Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoelang blijf je ''jongere''? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109786)

daiwa 23 juli 2008 12:59

Hoelang blijf je ''jongere''?

Bron: De Morgen.
Voorbije nacht is in de Kappellestraat in Oostende is vannacht een 28-jarige man uit Aarschot zwaar gewond geraakt toen hij werd aangevallen door vijf jongeren uit Oostende en Bredene. De vijf jongeren, onder wie één minderjarige, zijn opgepakt.

Het slachtoffer werd volgens het Brugse parket zonder aanleiding op het hoofd geslagen met een lege drankfles. De jongeren bewerkten daarop het gezicht van de man met de scherven. Het slachtoffer werd ook meermaals geschopt en geslagen. Zijn toestand is levensbedreigend

De vier meerderjarigen tussen 18 en 21 jaar zullen voor de onderzoeksrechter worden geleid met vraag tot aanhouding. De reden voor de vechtpartij is voorlopig onbekend.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...Oostende.dhtml

Als we zien dat er meerderjarigen bij zijn vraag ik mij wel af hoelang je ''jongere'' blijft. :roll:

Ten tweede stel ik mij vragen over de manier van berichtgeving van die snertgazet.
Hoe kan je deze walgelijke moorpoging minimaliseren tot een gewone vechtpartij?

Rudy 23 juli 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3585473)
De reden voor de vechtpartij is voorlopig onbekend.

Deze middag hoorde ik in een interview dat de bende een willekeurig slachtoffer zocht.

Rudy 23 juli 2008 13:11

Citaat:

Het nieuws gaat snel, soms ten koste van de realiteit. Ik neem aan dat bij het drukken van DM niemand iets wist omtrent de aanleiding. In DS zullen we morgen wel iets objectiever nieuws lezen hieromtrent.

lolifantje 23 juli 2008 13:14

Citaat:

Voorbije nacht is in de Kappellestraat in Oostende is vannacht een 28-jarige man uit Aarschot zwaar gewond geraakt toen hij werd aangevallen door vijf jongeren uit Oostende en Bredene. De vijf jongeren, onder wie één minderjarige, zijn opgepakt.

Het slachtoffer werd volgens het Brugse parket zonder aanleiding op het hoofd geslagen met een lege drankfles. De jongeren bewerkten daarop het gezicht van de man met de scherven. Het slachtoffer werd ook meermaals geschopt en geslagen. Zijn toestand is levensbedreigend

De vier meerderjarigen tussen 18 en 21 jaar zullen voor de onderzoeksrechter worden geleid met vraag tot aanhouding. De reden voor de vechtpartij is voorlopig onbekend.

Als we zien dat er meerderjarigen bij zijn vraag ik mij wel af hoelang je ''jongere'' blijft. :roll:

Ten tweede stel ik mij vragen over de manier van berichtgeving van die snertgazet.

Jongere zal je blijven tot je van religie veranderd?

daiwa 23 juli 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3585498)
Het nieuws gaat snel, soms ten koste van de realiteit. Ik neem aan dat bij het drukken van DM niemand iets wist omtrent de aanleiding.

Ze zetten er zelf bij dat er geen aanleiding was.
Een vechtpartij heeft altijd een aanleiding, vrouwen, geld..etc.
Hier gaat het om iemand voor de lol half dood slagen.

Citaat:

Het slachtoffer werd volgens het Brugse parket zonder aanleiding op het hoofd geslagen met een lege drankfles.

Rudy 23 juli 2008 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lolifantje (Bericht 3585502)
Jongere zal je blijven tot je van religie veranderd?

Nu begrijp ik de song "Forever young"

floppy 23 juli 2008 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3585513)

klinkt wrang:-(

roger verhiest 23 juli 2008 14:26

Juridisch gesproken zijn dit geen "jongeren"

Er worden nog andere dan juriidische criteria genomen zoals bv. bij de "jongerenbewegingen" van politieke partijen : daar beschouwd men je een "jongere" tot de leeftijd van 30 jaar of zo...

sfinx666 23 juli 2008 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3585508)

Laat mij eens stomweg raden naar de aanleiding voor deze "vechtpartij"...Het slachtoffer was blank, en de daders...Mischien ook ?! Wie weet ?
Ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik denk toch dat het weer om een bepaalde bevolkingsgroep gaat hier...Het begint met een "M", en ze hebben een religie dat ook met een "M" begint. Of zijn het weer Polen ? Of blonde Zweden ?

Pick Nick 23 juli 2008 17:02

Citaat:

Waren het weer verrijkers?

Chipie 23 juli 2008 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3585931)
Laat mij eens stomweg raden naar de aanleiding voor deze "vechtpartij"...Het slachtoffer was blank, en de daders...Mischien ook ?! Wie weet ?
Ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik denk toch dat het weer om een bepaalde bevolkingsgroep gaat hier...Het begint met een "M", en ze hebben een religie dat ook met een "M" begint. Of zijn het weer Polen ? Of blonde Zweden ?

Onze Carlo... :-D

PollyCorrect 23 juli 2008 17:32

Ze waren in elk geval al bekend bij het gerecht.

Werkt goed, dat gerecht. :roll:

Ik las op de site van HLN dat men voor dat soort moordpoging in de USA 25 jaar krijgt. Hier misschien ongeveer niks, en de straffeloosheid heeft een bepaald effect op die varkens.

sfinx666 23 juli 2008 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3586002)
Onze Carlo... :-D

verklaar u nader ?

sfinx666 23 juli 2008 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3586055)

Ik las op de site van HLN dat men voor dat soort moordpoging in de USA 25 jaar krijgt. Hier misschien ongeveer niks, en de straffeloosheid heeft een bepaald effect op die varkens.

Met een goede advokaat kunnen deze jongeren mischien bewijzen dat het slachtoffer begonnen was ?...Dat zag men al meer in België. Wie weet is die man wel een fascist of zo ?

longhorn 23 juli 2008 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3586055)

Maar Polly, in Belgie kan je ook veroordeeld worden tot 25 jaar cel...op papier. Vandaag ook te lezen dat de moordenaar van veearts Van Noppen na 6 jaar vrijkomt ondanks zijn veroordeling van 25 jaar. Belachelijk systeem. In dit geval gaat het over 'jongeren' met strafblad en toch zullen ze er met een paar jaar vanaf komen ondanks het slachtoffer letterlijk voor het leven getekend is. Ik hoop dan ook dat de politie hen in de cel bont en blauw klopt.

daiwa 23 juli 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick (Bericht 3585965)
Waren het weer verrijkers?

Daar zegt men niets over en daarom zou het wel eens kunnen.

Wel dat twee van de daders al eerder met het gerecht in aanraking kwamen omdat ze iemand aanvielen met een kasseisteen.

Lof der Zotheid 24 juli 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3586092)
Ik hoop dan ook dat de politie hen in de cel bont en blauw klopt.

Damagnie meneer. Da's politiek niet correct...

daiwa 24 juli 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 3587514)
Damagnie meneer. Da's politiek niet correct...

Angstvallig de identiteit van dat krapuul verzwijgen is natuurlijk wel politiek correct.

Rudy 24 juli 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3585508)

Volledig mee eens. Criminelen moeten worden bestraft ....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3587518)
Angstvallig de identiteit van dat krapuul verzwijgen is natuurlijk wel politiek correct.

.... maar waarom toch die bezetenheid om de identiteit (afkomst ?) van de daders ? Of is iemand minder krapuul als het om een 'echte Belg" gaat, een begrip dat door Andev wordt gehanteerd ?

Rudy 24 juli 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3585649)
klinkt wrang:-(

De song of de opmerking ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be