Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   We hebben 10.000 extra migranten nodig' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11020)

KAHRAMAN Yücel 26 maart 2004 11:15

"De Belgen staan voor de keuze: ofwel langer werken, maar dan echt veel langer, of meer migranten toestaan", zegt VUB-demograaf Ron Lestaeghe in Het Nieuwsblad (20/03/04). Hij waarschuwt dat er grondig moet ingegrepen worden om de pensioenen betaalbaar te houden. Momenteel onderzoekt de kamercommissie Sociale Zaken hoe de vergrijzing betaalbaar gehouden kan worden, maar volgens Ron Lestaeghe zijn er geen honderd manieren om dit te doen. "Zelfs meer kinderen per gezin zijn niet onmiddellijk een oplossing. Hij zou het een goede zaak vinden mochten er jaarlijks 10.000 migranten meer het land instromen dan de 15.000 die nu gemiddeld worden toegelaten. Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.

Antoon 26 maart 2004 11:27

Wacht maar tot die nieuwe Europese lidtstaten er zijn. Dan worden we overspoeld door Oost-Europese 'jongeren'.

Daarna de toestand evalueren.

Herman Desmedt ©HD 26 maart 2004 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wacht maar tot die nieuwe Europese lidtstaten er zijn. Dan worden we overspoeld door Oost-Europese 'jongeren'.

Klopt: 1 Mei komen ze.

Ze kunnen onmiddelijk die pakweg 10000 langdurig openstaande jobs invullen die nu nog steeds openstaan om dat wij die vacatures "te-vie", "te-lastig", "te-onregelmatige-uren" "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-anders-te-zoeken" jobs vinden.

Dixie 26 maart 2004 13:45

we hebben nog geen werklozen genoeg ofwa

Griffin 26 maart 2004 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
we hebben nog geen werklozen genoeg ofwa

Brilleke kopen en Herman zijn stukske herlezen.

boer_bavo 26 maart 2004 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Klopt: 1 Mei komen ze.

Ze kunnen onmiddelijk die pakweg 10000 langdurig openstaande jobs invullen die nu nog steeds openstaan om dat wij die vacatures "te-vie", "te-lastig", "te-onregelmatige-uren" "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-anders-te-zoeken" jobs vinden.

Helaas mogen ze dan nog niet naar België komen. Maar wel naar het VK. We weten al waar de economie over 3 jaar zal bloeien.

Bij ons gaan een paar jaar later de grenzen over. Uiteraard zijn de beste die willen migreren dan al lang ergens anders gevestigd.

1handclapping 26 maart 2004 13:56

Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we gaan wonen waar we graag zouden willen - Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we werknemers aanwerven waar we maar willen -
Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we de mensen die we niet meer nodig hebben maar dumpen waar we willen
Wat zou de wereld toch fijn zijn als we naar hartelust mochten diskrimineren
Wat zou de wereld toch fijn zijn mocht ik mijn hebbedingetjes behouden, maar die van een ander mocht afpakken naar believen

...

Dat gezeur over ..wij moeten met zijn allen langer werken...
De oudere (??) werknemers worden gedumpt wegens te duur & met het argument dat ze de jongere ook een kans moeten geven. die jongeren die vandaag denken dat ze tot hun 75 en ouder zullen moeten werken
gaan zwaar verschieten dat ze op hun 45 of jonger ploteseling hun job aan een jongere moeten afgeven.
De laatste plaats waar ik dat verwachtte was in de politiek -
maakt er iemand eens een lijstje van oudere politici van minder dan
50 jaar die uitgerangeert worden om een plaatsje aan een jongere te gunnen ?

Dixie 26 maart 2004 16:06

meer dan 400000 werklozen voor 10000 jobs als je dat niet kan invullen snap ik het niet zenne

boer_bavo 26 maart 2004 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
meer dan 400000 werklozen voor 10000 jobs als je dat niet kan invullen snap ik het niet zenne

In België wordt je aangemoedigd om niet te werken. Meer moet je er niet achter zoeken.

Dilbert 26 maart 2004 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
"De Belgen staan voor de keuze"

Spirit staat ook voor de keuze: ophoepelen of ophoepelen. 8)

doornroosje 26 maart 2004 17:34

ga u gezever maar eens vertellen tegen al die mensen die recent ontslagen zijn.
en er zijn hier in vlaanderen ook mensen van vreemde origine belg of niet die geen werk hebben ,zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.

boer_bavo 26 maart 2004 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.

Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet willen werken dat we geen mensen naar hier kunnen laten komen die wél willen werken.

doornroosje 26 maart 2004 17:54

wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt.
ge moet altijd niet zo overtuigd zijn van uw eigen gelijk,uit ervaring leert ge.
en het is me al dikwijls opgevallen dat wat politiekers zeggen dikwijls uit eigenbelang gebeurd.
denkt ge nu echt dat die mensen die naar hier zouden komen om te werken, al ons vuil werk zullen komen doen,en wat als zij dan op hun beurt ontslagen worden, welke kas gaat dit dan betalen.
problemen lost men niet op door er andere te maken.

boer_bavo 26 maart 2004 18:13

Citaat:

wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt.
ge moet altijd niet zo overtuigd zijn van uw eigen gelijk,uit ervaring leert ge.
en het is me al dikwijls opgevallen dat wat politiekers zeggen dikwijls uit eigenbelang gebeurd.
denkt ge nu echt dat die mensen die naar hier zouden komen om te werken, al ons vuil werk zullen komen doen,en wat als zij dan op hun beurt ontslagen worden, welke kas gaat dit dan betalen.
problem lost men niet op door er andere te maken.

Waarom moeten mensen een uitkering hebben als ze niet willen werken?

maddox 26 maart 2004 18:21

Citaat:

Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.

Helaas dat goed onderwijs over het algemeen tot het gevolg heeft dat de mensen die kinderen kunnen maken dit langer uitstellen, en het aantal beperken.
Om zo een hogere levensstandaard NU te kunnen verwezelijken.

Vanwaar komen de meesten nu naar hier gekropen, gereden of gevlogen?Desnoods containerladingent egelijk?

Eneuh, ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik tot mijn dood ga moeten werken, en ik zie er niet tegenop.Waar ik wel tegenop zie is het feit dat ik meer dan de helft van mijn verwezelijkingen qua werk afgeef aan de staat en zo een negatieve spiraal in gang houd.

TomB 26 maart 2004 18:21

Citaat:

Al eens over nagedacht om uw eigen plaats te creeren op de arbeidsmarkt?

Bobke 26 maart 2004 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.

Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet willen werken dat we geen mensen naar hier kunnen laten komen die wél willen werken.

Natuurlijk willen ze hier komen werken maar hoelang ?
Tot ze uitkeringsgerechtigd zijn ?

doornroosje 26 maart 2004 19:03

TomB
Europees Commissievoorzitter

Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:21 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will

--------------------------------------------------------------------------------

doornroosje schreef:

Al eens over nagedacht om uw eigen plaats te creeren op de arbeidsmarkt?

droom stil verder jongen

doornroosje 26 maart 2004 19:20

boer_bavo
Minister

Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:13 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will

--------------------------------------------------------------------------------

.

Waarom moeten mensen een uitkering hebben als ze niet willen werken?
-------------------------------------------------------------------------------------
dus al die werkelozen in belgie zijn luiaarts volgens u.
ik dacht nochtans dat de regering ook geen jobs heeft voor deze mensen.
ikzelf beste heb 36 jaar gewerkt bij belgacom, weet ge wel das die firma die het begrotingstekort gespijst heeft met 5 miljard euro, en nu ben ik op brugpensioen omdat ze 11000 mensen hebben laten afvloeien sinds 1997.
gaat gij die jobs creeren.
straffe gast

-------------------------------------------------------------------------------------

andev 26 maart 2004 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
"De Belgen staan voor de keuze: ofwel langer werken, maar dan echt veel langer, of meer migranten toestaan", zegt VUB-demograaf Ron Lestaeghe in Het Nieuwsblad (20/03/04). Hij waarschuwt dat er grondig moet ingegrepen worden om de pensioenen betaalbaar te houden. Momenteel onderzoekt de kamercommissie Sociale Zaken hoe de vergrijzing betaalbaar gehouden kan worden, maar volgens Ron Lestaeghe zijn er geen honderd manieren om dit te doen. "Zelfs meer kinderen per gezin zijn niet onmiddellijk een oplossing. Hij zou het een goede zaak vinden mochten er jaarlijks 10.000 migranten meer het land instromen dan de 15.000 die nu gemiddeld worden toegelaten. Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.

Onze pensioenen, door de vergrijzing van onze bevolking, zouden in het gedrang komen binnen X-jaar: dat wil ik wel geloven, zoiets moet uit te rekenen vallen. Nog veel meer duizenden migranten naar hier laten komen zal dit op termijn oplossen??? Wanneer we zien wat voor een fantastische aanwinst voor onze maatschappij ze nu al verwezenlijken (... toch een groot deel onder hen) begrijp ik het niet goed... Of men zou goed moeten bepalen en controleren WIE er het land binnenkomt en onder welke VOORWAARDEN !
Zoals we nu bezig zijn vrees ik dat onze pensioenen nog vlugger in het gedrang zullen komen! Er ligt letterlijk en figuurlijk een bom onder...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be