![]() |
Hoe maak je gefilte fish?
![]() Een typisch Joods gerecht: Gefilte fish Ingrediënten 1 kg vis (karper) 2 uien 1 el. verkruimeld witbrood 1-2 eieren 1 tl. suiker zout peper De saus 1 l. kippenbouillon 1-2 uien 2 tl. suiker zout een beetje peper naar keus een paar wortels Bereiding Het woord ’gefilte fish’ komt niet van gevulde vis, maar van gefileerde vis. Dat wil zeggen: Doe het visvlees en de bijgevoegde ingrediënten in een mixer. Maak daar platte balletjes van. Kook de balletjes minstens 2 uur op een klein vuur in de saus koken. Eet smakelijk ! ;-) |
Dat ziet er best lekker uit.
|
Ooit gegeten, maar ben nu vegetariër, aan te raden voro iedereen die dat niet is.
|
hoewel ik géén viseter ben, ga ik dit recept bijhouden 8-)
|
Ziet er niet zo lekker uit, maar schijn bedriegt zegt men wel eens.;-)
In elk geval: ik heb géén tijd om zoeits te prépareren.:| |
hmm.. Koosjer.
|
Dat ziet er niet uit. Vroeger heb ik een tijdje bij een joods bedrijf gewerkt in de security, die hun eten zag er altijd zo vreselijk raar uit.
|
Tja, wat ziet er niet raar uit na 2 uur koken ? :?
|
Citaat:
Dat zal waarschijnlijk door die organen komen, die ze eten. |
Citaat:
|
bedoel je dit ? ;-)
|
Ja, dat hoofd + zwaard, dat heb ik eens aan het koken geweest, maar nu heb ik een betere techniek. :-)
|
Ik denbk dat ik het eerst eens in een joods restaurant ga eten, kwestie van te zien hoe het resultaat eruit moet zien... Moet het zoetwatervis zijn ? Mag het geen tilipa of een andere gefileerd exemplaar zijn ? Victoriabaars ?
|
Citaat:
|
ik dacht altijd dat karper geen eetvis was maar een terugsmijtvis voor sportvissers.
is dat dan toch eetbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:-D |
Citaat:
Op karper word gevist door sportvissers, omdat karpers veel kracht hebben, en leuke omvang. Hierdoor zijn er wat meer skils vereist om een karper binnen te halen, geweldig om te zien, aangezien de kans reëel is dat je lijn knapt en de karper weg is. Het is dat ik moeilijk uit mijn nest geraak tegenwoordig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be