![]() |
Sint-Lambrechts-Woluwe weert anderstalige kinderen op haar speelpleinwerking
Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy
Bekijk p. 6: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) sont acceptés aux activités. Franstalig België en de Belgicistjes schreeuwden hun verontwaardiging uit over de speelpleinwerking in de eentalig Nederlandstalige gemeente Liedekerke, maar blijven oorverdovend stil over de eentalig Franstalige speelpleinwerking van het officieel tweetalige Sint-Lambrechts-Woluwe. Ik ben benieuwd of Télé Mille collines RTBf zelfs maar een zuchtje protest gaat uiten. |
Dubbel.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=109662 De eerste topic was al een beetje aan het afzakken. Er is blijkbaar weinig commotie rond dergelijke zaken vanwege onze verdraagzamen wanneer het Franstaligen zijn die zo iets doen... |
wow. inderdaad zeg. Als Vlamingen dat durven zijn het weer racistische fascisten.
|
Stuur het door naar het Nieuwsblad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men is mss bezig een en ander aan te passen, lees wegmoffelen. |
Citaat:
|
Dit zou inderdaad moeten doorgegeven worden aan de media, CGKR (why not) en het VB (de watchdog voor de taalwetten, vermits er toch niemand anders die wetten opvolgt).
Of zouden ze in het vervolg nog eens extra moeten gaan uitleggen wat TWEETALIG betekent? |
Citaat:
Wat het CGKR beterft: Citaat:
Helaas. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
De pdf heb ik hier ook op het forum geplaatst in geval van plotse verdwijning. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: naar het Nieuwsblad ook. |
In Liedekerke is de eis gerechtvaardigt (eentalig gewest), in een officieel tweetalig gewest is dit ontoelaatbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
L’organisation de la Plaine de Jeux communale fait partie des compétences de l’Echevinat de l’Education et de l’Enseignement. ..... Modalités pratiques : condition d’accès : enfants francophones domiciliés �* Uccle ou fréquentant une école francophone établie �* Uccle http://www.decouvrez.be/index.cfm?PAGE=1105&ln=FR Als iemand misschien ngo 1-3 voorbeelden kan vinden uit Brussel of dergelijke lijkt het me geen slecht idee om een mail (identiek voor iedereen buiten mogelijk de ondertekening) op te stellen met de gemeente, het discriminerende element en de bron (lijkt me het beste een screenshot of dergelijke te gebruiken voor het geval men de website aanpast met natuurlijk wel de URL erbij). |
Citaat:
|
Toevallig is burgemeester Olivier Maingain nu op vakantie waardoor hij niet kon reageren voor de camera's van de VRT.
|
Het onderwerp werd behandeld in het VRT-nieuws.
Mangain is op vakantie en niet beschikbaar voor commentaar. De schepen van onderwijs van S-L-W meent dat Liedekerke de taalvoorwaarde gebruikt om te discrimineren, en dat dat niet het geval is in S-L-W waar de mensen "de keuze" hebben. Even checken of dat wel waar is ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be