Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Wanneer verwacht u de splitsing van Belgie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110084)

JP Coen 30 juli 2008 07:23

Wanneer verwacht u de splitsing van Belgie?

Als de staatshervorming voor 2010 ,naar grote tevredenheid van de meerderheid van de Vlamingen is geregeld ,kan Belgie nog jaren bestaan,als dat niet zo is ,zal het land de komende jaren splitsen.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/..._bij_Frankrijk

lollysticky 30 juli 2008 08:46

ik zou graag gokken, maar ik heb geen enkel idee hoe lang dit circus kan aanslepen :/

Bert Deckers 30 juli 2008 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3598628)
ik zou graag gokken, maar ik heb geen enkel idee hoe lang dit circus kan aanslepen :/

Idem. Stemmen op deze poll is zinloos. De vraagstelling had ook beter gekund.

I amsterdam 30 juli 2008 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3598628)

Als de bestuurlijke crisis nog langer dan een jaar duurt, dan is de financiele crisis in Belgie kompleet.
Hoe langer het duurt des te groter wordt het faillisement.
De wereld verandert snel ."Change management" is tegenwoordig de belangrijkste taak van regeringen.

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 11:04

Wijlen Hugo Schiltz zei dat het pas zou lukken bij een zware economische crisis, met een grote collectieve verarming van de bevolking. Dat zit er in dit krakkemikkige land dus wel aan te komen na 2011: wanneer de vergrijzing zijn tol begint te eisen en de internationale concurrentie voor onze bedrijven in de geglobaliseerde economie onuithoudbaar wordt.

Renesse 30 juli 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3598908)
Wijlen Hugo Schiltz zei dat het pas zou lukken bij een zware economische crisis, met een grote collectieve verarming van de bevolking. Dat zit er in dit krakkemikkige land dus wel aan te komen na 2011: wanneer de vergrijzing zijn tol begint te eisen en de internationale concurrentie voor onze bedrijven in de geglobaliseerde economie onuithoudbaar wordt.

Ik denk dat Schiltz gelijk heeft. De Vlaamse en Waalse heeft zich jarenlang een Belgische staat met al zijn verspillingen en conflicten kunnen veroorloven, maar is nu een bedreiging geworden voor onze schaarser wordende middelen.

Het is als een bedrijf waar alle werknemers rijden in een Porsche en zeggen dat het best wel OK is met dit bedrijf, totdat de Porsches betaald moeten worden.

Dit is dat moment.

Was dat trouwens ook niet de analyse van de werkgroep In De Warande?

van Maerlant 30 juli 2008 12:00

Thread nummer 2945168416487...

Burry 30 juli 2008 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3598933)
Het is als een bedrijf waar alle werknemers rijden in een Porsche en zeggen dat het best wel OK is met dit bedrijf, totdat de Porsches betaald moeten worden.

Het is eerder een bedrijf waar de gewone voltijdse arbeiders en bedienden met een volkswagen of audi rijden en de part-timers met een porsche...
Een een chef boekhouding die, niet om een leugentje verlegen, blij uitroept dat alles goed gaat...

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 12:59

prof. Hendrik Vuyes Analyse in de Knack:

-Defensie = puinhoop
-Justitie = rampgebied, door het uitblijven van noodzakelijke hervormingen en verschillende visies van Vlamingen en Walen.
-Financiën= catastrofe door het 8 jaar lange non-beleid van Reynders
-Pensioenen en uitkeringen behoren tot de laagste van Europa
........!!!!

Wat sommige hersenloze apologeten van het Belgoatlantis ook mogen beweren: DE INSTITUTIONELE CRISIS = EEN ECONOMISCHE CRISIS. Deze crisis is NIET het gevolg van nationalistische opwellingen. Er is GEEN GELD en GEEN TIJD meer om ALWEER een communautair wafelijzercompromis af te sluiten.

Renesse 30 juli 2008 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3599079)
prof. Hendrik Vuyes Analyse in de Knack:

-Defensie = puinhoop
-Justitie = rampgebied, door het uitblijven van noodzakelijke hervormingen en verschillende visies van Vlamingen en Walen.
-Financiën= catastrofe door het 8 jaar lange non-beleid van Reynders
-Pensioenen en uitkeringen behoren tot de laagste van Europa
........!!!!

Wat sommige hersenloze apologeten van het Belgoatlantis ook mogen beweren: DE INSTITUTIONELE CRISIS = EEN ECONOMISCHE CRISIS. Deze crisis is NIET het gevolg van nationalistische opwellingen. Er is GEEN GELD en GEEN TIJD meer om ALWEER een communautair wafelijzercompromis af te sluiten.

Dat IS de kwestie inderdaad. Vlaggenzwaaiertjes allerhande ten spijt, is dit niet een kwestie van identitair besef. Dat mag ook wel, maar daar koop je geen brood mee en daarom werd de Belgische staat zo lang getolereerd. Nu blijkt dat die Belgische staat er voor zorgt dat er geen brood kan gebakken worden, verliest ze haar legitimiteit en de alternatieven bieden zich aan: Vlaanderen onafhankelijk, deel bij Frankrijk deel bij Nederland,...

lollysticky 30 juli 2008 13:35

ik heb dat deel in de Knack ook met grote interesse gelezen. Een louter economische crisis bestaat gewoon niet :/

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3599112)
Ik denk dat Schiltz gelijk heeft. De Vlaamse en Waalse heeft zich jarenlang een Belgische staat met al zijn verspillingen en conflicten kunnen veroorloven, maar is nu een bedreiging geworden voor onze schaarser wordende middelen.

Dit is dat moment.

Was dat trouwens ook niet de analyse van de werkgroep In De Warande?Dat IS de kwestie inderdaad. Vlaggenzwaaiertjes allerhande ten spijt, is dit niet een kwestie van identitair besef. Dat mag ook wel, maar daar koop je geen brood mee en daarom werd de Belgische staat zo lang getolereerd. Nu blijkt dat die Belgische staat er voor zorgt dat er geen brood kan gebakken worden, verliest ze haar legitimiteit en de alternatieven bieden zich aan: Vlaanderen onafhankelijk, deel bij Frankrijk deel bij Nederland,...

Ik kan alleen maar volmondig akkoord gaan met uw antwoord.

Praetorian 30 juli 2008 14:28

Als het tegen dan nog een belangrijk onderwerp is, misschien binnen een halve eeuw.

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3599192)
Als het tegen dan nog een belangrijk onderwerp is, misschien binnen een halve eeuw.

Binnen een halve eeuw all you will be is 'dust in the wind' (Kansas, schoon liedje trouwens, tubet dat ne keer...).

Kameraad, als uw mama binnen 5 jaar zich zelfs geen choco meer kan permiteren, zult ge uw communistisch manifest en das Kapital als toespijs kunnen gebruiken.

Er zijn nog mensen die van Vlaanderen willen redden wat er te redden valt en als dat niet gaat, hun vel alleszins duur willen verkopen. DAT brengt brood op de plank. De rest is "big pile of hot steaming bullshit".

Praetorian 30 juli 2008 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3599225)
Binnen een halve eeuw all you will be is 'dust in the wind' (Kansas, schoon liedje trouwens, tubet dat ne keer...).

Kameraad, als uw mama binnen 5 jaar zich zelfs geen choco meer kan permiteren, zult ge uw communistisch manifest en das Kapital als toespijs kunnen gebruiken.

Er zijn nog mensen die van Vlaanderen willen redden wat er te redden valt en als dat niet gaat, hun vel alleszins duur willen verkopen. DAT brengt brood op de plank. De rest is "big pile of hot steaming bullshit".

Stoer. Ik voel mij nu zo geïnspireerd door jouw woorden dat ik bijna spontaan wil vendelzwaaien.

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3599231)
Stoer. Ik voel mij nu zo geïnspireerd door jouw woorden dat ik bijna spontaan wil vendelzwaaien.

Dan zult ge eerst nog veel bootjes met choco moeten eten en beter luisteren naar wat de meester over de geschiedenis te vertellen heeft op school... Maar gij hebt een selectief gehoor gekweekt zeker tegen de neoliberale/facistische praat van de prof. Communistische negationist, om maar eens wat modder terug te smijten...

Praetorian 30 juli 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3599281)
Dan zult ge eerst nog veel bootjes met choco moeten eten en beter luisteren naar wat de meester over de geschiedenis te vertellen heeft op school... Maar gij hebt een selectief gehoor gekweekt zeker tegen de neoliberale/facistische praat van de prof. Communistische negationist, om maar eens wat modder terug te smijten...

Yup, ik heb een eigen mening.

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3599297)
Yup, ik heb een eigen mening.

Die heeft u al veel punten opgeleverd zeker... Ge zijt nog een ideologie op uw profieltje vergeten: historisch revisionisme

Cherchez le paradoxe:

"de kritische communist heeft menigmaal op zijn Vlaamse afkomst gepist."

Praetorian 30 juli 2008 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3599340)
Die heeft u al veel punten opgeleverd zeker... Ge zijt nog een ideologie op uw profieltje vergeten: historisch revisionisme

Cherchez le paradoxe:

"de kritische communist heeft menigmaal op zijn Vlaamse afkomst gepist."

Ik ben flamingant. Oeps?

Diederik v.d Elzas 30 juli 2008 16:48

"De haat tegen het boze is de pronkmantel waarmee de farizeeër zijn persoonlijke antipathieën camoufleert." Citaatje van een van die mannen die ge zo graag leest. (Tip: hij had last van de Franse ziekte)

De ongerijmdheid zelve, communist en flamingant... Veel volk op de landdag zeker? :) Het grappigste van dat circus is ongetwijfeld dat ge moet betalen (!) om naar dat slap gelul te luisteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be