Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Liedekerke en haar taaleis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109662)

Alvader 20 juli 2008 19:10

Liedekerke en haar taaleis

Het verbaast me steeds meer en weer hoe de Franstalige politici de Vlamingen en de Vlaamse overheid van allerlei vormen van discriminatie, racisme en fascisme beschuldigen terwijl juist ZIJ al jaren hetzelfde doen.
Het volgende tekstje zonet gevonden op het forum van de standaard:

"Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe ( Brussel-tweetalig hoofdstedelijk gewest ( mijn toevoeging ) )staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy Pagina 6 is leuk: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) et, pour les petits, qui ne portent plus de langes (Sauf pour la sieste – Prévoir, dans ce cas, des langes-culottes) sont acceptés aux activités.

Het is toch wel straf ! Ik hoop dat de Vlamingen het been echt eens stijfhouden, dat BHV eenzijdig gesplist wordt ( ze kunnen niet blijven alarmbelleketrek doen ) en dat er dan eens rustig over het ondergeschikte statuut van de Brusselse regio wordt gediscussiëerd.

Gwyndion 20 juli 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3579862)
Het verbaast me steeds meer en weer hoe de Franstalige politici de Vlamingen en de Vlaamse overheid van allerlei vormen van discriminatie, racisme en fascisme beschuldigen terwijl juist ZIJ al jaren hetzelfde doen.

"Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe ( Brussel-tweetalig hoofdstedelijk gewest ( mijn toevoeging ) )staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy Pagina 6 is leuk: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) et, pour les petits, qui ne portent plus de langes (Sauf pour la sieste – Prévoir, dans ce cas, des langes-culottes) sont acceptés aux activités.

Het is toch wel straf ! Ik hoop dat de Vlamingen het been echt eens stijfhouden, dat BHV eenzijdig gesplist wordt ( ze kunnen niet blijven alarmbelleketrek doen ) en dat er dan eens rustig over het ondergeschikte statuut van de Brusselse regio wordt gediscussiëerd.

Je stuurt toch ook een mailtje naar het CGKR? We waren het laagste van het laagste toen een gemeente in Vlaanderen het wou doen maar als het in het Frans gebeurt in een tweetalig gewest? Oh geen probleem!

Zwartengeel 20 juli 2008 19:43

Wie is er eigenlijk nog verbaasd over dat de regimemedia hier nooit iets over bericht hebben?

Gwyndion 20 juli 2008 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3579950)
Wie is er eigenlijk nog verbaasd over dat de regimemedia hier nooit iets over bericht hebben?

Iemand met oogkleppen?

Chipie 20 juli 2008 19:56

Le Monde buigt zich in zondagseditie over Belgische crisis

Citaat:

De Franse pers bericht nochtans veel en gunstig over Vlaanderen.

Lees dit artikel maar eens, waarvan hieronder een uittreksel
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Citaat:

'België en Europa moeten zich de vraag stellen of dit land nog regeerbaar is en een toekomst als natie heeft. De jongste politiek-institutionele crisis in België laat ruimte voor pessimisme. De eisen van de Vlamingen zijn vervuld door het in 1970 geïnstalleerde federale model. Toch worden andere eisen van territoriale en economische aard geformuleerd.'

En zo gaat het verder. 'In Vlaanderen verbergt men ook achter het voorwendsel van 'goed bestuur', een egoïstisch programma dat 'ongerechtvaardige geldtransfers' naar Wallonië wil beëindigen. Het blijft afwachten hoe lang dit Belgische model de culturele en taalkundige verscheidenheid zich nog staande kan houden.'
Waarschijnlijk lezen die onze Vlaamse kwaliteitskranten en kijken/luisteren die naar de Vlaamse Radio en Televisie... :-D

Gwyndion 20 juli 2008 20:03

Laat me raden, dat is ofwel van de pen van een (ex-)le soir journalist of het is van le monde of een andere krant uit Frankrijk? Ik zou aannemen 1 van de twee ziende aan hun "genuanceerd" en hun geweldig "onderzoek".

eric v68 20 juli 2008 20:14

Citaat:

@Aldaver

dank voor je info. Ik heb hem zojuist ook gepost op stand.nl
Ik hoop dat je het me niet al te zeer kwalijk neemt.

copyright koop ik af met een pintje ? ;-)

Garry 21 juli 2008 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3579960)
Iemand met oogkleppen?

en een stel hersenen zo groot als een pindanootje.

Jazeker 21 juli 2008 09:09

Citaat:

Een doofstomme die blind is?

lollysticky 21 juli 2008 09:41

zou dit niet beter ook bericht worden aan de gemeente liedekerke en eventueel aan enkele vlaamse partijen? kwestie van eens te kunnen counteren...

HAMC 21 juli 2008 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion
Iemand met oogkleppen?

Citaat:

Garry
en een stel hersenen zo groot als een pindanootje.

:cheer: De gemiddelde Vlaming. :cheer:

Alvader 21 juli 2008 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3580768)
zou dit niet beter ook bericht worden aan de gemeente liedekerke en eventueel aan enkele vlaamse partijen? kwestie van eens te kunnen counteren...

Persoonlijk vind ik het erg dat onze Vlaamse politici daar allemaal zo traag op reageren en zulke dingen niet zelf zien en onze media dat zo weinig nationaal en internationaal aankaart. Demotte met "zijn waalse faciliteiten" groot op de voorpagina. Dat Peeters antwoordt dat dit in Vlaanderen ook allang gebeurt en dat het in Wallonië niet over faciliteiten gaat komt heel wat minder in de media.

stropdrager 21 juli 2008 11:10

Filosoof, labyrinth, straatrue, everytime en andere Hansen hebben nog steeds niet gereageerd. Vreemd toch.

Gwyndion 21 juli 2008 12:34

Deze zullen niet reageren, past niet in hun kraam, iemand het al doorgestuurt naar HLN of zo?

-=EXCALIBUR=- 22 juli 2008 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3581260)
Deze zullen niet reageren, past niet in hun kraam, iemand het al doorgestuurt naar HLN of zo?

Ik zojuist naar de gemeente Liedekerke.

Stef Leeuwenhart 22 juli 2008 10:54

In een officieel tweetalig gewest is dit ontoelaatbaar. Liedekerke ligt in het eentalige Vlaamse gewest en is dus niet verplicht opvang of speelpleinwerking in het Frans te voorzien, Brussel is dat wel. Ik ben benieuwd naar de reacties van de verdraagzame franstaligen?

Anna List 22 juli 2008 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3580892)
:cheer: De gemiddelde Vlaming. :cheer:

:cheer: mijn volk ! ik heb geen ander. :?

Anna List 22 juli 2008 10:58

Citaat:

mss toch ook eens een e-mail sturen naar de burgemeester van Liedekerke ?

Gwyndion 22 juli 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3583178)
mss toch ook eens een e-mail sturen naar de burgemeester van Liedekerke ?

Is al gebeurd door een paar mensen denk ik. Iedereen heeft die folder toch opgeslagen als bewijsmateriaal?

Pick Nick 22 juli 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3583189)
Is al gebeurd door een paar mensen denk ik. Iedereen heeft die folder toch opgeslagen als bewijsmateriaal?

Ik heb hem bewaard. Als je hem wil hebben, mail ik je die folder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be