Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Curator voor België : MR-Destexhe pleit voor internationaal bemiddelaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110106)

Pierette 30 juli 2008 16:36

Curator voor België : MR-Destexhe pleit voor internationaal bemiddelaar

Destexhe pleit voor internationaal bemiddelaar

BRUSSEL - MR-Senator Alain Destexhe pleit voor een internationaal bemiddelaar die de binnenlandse crisis moet komen oplossen. Die piste biedt de meeste kans op een communautair akkoord, meent hij. Destexhe heeft zelfs al iemand in gedachten: de Hoge Commissaris voor nationale minderheden van de OVSE, de Noor Knut Vollebaek.

bron : hln en nieuwsblad

waarom net die vent voor de MR ? :|

Eerst wou VHFST SARKOZY-Frankrijk inschakelen als curator en nu dit ....

Renesse 30 juli 2008 16:41

Knut Vollenbak? :lol:

Dat moet een nepnaam zijn!

Helaas heb ik geen vertrouwen in de Raad van Europa. De Franstaligen hebben bewezen dat ze uitermate goed weten te lobbyen in die instelling.

Zwartengeel 30 juli 2008 16:42

Citaat:

Destexhe heeft zelfs al iemand in gedachten: de Hoge Commissaris voor nationale minderheden van de OVSE
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Een buitenlander die de Franstaligen voor hun kar willen spannen om Brussel uit te breiden? :roll:

Renesse 30 juli 2008 16:42

Pardon, het is OVSE. Tja, over de OVSE heb ik geen mening, maar ik zou zeker niemand nemen die de MR-FDF aanraadt.

FDM 30 juli 2008 18:40

als menig eurocraat zich komt vertieren in de pedo-ardennen kan je de afloop al raden

robert t 30 juli 2008 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3599392)
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Een buitenlander die de Franstaligen voor hun kar willen spannen om Brussel uit te breiden? :roll:

Daar zal het vermoedelijk op neerkomen. Ik had de indruk dat Destexhe een intelligent man was. Niet dus. Wat hebben de vorige
buitenlandse waarnemers ervan terechtgebracht? Noppes. De Franstaligen moeten wel ten einde raad om met zo'n stupiede voorstellen af te komen.

Jan Meuleman 30 juli 2008 19:39

Ik stel Michel Guégan voor. Voldoet aan alle voorwaarden. Is Europeaan, spreekt frans (en misschien bretoens) en kent hier al de weg.

Johan217 31 juli 2008 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3599380)
waarom net die vent voor de MR ?

Het antwoord staat in het bericht zelf:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3599380)
de Hoge Commissaris voor nationale minderheden van de OVSE, de Noor Knut Vollebaek.

De Franstaligen zijn namelijk de arme verdrukte minderheid in dit land en willen nog maar eens hun grote gelijk halen bij Europa. Meer dan dat zit er niet in, want ik geloof niet advies van de OVSE bindend zou zijn.

Jazeker 31 juli 2008 08:15

Nog meer kosten op het sterfhuis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be