![]() |
Woning huren bijna onbetaalbaar.
Een woning huren wordt bijna onbetaalbaar. Vooral lage inkomens, gepensioneerden, eenoudergezinnen houden steeds minder over van hun inkomen na aftrek van huur en nutsvoorzieningen.
Om het kort te houden, de huurprijzen waren in 2005 al “gemiddeld” 64% hoger dan in 1985. Sedert 2007 gaat alles nog eens in versneld tempo zelfs en wordt huren voor een tweeverdieners gezin stilaan ook onbetaalbaar. En uiteraard wordt dat alles ferm tegengesproken door belanghebbende verhuurders en geeft de politiek geen teken van leven wat dat betreft. |
Moesten de lonen gelijk gestegen zijn, dan was er geen probleem hé...
Vandaag de dag volgen de lonen, vanop grote afstand, héél langzaam, de prijzen... Waarom het systeem niet omdraaien... De prijzen de lonen laten volgen... ipv een korf met prijzen, een korf met lonen, en de index volgt de lonen... |
Citaat:
|
weten wat je wil he
links strijdt al 20 jaar voor gelijkere verdeling van de rijkdom tussen noord en zuid wellaan dan ?! dat West-Europa zal verarmen, dat is daar toch wel de logische consequentie van, niet ???? |
In de neoliberale droom verarmt iedereen, behalve grote aandeelhouders en een kleine elite van rijken dan hé, die vermeerderen alleen maar hun kapitaal op de rug van de armen, die alleen maar armer worden...
|
Citaat:
|
wat je communisme noemt...
Dat is nooit écht ooit in een land geimplementeerd... In het échte zuivere Communisme bestaat er geen enkele elite... |
Wijlen mijn vader zei eens, de middenklasse gaat verdwijnen, enkel de heel rijken en de heel armen zullen overblijven. Wel als het zo blijft verder gaan, zie ik hem nog gelijk krijgen ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je kan zelf wel rekenen hé... Ik denk niet dat de lonen evenredig gestegen zijn... |
Citaat:
Dat heet democratie... |
Citaat:
|
Citaat:
En daarbij, een overheid die zich met alles en nog wat moeit, heet communisme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en ik zie het in andere landen waar neoliberale anticommunistiche de overheid niet ingrijpt in vele zaken, daar is er gaeen criminaliteit he, gebeuren er geen moorden, en leeft iedereen in weelde... (doen de VS een belletje rinkelen?) |
Citaat:
en ik zie het in andere landen waar neoliberale anticommunistiche de overheid niet ingrijpt in vele zaken, daar is er gaeen criminaliteit he, gebeuren er geen moorden, en leeft iedereen in weelde... (doen de VS een belletje rinkelen?) |
Citaat:
Hier manneke, ge habt harder gewerkt dan al de anderen, hier is een bonus van 10.000euro ! Ge moogt er wel 6700euro van aan de staat geven. Er zijn hier in Belgie veel te veel mensen die alle luxe willen zonder er een klop voor te moeten doen. Dit is een "geef mij !" maatschappij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be