Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Zouden we niet beter terug gaan kiezen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110192)

duveltje382 1 augustus 2008 15:23

Zouden we niet beter terug gaan kiezen?

Na de leugens van het kartel en de komedie er rond vind ik dat we terug naar kiezingen moeten gaan
De kiezers werden immers belogen en bedrogen door het kartel,tijd dat kiezers dit ook eens gaan inzien
Thearter hebben we niet nodig hé ...

kaptenkirk 1 augustus 2008 18:00

Blijkbaar heb je het allemaal niet begrepen hé.
Anders, leg eens uit wat nieuwe verkiezingen aan de huidige impasse zullen veranderen.

nix, nada, njente. Alleen een republiek kan nog iets redden.

Chipie 1 augustus 2008 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3603533)
Anders, leg eens uit wat nieuwe verkiezingen aan de huidige impasse zullen veranderen.

Leg U dat dan eens uit aan uw opperhoofd... :-D

De schoofzak 1 augustus 2008 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3603653)
Leg U dat dan eens uit aan uw opperhoofd... :-D

Eigenlijk is dat aanzetten tot geweld.

UFSIA 1 augustus 2008 20:18

Citaat:

Zouden we niet beter terug gaan kiezen?
ja

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3603533)

" verkiezingen zullen aan de impasse niets veranderen " ? Dat doet niet terzake.

Zouden de belgicisten nieuwe verkiezingen willen indien ze verwachtten dat die hen goed zouden uitkomen ? absoluut. Maar de vraag hoe de crisis op te lossen aan de hand van nieuwe verkiezingen is niet de essentie van verkiezingen. De essentie van verkiezingen is het volk vragen wat die ervan vinden.

En indien de uitkomst daarvan zou zijn dat de stellingen worden uitgediept en standpunten verharden en radicale oplossingen op de voorgrond blijven dan is dat maar zo. Verkiezingen die " niks oplossen " zouden daarentegen wel een mooie legitimiteit betekenen voor het oprichten van een republiek later.

Indien zoiets zou gebeuren zonder voorgaande verkiezingen dan zouden de belgicisten weeral eens hun sprookje kunnen ophangen in de zin van " de bevolking wil dit niet en het zijn een paar politici die dit bedisselen ". Dat willen we dus niet , verkiezingen zijn nodig zodat het volk kan zeggen wat het wil.

mvg. sint ignacius

Henri1 1 augustus 2008 20:27

Ik denk niet dat de CD&V naar nieuwe verkiezingen zal gaan met een "staatshervorming-thema" en ook niet in een kartel met NV-A.

Als er nieuwe verkiezingen komen zal de economische toestand in de spotlight staan.

Chipie 1 augustus 2008 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3603793)
Ik denk niet dat de CD&V naar nieuwe verkiezingen zal gaan met een "staatshervorming-thema" en ook niet in een kartel met NV-A.

Als er nieuwe verkiezingen komen zal de economische toestand in de spotlight staan.

Dat kan de CD&V niet meer maken... ;-)

duveltje382 1 augustus 2008 20:46

Citaat:

Cdnv zou zich zot moeten schamen na al die verkiezingsbelofte :evil:

Chipie 1 augustus 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3603810)

Doen ze hun best niet? :-D

duveltje382 1 augustus 2008 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3603811)
Doen ze hun best niet? :-D

Denk je van wel 8O

De schoofzak 1 augustus 2008 21:08

Citaat:

Gij denkt dat?

De schoofzak 1 augustus 2008 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3603810)

Eigenlijk bedoelt ge dan dat er zich 800.000 kiezers vergist hebben in hun voorkeurstem (en al de andere die op het kartel gestemd hebben).

Ik kleef de stelling aan dat de kiezer altijd gelijk heeft.

Vette Pois(s)on 1 augustus 2008 21:12

En om die economische toestand aan te pakken is er een deftige staatshervorming nodig.

Jan Meuleman 1 augustus 2008 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3603828)
Eigenlijk bedoelt ge dan dat er zich 800.000 kiezers vergist hebben in hun voorkeurstem (en al de andere die op het kartel gestemd hebben).

Tenzij de Blok-kiezers.

De schoofzak 1 augustus 2008 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3603837)
Tenzij de Blok-kiezers.

Zelfs al vergissen ze (die kiezers, niet hun leiders) zich, toch hebben ze gelijk.
De klassieke pollentiekers zouden zich beter afvragen waarom kiezers op het Blok stemmen, in plaats van hen te demoniseren.

HAMC 1 augustus 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3603828)

In grote lijnen maar niet altijd, mensen kunnen natuurlijk op verkeerde grond hun stem uitbrengen.

Kijk Leterme, iedereen die zijn bolleke heeft zwart gemaakt op grond van dat Leterme een Vlaming is is er aan voor de moeite.

Leterme is toch van ACW (of hoe heten die?) signatuur nee? Dat zijn anti-Vlamingen, zodus Leterme ook.

Jan Meuleman 1 augustus 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3603899)
In grote lijnen maar niet altijd, mensen kunnen natuurlijk op verkeerde grond hun stem uitbrengen.

Kijk Leterme, iedereen die zijn bolleke heeft zwart gemaakt op grond van dat Leterme een Vlaming is is er aan voor de moeite.

Leterme is toch van ACW (of hoe heten die?) signatuur nee? Dat zijn anti-Vlamingen, zodus Leterme ook.

Dat was maar schijn.

xrc 1 augustus 2008 23:14

Citaat:

Dat zou dan de grootste klucht van de laatste jaren zijn. Of vind je dat de pot te hard stonk, en moeten we die dan maar terug dichtdoen ipv hem uit te kuisen?!
Dat getuigt alleszins niet van veel lef!

slegie 2 augustus 2008 07:55

Ik denk niet dat de verkiezingen veel zullen veranderen.

Enkel de patij lijst de dedecker zal wat vooruitgang boeken maar voor de rest blijft het gewoon hetzelfde en dus blijf je me dezelfde spelers zitten om het spelletje te spelen.

CD&V heeft inderdaad bepaalde beloftes gedaan ten opzichte van hun kiezers maar ook een groot deel van kun kiezers zijn pro belgisch dus men kan zich gewoonweg niet permitteren om de schuld te zijn dat belgië uiteenvalt.

Dat wat nu gebeurt is inderdaad niet goed voor onze economie maar toch komen er verandering en dat op zich is op lange termijn een goede zaak.

Ik blijf erbij dat we gewoon meer bevoegdheden moeten geven aan vlaanderen wallonië en brussel apart en dan kijken op welke punten kunnen we goed samenwerken en komen we overeen. Daarom moet belgie nog niet eindigen want wallonië is een meerwaarde voor vlaanderen en andersom uiteraard ook

Henri1 2 augustus 2008 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slegie (Bericht 3604265)
Ik denk niet dat de verkiezingen veel zullen veranderen.

Het zal wel duidelijk zijn dat Yves bij verkiezingen kan fluiten naar zijn 800.000 voorkeurstemmen.
Zelfs hij weet dat ondertussen wel.

De 'verliezers' in juni 2007 waren SP.a en VLD.

Ik denk niet dat je kan stellen dat die stemmen naar LDD, NV-A of VB zouden gaan.

Het zou er wel eens helemaal anders kunnen uitzien, ondertussen kost benzine meer dan 1,5 euro per Liter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be