Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belang Jongeren bezetten kraan tegen asielchantage (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110089)

Bert Deckers 30 juli 2008 10:49

Vlaams Belang Jongeren bezetten kraan tegen asielchantage

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VBJ
Persmededeling:
Vlaams Belang Jongeren bezetten kraan tegen asielchantage!

De Vlaams Belang Jongeren (VBJ) bezetten op dit ogenblik een torenkraan als protest tegen de steeds maar uitdeinende asielchantage in Brussel. Na de hongerstakende kerkbezetters beklimmen uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen nu de Brusselse torenkranen.

VBJ is niet te spreken over kraanbezetting door illegalen en/of uitgeprocedeerden. Het is duidelijk dat het hier niet langer gaat om een "wanhoopsactie" van enkelingen maar om een georganiseerde actie van de 'opengrenzen-lobby'. De enige bedoeling van dergelijke malafide organisaties is te komen tot een algemene regularisatie van illegalen en uitgeprocedeerden.

De Vlaams Belang Jongeren eisen een kordaat optreden tegen deze nieuwe vorm van agitatie. Mensen die hier illegaal zijn en/of uitgeprocedeerd, moeten gevat worden en teruggestuurd worden naar hun landen van herkomst. Indien nu geen duidelijk voorbeeld gesteld wordt, zullen dergelijke acties als lonend beschouwd worden en enkel een aanzuigeffect hebben op andere illegalen, uitgeprocedeerden en mensensmokkelaars.

De Vlaams Belang Jongeren laten hun protest horen door zelf een kraan te bezetten op de hoek van Kunstlaan – Jozef II-laan – Handelstraat (tussen metrohalte Madou en Kunst-Wet).

Benieuwd wat er op het nieuws zal komen. ActuaTV is aanwezig in ieder geval.

An Arkos 30 juli 2008 11:11

Lachwekkend

Bert Deckers 30 juli 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3598920)
Lachwekkend

Die bezetting van die asielzoekers? Inderdaad. Of dat had ge nog niet door zeker?

Pietje 30 juli 2008 11:57

Goh, wat een helden.

Bert Deckers 30 juli 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3598992)
Goh, wat een helden.

En hongerstaken is wel 'heldhaftig'...

Zwartengeel 30 juli 2008 12:04

Uitstekende actie van VBJ! :thumbsup:

lollysticky 30 juli 2008 12:11

xD

er stond gisteren een grapje in één of andere krant of tijdschrift (ik kan helaas niet meer op de naam komen). Leterme en Albert zouden een kraan bezetten en dan eisen dat de crisis stopt :P

marcel1948 30 juli 2008 12:12

Wedden dat ze die VB jongeren er als eerste zullen uithalen?

De Garde 30 juli 2008 12:13

nu nog een paar forummers die een kraan gaan bezetten tegen de 'selectieve' sanctioneringspolitiek van de mods en we kunnen de aannemers terug aan 't werk laten gaan.

Nu, 't kon geen kwaad dat het circus, waar een trits maoïstische advocaten achter zitten, eens werd aangeklaagd.

Bert Deckers 30 juli 2008 12:14

VRT heeft bericht over de actie. VTM niet.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ammas/1.225976

Tommm 30 juli 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 3598996)
En hongerstaken is wel 'heldhaftig'...

Hm, ik heb toch iets meer respect voor mensen die zo graag uit hun land willen vluchten dat ze vrijwillig honger lijden dan een paar bavianen met de empathische vermogens van een, euh, baviaan.

lollysticky 30 juli 2008 13:23

zou u altijd toegeven aan mensen die vrijwillig honger lijden? indien u dit verkondigt, komen er morgen duizenden immigranten richting belziek en beginnen ze er massaal aan...

Tommm 30 juli 2008 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3599111)
zou u altijd toegeven aan mensen die vrijwillig honger lijden? indien u dit verkondigt, komen er morgen duizenden immigranten richting belziek en beginnen ze er massaal aan...

Ik zei niet dat je er aan moet toegeven, lolly. Ik vind wel dat een situatie waardoor je een kraan opklimt (en hongerstaakt) om je land permanent te ontvluchten niet te vergelijken is met een stel politieke arrivisten die willen scoren.

De Garde 30 juli 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3599119)
Ik zei niet dat je er aan moet toegeven, lolly. Ik vind wel dat een situatie waardoor je een kraan opklimt (en hongerstaakt) om je land permanent te ontvluchten niet te vergelijken is met een stel politieke arrivisten die willen scoren.

Zeg je dat dan ook over de arrivisten van PS, Ecolo, Groen? en zo die ze nog wat gaan aanmoedigen?

En of dat allemaal vluchtelingen zijn laat ik over aan de bevoegde ambtenaren.

Tommm 30 juli 2008 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3599124)
Zeg je dat dan ook over de arrivisten van PS, Ecolo, Groen? en zo die ze nog wat gaan aanmoedigen?

Tja, die steunen die vluchtelingen wel... Maar dat komt ook neer op een graantje meepikken van de ellende van anderen, dat wel.

Bert Deckers 30 juli 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3599124)

Plus dat de geïnterviewde 'asielzoeker' vrij goed de Nederlandse taal machtig was... met een hollands accent... Zal wel toeval zijn zeker? :roll:

Bert Deckers 30 juli 2008 13:54

http://www.vlaamsbelang.be/0/4825/

Tommm 30 juli 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 3599138)
Plus dat de geïnterviewde 'asielzoeker' vrij goed de Nederlandse taal machtig was... met een hollands accent... Zal wel toeval zijn zeker? :roll:

8O
Wat insinueer je nu eigenlijk, Bert?

Bert Deckers 30 juli 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3599158)
8O
Wat insinueer je nu eigenlijk, Bert?

Ik duid even op de overgeorganiseerde kant van heel het 'bezettingsverhaal'... Als men zo een nieuwe regularisatieronde wil bekomen is men crimineel bezig. De georganiseerde mafia is er niets tegen.

Bierke 30 juli 2008 14:26

Kranen bezetten en voor oproer zorgen is toch een strafbaar feit? Niet dat die asielzoekers achter de tralies moeten, maar degene die hen ertoe aanzetten hebben absoluut recht op een tijdje amigo-vakantie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be