Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jemig te pemig: wat een zwaar onweder net! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109936)

Derk de Tweede 26 juli 2008 19:38

Jemig te pemig: wat een zwaar onweder net!

Had net een portie Indische bami pangang gehaald, begint het toch te onweren en te regenen.
Diverse straten blank en zelfs onze enorme verkeerstunnel onder het spoor stond even blank. Waar ik wel van baal zijn de nieuwe pompen van de tunnel.
Vrugher heb ik als kind nog weleens gezwommen in de tunnel.
Helaas in deze moderne tijden komt het water slechts een 75 cm hoog ipv de 4 meter.
Ik ga daarover een klacht indienen, want zwemmen in de tunnel was een stukje folklore geworden.

Derk de Tweede 26 juli 2008 20:06

Water en Nederlanders, soms gaat het mis, maar we blijven lachen!

Oef.....er komt nog veel meer!
http://www.buienradar.nl/

Turkse Nederlander 26 juli 2008 20:13

Ik zit lekker droog in Turkije wahahaha:lol:

Ik vind het overigens wel leuk als het buiten keihard regent en bliksemt terwijl ik droog binnen zit. Net een spektakelstuk waar ik niets voor hoef te betalen:-D

Derk de Tweede 26 juli 2008 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3592038)
Ik zit lekker droog in Turkije wahahaha:lol:

Ik vind het overigens wel leuk als het buiten keihard regent en bliksemt terwijl ik droog binnen zit. Net een spektakelstuk waar ik niets voor hoef te betalen:-D

Maar daar in Turkije hebben ze weer last van aardbevingen, die hier zelden of slechts zeer licht (3 op de schaal van Richter) voorkomen.
Ben je op vakantie daar of op familiebezoek ?

Havana 26 juli 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3591994)
Had net een portie Indische bami pangang gehaald...

Hmm !! Was't lekker?

Derk de Tweede 26 juli 2008 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3592045)
Hmm !! Was't lekker?

Zalig gewoon!
Ik zou nog wel een portie lusten.
Is echt mijn lievelings eten, geen Chinese bami, maar echte Indische.

Turkse Nederlander 26 juli 2008 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3592044)
Maar daar in Turkije hebben ze weer last van aardbevingen, die hier zelden of slechts zeer licht (3 op de schaal van Richter) voorkomen.
Ben je op vakantie daar of op familiebezoek ?

Beiden:-D

Ik vind het weer in Nederland ook prettig hoor. Turkije begint steeds meer last van watertekorten te krijgen doordat het steeds minder regent. Turkije was altijd een waterrijk land maar dat begint langzaam te veranderen door de klimaatverandering. Nederland zal in ieder geval nooit een watertekort kennen. Misschien kan Nederland in de toekomst wel een water exporteur worden.

Havana 26 juli 2008 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3592051)
Zalig gewoon!
Ik zou nog wel een portie lusten.
Is echt mijn lievelings eten, geen Chinese bami, maar echte Indische.

Ik heb mezelf ook wat kip, rijst, sluimerwten, paprika, ui, boontjes en wat soja gewokt. En, hier regent het ook.
Zijn er verenigingen voor zulke dingen?

Derk de Tweede 26 juli 2008 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3592061)

Ik vind het weer in Nederland ook prettig hoor. Turkije begint steeds meer last van watertekorten te krijgen doordat het steeds minder regent. Turkije was altijd een waterrijk land maar dat begint langzaam te veranderen door de klimaatverandering. Nederland zal in ieder geval nooit een watertekort kennen. Misschien kan Nederland in de toekomst wel een water exporteur worden.

Als echte Hollander zeg ik dan: wel gewoon zeewater verkopen en geen zoet water!
Veel plezier nog en een behouden terugkomst in dit kikkerlandje!

Pantoffeldiertje 26 juli 2008 20:31

Citaat:

En de Attaturk dam dan? Steel gewoon water van andere landen! :)

Turkse Nederlander 26 juli 2008 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3592071)
Als echte Hollander zeg ik dan: wel gewoon zeewater verkopen en geen zoet water!
Veel plezier nog en een behouden terugkomst in dit kikkerlandje!

Dank je wel Derk. Het zal fijn zijn om weer thuis te komen. Ik heb een fijn leven opgebouwd in Nederland. Ik werk 40 uur per week met hele vriendelijke collega's, ik sport 4 keer per week en in het weekend ga ik uit en ik neem voldoende tijd voor ontspanning. Ik heb geen behoefte om over de grens te gaan werken terwijl ik dat makkelijk zou kunnen.

Turkse Nederlander 26 juli 2008 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3592075)
En de Attaturk dam dan? Steel gewoon water van andere landen! :)

Als de temperatuur blijft stijgen vrees ik dat die twee grote rivieren ook minder water zullen leveren. De rivieren ontspringen in Turkije. Dat is geen stelen maar minder water aan de buren doneren:lol:

Havana 26 juli 2008 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3592095)
Dat is geen stelen maar minder water aan de buren doneren:lol:

Geloof mij, daar weten wij, Vlamingen, ALLES van!

(alleen dat water, dat klopt niet)

Duupje 26 juli 2008 20:56

Zolang dat hier maar droog blijft.

From_Vlaanderen 26 juli 2008 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3592139)
Zolang dat hier maar droog blijft.

28°C maandag.
:cheer::cheer::cheer::cheer:

Groentje-18 26 juli 2008 21:27

Citaat:

Turkije begint steeds meer last van watertekorten te krijgen doordat het steeds minder regent. Turkije was altijd een waterrijk land maar dat begint langzaam te veranderen door de klimaatverandering. Nederland zal in ieder geval nooit een watertekort kennen. Misschien kan Nederland in de toekomst wel een water exporteur worden.

De term watertekort is relatief. In Nederland zullen ze nooit een tekort kennen aan zout, ondrinkbaar, zeewater. Drinkbaar zoet water daarentegen...
Wereldwijd slinkt onze voorraad daarvan steeds verder weg, niet enkel in Turkije. :(

Tavek 26 juli 2008 21:45

Onze put van 5000 liter zit weer stampvol door de regen afgelopen tijd. Auto wassen, WC's en tuin water geven als het nog eens warm is, allemaal gratis (buiten een beetje elentrik voor de pomp).

From_Vlaanderen 26 juli 2008 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3592242)
Onze put van 5000 liter zit weer stampvol door de regen afgelopen tijd. Auto wassen, WC's en tuin water geven als het nog eens warm is, allemaal gratis (buiten een beetje elentrik voor de pomp).

Die van ons 10 000liter , vul je het zwembadje mee ;-). De WC spoelen wij daar heel het jaar van door.

Mitgard 27 juli 2008 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3592218)
De term watertekort is relatief. In Nederland zullen ze nooit een tekort kennen aan zout, ondrinkbaar, zeewater. Drinkbaar zoet water daarentegen...
Wereldwijd slinkt onze voorraad daarvan steeds verder weg, niet enkel in Turkije. :(

och we zullen altijd wel water hebben.
desnoods wring ik een libertariër uit ofzo.

From_Vlaanderen 27 juli 2008 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3592409)
och we zullen altijd wel water hebben.
desnoods wring ik een libertariër uit ofzo.

Hebben die dan water soms?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be