Eugene |
25 maart 2004 15:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Vanaf dat men de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonie in twijfel trekt en men pleit voor een eigen Vlaamse sociale zekerheid en zo dan krijgt men het verwijt dat men niet solidair. Of niet solidair genoeg is.
Men krijgt het etiket eigoist opgeplakt.
Nu staan de mensen hier ten lande al op de eerste plaats in de rangschikking hoeveel (eerder hoe WEINIG) hou ik over van wat ik kost aanmijn werkgever en wat ik op mijn bankrekening terug kan vinden.
Ik mag aannemen dat ik ook behoor tot de grote groep mensen die meer dan de helft van wat we verdienen ook betalen aan belastingen en sociale zekerheid.
Nu is mijn vraag aan de mensen die mij zouden verwijten van egoïst te zijn en niet solidair genoeg te zin wanneer mag men dan wel de grens trekken ?
Vanaf waneer mag ik dan wel egoïst worden ? Als men mij 60 % afneemt ? 70 % ? 80 % ? 90 ? of pas vanaf dat men mij alles afneemt ?
Ik vind trop nog altijd teveel en het mag gerust wat minder zijn voor een ander en wat meer voor mijn eigen. Het zijne kik tenslotte toch die mijnen nikkel afdraait voor mijn centen he.
Lekker egoïstisch he.
|
Ik vind ook dat we de geldstromen naar Wallonie moeten afbouwen, maar aan een arm Wallonie hebben we niets, maar dat heb ik hier al een paar maal geschreven. Ik wil daar echter gerust dieper op ingaan.
Nu, een eigen sociale zekerheid gaat op z'n minst evenveel kosten hoor want eens er geld beschikbaar komt, komt er ook ruimte om meer te doen wat betreft sociale zekerheid. Wat krijgen we echter voor onze met tegenzin betaalde belastingen,
Binnen de 10 min staat er hier en arts, of indien nodig een MUG klaar.
Er is de max-factuur, je betaald nooit meer dan 18.000 frank/jaar aan dokterskosten.
Geen overdreven wachttijden voor operaties.
Word je werkloos heb je recht op een uitkering, idem als je ziek wordt, idem als je invalide wordt, idem als je afstudeert enz..
Dus zeg ik altijd tegen die mensen die maar staan te zagen en klagen dat er hier niks goed is..OK, jij stapt uit de ziekteverzekering, je betaald géén frank belasting meer...maar als je de openbare weg gebruikt betaal je zoveel frank/meter aan diegenen die wel solidair zijn geweest, neem maar een prive-verzekering..maar kom niet zagen en klagen als je vrouw 24 uur na de bevalling met haar klikken en klakken uit het ziekenhuis vliegt....loopt er iets mis??? bwa 't is toch goed he...leve de privé..zelfs als dat jouw, of je vrouw haar leven kost. Betaal géén belasting meer...maar ga niet voetballen he..tenzij je torenhoge premies betaald, dat is dus wel tolereerbaar voor u of voor velen, tot het erop aan komt. Kijk nu maar is even naar Nederland met een ultra-liberaal beleid, en dit hoor en lees ik niet van de blokkertjes, zelfs 100% verlamde personen kunnen zich géén thuiszorg meer veroorloven, 30% van de mensen die werken kunnen hun ziektekostenpremie niet eens meer betalen...als je daarvoor kiest...stem dan voor het simplistisch ultra-liberalisme, iets zegt mij dat je daar sneller zal van afstappen dan je zelf wel denkt.
|