Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoezo arbeidsmarkt moet gesplitst worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109777)

azert 23 juli 2008 07:49

Hoezo arbeidsmarkt moet gesplitst worden?

Twaalf ondernemers die zich onafhankelijk noemen, stellen het nut van een verdere regionalisering van het arbeidsbeleid ter discussie.

http://www.standaard.be/Krant/Beeld/...kelId=F31UHCS1

Zelfs het splitsen van de arbeidsmarkt waarover alle Vlamingen het zogezegd eens zijn; wordt in vraag gesteld.

Alweer een vis die niet in de pan hoort.

janPieter 23 juli 2008 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585123)
Twaalf ondernemers die zich onafhankelijk noemen, stellen het nut van een verdere regionalisering van het arbeidsbeleid ter discussie.

Zelfs het splitsen van de arbeidsmarkt waarover alle Vlamingen het zogezegd eens zijn; wordt in vraag gesteld.

Azert luister eens,
moest ik thuis eens alles opsplitsen, twee keukens, twee badkamers, apparte maaltijden, verschillende leefruimtes, verschillende tv en radioprogramma's gelijktijdig beluisteren en bekijken, de hyptheek en het huis dubbel beschrijven, twee watermeters en twee abonementen bij electrabel ene en bij luminus ene, dubbele leidingen, gesplitste riolen, .....

Dan verklaard men mij toch wel zot zeker?
Zeker als ik dan probeer uit te leggen dat dit nodig is om de financiele transfer van mij tot bij mijn partner in te perken zonder aan de solidariteit te willen raken en mij te wapenen tegen mijn toekomstige vergrijzing door mijn pensioen te beveiligen?
Doordat zij meer kinderen heeft als ik en haar spaarpotje leeg is en ik een beetje ouder ben maar steenrijk hebben wij nood aan een apparte aanpak.
Klaar?

azert 23 juli 2008 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janPieter (Bericht 3585143)
Azert luister eens,
moest ik thuis eens alles opsplitsen, twee keukens, twee badkamers, apparte maaltijden, verschillende leefruimtes, verschillende tv en radioprogramma's gelijktijdig beluisteren en bekijken, de hyptheek en het huis dubbel beschrijven, twee watermeters en twee abonementen bij electrabel ene en bij luminus ene, dubbele leidingen, gesplitste riolen, .....

Dan verklaard men mij toch wel zot zeker?
Zeker als ik dan probeer uit te leggen dat dit nodig is om de financiele transfer van mij tot bij mijn partner in te perken zonder aan de solidariteit te willen raken en mij te wapenen tegen mijn toekomstige vergrijzing door mijn pensioen te beveiligen?
Doordat zij meer kinderen heeft als ik en haar spaarpotje leeg is en ik een beetje ouder ben maar steenrijk hebben wij nood aan een apparte aanpak.
Klaar?

Ik kan niet goed volgen, hoor.
In elk geval wanneer je samenwoont is het niet slim om alles in het dubbel te hebben.
Als je apart gaat wonen wel.

maar niet zoals Vlaanderen blijkbaar wil: apart wonen (en dus alles splitsen) maar in hetzelfde huis willen blijven om het kind (=Brussel) niet te verliezen.

Bierke 23 juli 2008 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585146)
In elk geval wanneer je samenwoont is het niet slim om alles in het dubbel te hebben.

maar niet zoals Vlaanderen blijkbaar wil: apart wonen (en dus alles splitsen) maar in hetzelfde huis willen blijven om het kind (=Brussel) niet te verliezen.

Brussel is een Vlaamse stad btw ;)

LastMohican 23 juli 2008 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585146)

Hou nu toch eens op met zeveren over Brussel ! Brussel ligt in Vlaanderen. De Vlamingen zullen het wel voor hun rekening nemen (de Walen hebben immers geen centjes om zich de vette parasiet die Brussel is te veroorloven). Geloof me, ik denk dat wij als Vlamingen veel beter Brussel kwijt dan rijk zijn met zijn torenhoge werkloosheid, ontelbare NL of FR-onkundige vreemdelingen, vervallen infrastructuur en hoge criminaliteit.

Brussel is een kankervlek op de rottende appel die Belgie heet.

Renesse 23 juli 2008 09:50

Citaat:

12 ondernemers tegenover VOKA en Unizo.

Ca vaut la peine, hein!

ossaert 23 juli 2008 09:56

Citaat:

Ik heb nog niet de kans gehad om de krant te halen, maar als er iemand zich 'onafhankelijk' noemt in een discussie, is dat een waarschuwing om op je hoede te zijn. Vanaf het ogenblik dat je je nek uitsteekt, hou je op neutraal te zijn.

Jazeker 23 juli 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3585211)
12 ondernemers tegenover VOKA en Unizo.

Ca vaut la peine, hein!

8-)

Jaani_Dushman 23 juli 2008 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 3585220)
Ik heb nog niet de kans gehad om de krant te halen, maar als er iemand zich 'onafhankelijk' noemt in een discussie, is dat een waarschuwing om op je hoede te zijn. Vanaf het ogenblik dat je je nek uitsteekt, hou je op neutraal te zijn.

Als ik je een hint mag geven: één van de ondertekenaars is de voorzitter van B-Plus. Moet ik nog meer zeggen? ;-)

Jaani_Dushman 23 juli 2008 12:48

Citaat:

Ontken nu nog eens dat la Belgique geen bourgeoisstaat is.

azert 23 juli 2008 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585446)
Als ik je een hint mag geven: één van de ondertekenaars is de voorzitter van B-Plus. Moet ik nog meer zeggen? ;-)

Misschien wat inhoudelijke kritiek?

stab 23 juli 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585450)

De voorzitter van B+ kan je moeilijk een 'onafhankelijke' noemen , dacht ik zo.

Jaani_Dushman 23 juli 2008 12:55

Twee minuutjes google leert ons:

Rudy Aernoudt: lid B-Plus
Tony Mary: voorzitter B-Plus
René Mannekens: officier in de Leopoldsorde
enz...

Jaani_Dushman 23 juli 2008 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585450)

De ondertekenaars willen gewoon een hard ultraliberaal vervolgingsbeleid tegen werkzoekenden. Wat moet ik daar nog meer over zeggen?

azert 23 juli 2008 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585464)

enz...

Die mensen hebben nog niets bewezen of wa?

Jaani_Dushman 23 juli 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585482)

Je moet niet van onderwerp veranderen, azeirtje. Zijn die B-Plussers onafhankelijk of niet? Dat was de vraag.

Jaani_Dushman 23 juli 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585482)

Ze hebben vooral bewezen trouwe en loyale te belgicisten zijn.

stab 23 juli 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585464)

enz...

Nu nog mooier, twee notoire Belgicisten, (derde ken ik niet);
En dat zijn dan mensen die DS onafhankelijk noemt.

azert 23 juli 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585484)
Je moet niet van onderwerp veranderen, azeirtje. Zijn die B-Plussers onafhankelijk of niet? Dat was de vraag.

Beter is in te gaan op hun argumenten.

Jaani_Dushman 23 juli 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3585492)
Beter is in te gaan op hun argumenten.

Gelezen en veel te rechts, veel te liberaal en veel te asociaal bevonden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585472)
De ondertekenaars willen gewoon een hard ultraliberaal vervolgingsbeleid tegen werkzoekenden. Wat moet ik daar nog meer over zeggen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be