![]() |
Dewael: "Geen akkoord dan verkiezingen"
Citaat:
Er wachten ons spannende tijden. :-D Ik ben benieuwd naar de communautaire beloftes in de verkiezingscampagne van de VLD. |
Citaat:
|
Citaat:
|
o jes nog es 11 maand uitstellen en verder keuvelen
|
toen ik DeDommea smilend door de gangen zag wandelen denk ik niet dat hij voor de vlamingen aan het pleiten geweest was
|
Dus er is nu een deadline die bijna een jaar veraf is ?
hahahahhahaha |
koopt ne keer een almenakske.
|
Citaat:
|
Citaat:
pOen-VLD past hun standpunten aan naarmate het hun goed uitkomt. Ik hoop dat de mensen niet in hun val lopen. |
Stemmen zou nu wel eens moeilijk kunnen zijn, op VLD stem ik niet, in ieder geval niet met hun huidige politici, CD&V en NV&A lijkt ook geen optie als ze deze koers blijven varen, LDD draait te vaak met de wind mee, Groen! en dergelijke zijn het overwegen niet eens waard en het VB vind ik ook niet zo'n schitterende keuze, sommige van hun politicy zijn gewoon te extreem voor mij om te aanvaarden...
|
Wat een klucht zeg.
Dan verschieten ze ervan dat de burger radicale keuzes maken in het hokje. 8-) |
Citaat:
Hier in België kan alles. |
Citaat:
|
liberalen en vervroegde verkiezingen in 1 zin
dat gaat toch niet he mannen, dat verstaat ge toch zelf'? den beer glijdt van petrick en bart hun beentjes bij het gedacht alleen al verkiezingen, komaan zeg |
Citaat:
Zolang onze instellingen niet radicaal gaan hervormen en daardoor de afstand tussen onze politici en de burgers verkleinen zal dit land blijven aanmodderen 1) Invoering van de vroegere en dus kleinere kieskringen (BHV dient wel gesplitst te worden 2) het federale niveau (en brussel) tot ontmoetingsplaats maken van zelfzekere en autonome regio's 3) Creatie van welvaart in beide regio's met hun eigen welzijn en arbeidsbeleid (ook de uitbetaling ervan) 4) Eenmaking van Brussel 19 tot een Federaak district met hoofdstedelijke functie (gn Brussels gewest) ... Vul zelf maar aan. |
Citaat:
Wat natuurlijk wel mogelijk is, is dat Dewaal een sinjaal wil geven (of probeert te geven) naar de frankofonen, ten einde ze te bewegen tot inschikkelijkheid. |
Citaat:
Als men op deze manier met alle wetgevende tralala etc die nodig is het kan uitzingen tot de regionale verkiezingen (al dan niet gekoppeld met federale), en dit dus vooraleer de staatshervorming heel concreet is, dan heeft iedereen 4 jaar gewonnen om de burger te paaien. Bon, ik denk dat de N-VA in dit scenario niet mee kan (5% is moeilijk denk ik) en dat CD&V met een groot ei zit voor nieuwe verkiezingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be