Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dag(je) Brussel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109694)

André de Hollander 21 juli 2008 13:28

Dag(je) Brussel.

Ik wil deze week een dagje naar Brussel. (als toerist)
Als eerste wil ik naar het Atomium, daar was ik nooit eerder.
Iemand tips voor de rest van de dag?

p.s. Ik neem géén Vlaamse vlag mee. ;-)

PollyCorrect 21 juli 2008 13:30

Zavel en omgeving, Kunstberg, Kasteleinplein (moet je op woensdag heengaan!), Spanjeplein, Naamsepoort en Guldenvlies voor shopping,...

floppy 21 juli 2008 13:34

Ook de moeite: het Gravensteen, de Broeltorens en het hellend vlak van Gruyère

HAMC 21 juli 2008 13:37

Blijf toch gewoon thuis.

Als je dan na Brussel terug thuis komt denk je toch, had ik maar thuis gebleven.

Jazeker 21 juli 2008 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3581493)

Atomium en dan naar huis. Brussel is een schande. Het atomium is het enige daar dat de moeite is. Zeker na het opknappen ervan.

floppy 21 juli 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3581534)
Atomium en dan naar huis. Brussel is een schande. Het atomium is het enige daar dat de moeite is. Zeker na het opknappen ervan.

Een wandeling in de koninklijke tuin?

HAMC 21 juli 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3581542)
Een wandeling in de koninklijke tuin?

Is dat niet gevaarlijk?

Jazeker 21 juli 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3581530)
Blijf toch gewoon thuis.

Als je dan na Brussel terug thuis komt denk je toch, had ik maar thuis gebleven.

Boh... Het atomium kan ik iedereen wel eens aanraden. Zo surrealistisch als ons land is, zo surrealistisch is dat gebouw. Als ik het bekijk van buiten en van binnen sta ik steeds versteld wie ooit zo'n "gebouw" in mekaar heeft gekregen in de tijd dat megacomputers nog niet alle sterkteberekeningen deden voor een gebouw.

Nee, ik haat Brussel en alles wat belgique is, maar ik heb bewondering voor de mensen die dat atomium in mekaar hebben gestoken.

PollyCorrect 21 juli 2008 13:41

Het probleem is Brussel is zo afschuwelijk, maar de rest is nog véél provincialer. Dus dan is de keuze voor sommigen gauw gemaakt.

;-)

Hé André, anders bel je mij maar, ik weet je nog wel tussen het gespuis door te laveren en er is genoeg om een paar dagen leuk rond te kuieren.

De Grote Markt vind ik ook een prima plek. Goeie ouwe vibes. Lekkere koffietent.

FDM 21 juli 2008 13:42

probeer tegen 13u30 aan het Vosseplein te zijn ( place Jeux de Boules voor de ééntaligen ) dan eindigt de antiekmarkt en begint de gratis after-markt , soms niet te geloven wat verkopers daar achterlaten, wat niet verkocht is laten ze gewoon liggen

PollyCorrect 21 juli 2008 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3581534)

Hoe lang geleden is het dat jij op de Grote Markt, de Zavel en het Kasteleinsplein bent geweest, Jasje? ;-)

Jazeker 21 juli 2008 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3581553)
Het probleem is Brussel is zo afschuwelijk, maar de rest is nog véél provincialer. Dus dan is de keuze voor sommigen gauw gemaakt.

;-)

Hé André, anders bel je mij maar, ik weet je nog wel tussen het gespuis door te laveren en er is genoeg om een paar dagen leuk rond te kuieren.

De Grote Markt vind ik ook een prima plek. Goeie ouwe vibes. Lekkere koffietent.

De Grote en Oude markt van Leuven zijn nog beter. En dan moet je niet langs moslimenclaves ;-)

floppy 21 juli 2008 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3581550)
Is dat niet gevaarlijk?

Neen, grote kansdat die bende op reis is...

PollyCorrect 21 juli 2008 13:44

Ik heb Amerikaanse vrienden op bezoek gehad en die vonden Brussel het te gekste van alles wat ze in de EU hadden bezocht, Wenen, Parijs, Brugge en Amsterdam incluis.

Laat je dus niet doen, André. Ik heb veel kritiek op Brussel, maar zou in België nergens anders kunnen leven (eventueel Antwerpen dan, maar met moeite).

HAMC 21 juli 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3581563)
Ik heb Amerikaanse vrienden op bezoek gehad en die vonden Brussel het te gekste van alles wat ze in de EU hadden bezocht, Wenen, Parijs, Brugge en Amsterdam incluis.

Laat je dus niet doen, André. Ik heb veel kritiek op Brussel, maar zou in België nergens anders kunnen leven (eventueel Antwerpen dan, maar met moeite).

Wat zeg je nu toch allemaal Polly? Brussel is een stinkstad.

Dronkoers 21 juli 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3581493)

Niks gaan drinken in de Falstaf, véél te duur ;-)

PollyCorrect 21 juli 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3581566)
Wat zeg je nu toch allemaal Polly? Brussel is een stinkstad.

Elke stad is dat, schat. Dat is eigen aan een stad. Sommige steden doen hun best dat niet te zijn (Amsterdamse binnenstad, New York), maar alle steden zijn vol van mensen, auto's, viezigheid en rare figuren.

Maar je hebt er ook de andere zijde van en daarom woon ik liever in een (pseudo)grootstad dan in de provincie. Andere zijde? De bedrijven zijn interessanter, je kunt er alles krijgen, een Indische maaltijd om 3u, een bus naar Parijs, vijfsterrenhotels, een cursus in dit of dat, juwelen van Tiffany & Co, de beste concerten, durum op elk uur (:lol:) musea, shopping... en gewoon de vibe van 'where the action is', hoewel die energie in Brussel nog steeds erg laag is (behalve op de Louisalaan op zaterdagmiddag)... Ik zie mij niet in een provinciegat wonen waar op een avond maar één ding gebeurt, met maar één supermarkt en één tankstation.

PollyCorrect 21 juli 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3581576)
Niks gaan drinken in de Falstaf, véél te duur ;-)

hé hoe weet jij dat, was je erbij dat we met zijn achten buitenliepen? :oops: :lol:

André de Hollander 21 juli 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3581553)
Het probleem is Brussel is zo afschuwelijk, maar de rest is nog véél provincialer. Dus dan is de keuze voor sommigen gauw gemaakt. ;-)

Bedankt voor de uitnodiging! :-D
Maar je weet helemaal niet hoe onaardig ik in het echt ben. Waarom denk je dat ik zoveel achter de pc zit? ;-)

Nee, ik ben niet alleen. Het is een uitstapje met ons 2-en.

Bedankt voor de tips tot nog toe! Ik ben al een route aan het uitstippelen.
Zijn er op dinsdag nog bijzondere activiteiten?

Jazeker 21 juli 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3581557)
Hoe lang geleden is het dat jij op de Grote Markt, de Zavel en het Kasteleinsplein bent geweest, Jasje? ;-)

Een jaartje geleden nog door Brussel gereden. Op zich al geen grap als een auto je in een eenrichtingsstraat probeert voorbij te steken. Op zich al geen grap dat je op voorhand via de centrale vergrendeling je vier deuren hebt geblokkeert en toch een verrijker je portier probeert open te trekken en uit frustratie dat het niet lukt een schop geeft tegen je portier.

Ik ben in mijn leven twee keer zelf door Brussel gereden en steeds was het een ramp. En als je dan door Brussel zelf loopt... je krijgt de meest walgelijke dampen van airco-systemen van supermarkten in je gezicht geblazen als je over het voetpad loopt en verder heerst er een New York in het mini sfeertje... de voetgangers kijken niet naar de anderen en je botst van de ene schouder tegen de andere.

En dan heb je nog de zakkenrollers. We waren daar ooit en mijn moeder voelde haar handtas lossen. Een heel bereidwillige dame van arabische afkomst had die meteen in haar hand en boodt ze meteen terug aan mijn moeder aan en zette het toen op een lopen. Had mijn moeder niet gemerkt dat die tas via de knoopjes weg was, dan had die dame niet zo vriendelijk moeten zijn.

KBC Havenlaan... het hoofdkwartier van de KBC. De werknemers die een ondergrondse parking kunnen krijgen die gaan er met de auto heen. Diegenen die met het openbaar vervoer komen die komen in groepjes want ze durven niet meer alleen naar die straat. En de "jongeren" die er rondhangen in hun BMW's rijden allen met een groene garagistennummerplaat.... geen verzekering nodig.

Dat is Brussel. En ze mogen die stad gerust aan Wallonie geven in hun wallobrux project hoor. Als de Vlaamse administratie alleen al verhuisd dan is die stad dood en een nestje waar geen mens weer wil wonen. Je kan dan verhuizen naar Leuven of Mechelen of Antwerpen.

Brussel is een ongezien nest geworden... met dank aan de PS.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be