Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ‘Non’ tegen gratis inenting baarmoederhalskanker op scholen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110001)

Anna List 28 juli 2008 10:21

‘Non’ tegen gratis inenting baarmoederhalskanker op scholen

http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={C6D3CB0B-3C96-4822-9DF1-51DB70BED343}&check=online

Citaat:

GVA : Datum : 25/07/2008
Titel : ‘Non’ tegen gratis inenting baarmoederhalskanker op scholen
De Vlaamse gemeenschap wil alle tienermeisjes via de scholen gratis laten vaccineren tegen het hpv-virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. ”Dat kan via een gedeelde financiering door de federale en regionale overheid. Maar omdat de Franse gemeenschap niet wil investeren, zit Vlaanderen geblokkeerd”, zegt professor Pierre Van Damme.

(...)

Andere regeling
Vlaanderen is ook klaar om vanaf 2009 via de schoolartsen met deze inentingen te beginnen. Maar de interministeriële conferentie die hierover de knoop moest doorhakken, heeft die beslissing uitgesteld tot het einde van het jaar. Dit door het ‘non’ van de Franstaligen.

(...).

ziekelijke praktische gevolgen van het Belgische Status Quo.

zo goed draait de Belgische Federatie ...

nog iemand die gezondheidszorg federaal wil houden ????

BenIsaac 28 juli 2008 10:26

Kunnen ze in Vlaanderen dat non niet gewoon negeren, dit is wel een belangrijk voorstel.

Renesse 28 juli 2008 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac (Bericht 3594676)
Kunnen ze in Vlaanderen dat non niet gewoon negeren, dit is wel een belangrijk voorstel.

Dat is een revolutionaire daad, die niet past binnen de krijtlijnen van de huidige federale staat. Vlaamse onafhankelijkheid kan hier levens redden. Maar van een mensenleven, daar liggen de mensen toch niet wakker van?

brother paul 28 juli 2008 12:33

Je moet dat zo vlaams -waals niet zien... het is gewoon een slecht vlaams idee, en ik ben vlaming.

Anna List 28 juli 2008 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3594919)
Je moet dat zo vlaams -waals niet zien... het is gewoon een slecht vlaams idee, en ik ben vlaming.

Citaat:

De Vlaamse gemeenschap wil ...Dat kan via een gedeelde financiering door de federale en regionale overheid. Maar omdat de Franse gemeenschap niet wil
hoezo niet Vlaams Waals ???

Elke vorm van beleid blokkeert op een verschillende politieke visie. België heeft een probleem van democratische legitimiteit.

ik eis slechts volwaardige rechten voor de Waalse én Vlaamse politieke keuze ! onafhankelijkheid dus.

uw belgische behoudsgezindheid begint mensenlevens te kosten, Paul ... niet echt ethisch

Geert C 28 juli 2008 15:22

Als de Franse Gemeenschap dwars ligt mag in dit geval voor mijn part de Vlaamse Gemeenschap op eigen houtje hiermee beginnen. :?

HAMC 28 juli 2008 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3595212)
Als de Franse Gemeenschap dwars ligt mag in dit geval voor mijn part de Vlaamse Gemeenschap op eigen houtje hiermee beginnen. :?

Amai hoe opstandig tegen de meesters.

manta 28 juli 2008 15:36

Citaat:

Wat vind u net zo slecht aan het verbeteren van de gezondheid van de mensen ??? :?

Renesse 28 juli 2008 16:09

Citaat:

U pleit voor "zelfstandigheid" in deze materie?

Zucht 28 juli 2008 16:14

Citaat:

Inderdaad. Is dat niet wat de Franse Gemeenschap zelf al jarenlang doet mbt de financiering van het Nederlandstalig onderwijs in faciliteitengemeenten ? Lap het aan uw bottes.

Thomas- 28 juli 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3595238)
Wat vind u net zo slecht aan het verbeteren van de gezondheid van de mensen ??? :?

Dat is het net, volgens sommigen wegen de voordelen van die vaccinaties niet op tegen de vele nadelen en bijwerkingen. Vorig jaar ging een van mijn nichtjes bij de huisdokter informeren over die inentingen en hij gaf haar de raad om die niet te nemen omdat hij ernstige twijfels had over het vaccin.

Kazan 28 juli 2008 17:42

De gratis inenting is een goed voorstel. Ik hoorde onlangs mijn vriendin nog klagen over die spuiten:
"Zeker 100 euro voor een spuit! En ik moet er zo 3 krijgen hé!"
"Ja schat"

Kazan 28 juli 2008 17:43

Citaat:

Ja natuurlijk mogen ze dat. Preventieve gezondheidszorg is een bevoegdheid voor de gemeenschappen!

Kazan 28 juli 2008 17:46

Citaat:

Waarom?

Thomas- 28 juli 2008 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3595444)
De gratis inenting is een goed voorstel. Ik hoorde onlangs mijn vriendin nog klagen over die spuiten:
"Zeker 100 euro voor een spuit! En ik moet er zo 3 krijgen hé!"
"Ja schat"

Je weet toch dat het aangeraden is om tot zes maanden na die spuiten geen seks te hebben ;-)

filosoof 28 juli 2008 20:44

http://forum.politics.be/showthread.php?t=109736

Den Ardennees 28 juli 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac (Bericht 3594676)

Zoiets is inderdaad té belangrijk om zomaar te laten passeren. Wie kan hier tegen zijn?

sfinx666 28 juli 2008 22:37

Citaat:

Zou het niet NOG simpeler zijn alle beslissingen op eigen houtje te nemen ? Voor niets nog langer rekening te houden met wat Wallonië wel of niet wil ? Dit geval illustreert enkel een totaal verrotte situatie waar de Vlamingen elk zelfbeschikkingsrecht belet word . Zijn Vlamingen dan de Walen hun slaven ?

sfinx666 28 juli 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 3595803)
Je weet toch dat het aangeraden is om tot zes maanden na die spuiten geen seks te hebben ;-)

Bron ?
Trouwens, de spuiten zouden op school gegeven worden, aan jonge meisjes dus, die normaal gezien nog geen geregelde seksuele activiteit hebben.

manta 28 juli 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3596104)
Bron ?
Trouwens, de spuiten zouden op school gegeven worden, aan jonge meisjes dus, die normaal gezien nog geen geregelde seksuele activiteit hebben.

Die spuiten moeten zelfs gegeven worden VOOR de eerste seksuele contacten ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be