Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het einde van België is nabij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109671)

jOOSt 21 juli 2008 00:03

Het einde van België is nabij

Belgicisten, jullie geliefde idolen zijn dit land ook beu, want ze gaan nu ook extra-lelijke pakjes dragen op feestdagen.

Prinses Claire modern en Belgisch op 21 juli

De Hasseltse couturier Stijn Helsen heeft het maatpakje dat prinses Claire zal dragen op onze nationale feestdag, ontworpen. Ook het uniform van het Belgische leger dat prins Laurent zal aantrekken, kreeg een 'Stijn Helsen'-signatuur.

Modern-belgicistisch
Het ontwerp voor prinses Claire is gebaseerd op de modernistische kunstenaar Mondriaan. Helsen gebruikte dan ook onze nationale kleuren en blauw als extra. Het vestje van de tailleur lijkt dan ook op een kunstwerk van Mondriaan, de rok is sober wit. Als accessoires koos Helsen voor een zwart plexi handtasje met de contouren van ons land, ontworpen door Delvaux.

Inspirerende klasse
Het is niet de eerste keer dat Stijn Helsen voor het koningshuis werkt. Prins Laurent is al geruime tijd fan van de maatpakken van de Hasseltse ontwerper, maar voor de Belgische prinsessen heeft Helsen nooit eerder iets ontworpen.

"Het is de eerste maal dat ik voor een Belgische prinses mag ontwerpen, het is voor mij dan ook een grote eer. Prinses Claire is zeer vrouwelijk en bezit een natuurlijke klasse die mij bijzonder inspireerde", aldus Helsen.

Clouseau
Stijn Helsen kan een aantal beroemdheden onder zijn vaste klanten rekenen. Zo ontwierp hij vorig jaar de outfits van Clouseau voor hun concertreeks in het Sportpaleis en ook Jean-Claude Vandamme en Robbie Williams behoren tot zijn cliënteel. Ook Hollywood doet vaak een beroep op Helsens ontwerptalent. Hij ontwierp kostuums voor onder meer Spiderman en Pirates of the Caribbean. (belga/edp)

Als dit modern is, dan weet ik het ook niet meer. Piet Mondriaan maakte zijn schilderijtjes 70 jaar geleden...

jOOSt 21 juli 2008 00:04

jOOSt 21 juli 2008 00:07

Ja, blauw-geel-rood is niet echt Belgisch denken de meesten natuurlijk. Jongens, vergiffenis...want er ontbrak nog een klein detail:

Het handtasje!

jOOSt 21 juli 2008 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 3580355)

Moet die Limburgse modejanet trouwens niet rechtstaan en de prinses op de stoel laten zitten? Wat is me dat allemaal? Er bestaat gewoon geen respect meer.

FDM 21 juli 2008 00:45

zonneprins Laurent staat wijselijk niet op de foto
of ons bloed zou nog meer koken

Dronkoers 21 juli 2008 01:42

Lelijke schoenen :-(

Derk de Tweede 21 juli 2008 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3580423)
Lelijke schoenen :-(

Wel mooie tenen! :D

PollyCorrect 21 juli 2008 09:32

jemug wat een narcistische flapdrol die 'couturier'.

En inderdaad, Mondriaan is OUD.

Dronkoers 21 juli 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3580730)
Wel mooie tenen! :D

Ik eis een close-up :cheer:

Zwartengeel 21 juli 2008 09:39

Waarom heeft ze de kleuren van de Roemeense vlag op haar vestje staan?

PollyCorrect 21 juli 2008 09:46

Idd. Voor de subtiliteit had dat blauwe vakje zwart moeten zijn.

Mitgard 21 juli 2008 09:46

alsof de schilderijen van die autistische hollandse kladverver nog niet lelijk genoeg waren...

PollyCorrect 21 juli 2008 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3580781)
alsof de schilderijen van die autistische hollandse kladverver nog niet lelijk genoeg waren...

Hallo, Mit! :D

stropkeuh 21 juli 2008 09:50

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Wel mooie tenen!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3580745)
Ik eis een close-up :cheer:

Zeg, nie mee Claire der voete spele zunne....:lol::lol::lol:

Jantje 21 juli 2008 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 3580792)

Zeg, nie mee Claire der voete spele zunne....:lol::lol::lol:

Er zijn wel leukere zaken aan haar om mee te spelen.
Laat ze haar tenen dus maar hebben, jij mag met de rest spelen

Jazeker 21 juli 2008 09:56

Citaat:

... dan rollen ze er nog zo'n mottig wijf in.

PollyCorrect 21 juli 2008 09:58

Citaat:

dag zonnetje in huisch!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be