line kan men nu reeds de volledige tekst lezen van de toespraak.
Mijn conclusie: Vlaanderen is morgen virtueel onafhankelijk.

manta 20 juli 2008 16:47

Citaat:

alhoewel, wat Boudewijn er nu ineens weer bij komt doen is me een raadsel.

Duidelijk toch . Er is niets meer dat het koningshuis of belgië nog geliefd maakt ... Dit is het enige wat hem nog rest , proberen in te spelen op wat er rest van sentiment bij de paar mensen die Boudewijn o zo tof vonden .
Wat moet hij anders uit de kast toveren ?
Z'n vreemdgaan ? Z'n buitenhuwelijkse kind(eren) ? Z'n laatste nieuwe jacht ???
Of z'n familie ???:?
Zagen over dingen van 15 jaar geleden, maar er niet eens op wijzen dat hij er op al die tijd geen bal aan heeft gedaan ... 8-)
Puur een zielige poging om sentiment op te wekken , z'n laatste kaarten op tafel ...:-D

Havana 20 juli 2008 16:48

De toespraak is hier te zien.

FDM 20 juli 2008 16:53

een nieuwe vorm : democratische pooier en vlaamse hoer , dAt hebben we nog niet gehad ..

Fozzie 20 juli 2008 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3579485)
Maar welke ?

In 29 kantons ? 11 Provincies ? 5 Gemeenschappen ?
2 prinsdommen en een graafschap ?

Een Nederlandstalige Vlaamse republiek (met uitdovende faciliteiten voor de franstaligen in Broekzele-stad) en een Royaume de Belgique Francophone?

Gwyndion 20 juli 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 3579521)
Een Nederlandstalige Vlaamse republiek (met uitdovende faciliteiten voor de franstaligen in Broekzele-stad) en een Royaume de Belgique Francophone?

Wel een beetje realistisch blijven, een Brussel waar men kennis van het Nederlands moet hebben voor openbare functies zou je nog kunnen verkopen maar een eentalig Nederlands Brussel?

Zwartengeel 20 juli 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3579453)
Volgend jaar spreekt koning Philips I over zijn grootvader.

De grootvader van Filips I? 8O

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frederi...ge_Roomse_Rijk

FDM 20 juli 2008 17:09

ik oewilde konink wurde

Spinoza 20 juli 2008 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3579475)

Hmmm, hij zegt dit:

"Eenheid en verdraagzaamheid, met eerbied voor de identiteit van elke gefedereerde entiteit, zijn de enige uitweg in onze democratische samenleving."

Je zou het ook kunnen lezen als: Belgie blijft, en die onverdraagzame Vlamingen moeten hun bek houden.

:-D

Havana 20 juli 2008 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3579568)
Hmmm, hij zegt dit:

"Eenheid en verdraagzaamheid, met eerbied voor de identiteit van elke gefedereerde entiteit, zijn de enige uitweg in onze democratische samenleving."

Je zou het ook kunnen lezen als: Belgie blijft, en die onverdraagzame Vlamingen moeten hun bek houden.

Die zin viel me ook op :lol: Ik vraag me af of hij zelf begrijpt wat hij zegt...

Fozzie 20 juli 2008 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3579548)
ik oewilde konink wurde

Ik zou zeggen: stel je kandidaat (sollicitaties: Personeelsdienst, Koninklijk Paleis, Brederodestraat 16, 1000 Brussel) en als je geweigerd wordt wegens verkeerde familienaam klacht in dienen bij CGKR ;-)

André de Hollander 20 juli 2008 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3579515)
De toespraak is hier te zien.

Zwak inderdaad. Wel erg makkelijk om je als koning van een land af te maken met: 'Verder wens ik daar niet op in te gaan'.

- geen oproep tot eenheid.
- geen beroep op trouw aan het land.
- geen waarschuwing dat een gesplitst land nog minder invloed zou hebben op het wereldtoneel.

Gelukkig kan hij niet beter. Op naar een Vlaanderen zonder koningshuis en zonder Wallonië.

:vlaander:

André de Hollander 20 juli 2008 17:28

Citaat:

Hmmm, hij zegt dit:

Neenee, hij bedoelt: schaf die hele federatie maar opzij, maar wel met eerbied.:mrgreen:

Zwartengeel 20 juli 2008 17:31

Citaat:

Hmmm, hij zegt dit:

Wil hij nu ook zeggen dat de Franstaligen moeten ophouden met Vlaamse grond op te eisen of telt dat niet mee?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be