![]() |
Chromé onderhouden
1 Bijlage(n)
Sinds vanavond ben ik de trotse bezitter van een bompa met spaakwielen en nogal wat Chromé. Weet iemand waarmee je dit moet oppoetsen en hoeveel keer per jaar?
|
met chromépoets , lijkt op vloeibare wax
de lak met wax uiteraard , tip : koop de wax die garagisten zelf gebruiken , dat is pro-stuff |
Hoeveel keer per jaar? Hoe zuinig ben je ermee, en dan bedoelen we met de wagen (waarschijnlijk héél zuinig) en met de wax (niet zo zuinig).
|
3 keer per jaar voor een lady als deze , is goed voor armen en schouders
|
Citaat:
Waw ... Proficiat ... :-D Echt ne prachtbak ... Je gaat de zachtste vod die je je maar kan inbeelden moeten gebruiken , 't zou zonde zijn om er krasjes op te krijgen in ieder geval ... Maar wa nen bak zeg ...8O Mss eens zien voor die metal polish van autoglim ... Echt ne zalige wagen jong ... 8O Je zou eens moeten gaan rondhoren op een oldtimerbeurs, die mannen hebben voor elk weertype wel iets ... Maar echt waar ne zaligen bak jong... Echt hé ... 8O (en volledig in orde ook ???) Prachtwagen ... 8O |
Ga je ze dagdagelijks gebruiken of enkel af en toe in't weekend als't goe weer is ???
Maar echt wel ne prachtwagen zenne ... 8O |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Neem het aan van een motor- en oude-karretjes fanaat die zich nog ziet vloeken op de spaakwielen van zijn Triumph:
Voor chroom gebruik je best 'Brasso', iet of wat intensief, maar zeer zacht voor het metaal en absoluut geen krasjes. Om chroom op te blinken kan je het best oude katoenen sokken gebruiken en op tijd verversen (krasjes). Voor de lak: Wax. Als ze veel in de zon komt, om de twee maanden. Vergis je niet, lak uit die tijd was niet op basis van water maar soms lood etc... dus is sterker tegen krassen maar niet echt opgewassen tegen UV. Alstualstualstualstublieft vergis je niet tussen 'polish' en 'wax'. Polish schuurt een laagje (de verduurde) verf er af en geeft een propere, niet poreuse basis voor de wax, die dan de lak beschermt. Als je om de twee maanden polished, is het een witte binnen een paar jaar... Voor het binnen-plastic (if any;-)) kan ik je armor-all aanraden, spaarzaam gebruiken, gaat verkleuring en vermatting tegen. is echter niet water-bestendig, dus... Buitenplastic (if any): siliconespray, haal die in motorzaken. En DAT is wat de garages gebruiken om de kleur op te doen leven. De wax of polish die zij gebruiken heeft als hoofddoel de lak antistatisch maken zodat stof er minder op blijft plakken (minder kuisen in de showroom). Leder: Was van 'Les Ebenistes': artisanaal gemaakt en van uitzonderlijke kwaliteit, vlot te krijgen in veel grote winkels. But don't just take my word for it: |
Citaat:
Hij is pas uit de spuitcabine |
Citaat:
|
wat een lelijke sardienendoos.
|
Die verdomde daling van de koopkracht toch!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Plus: flanel pluist. |
Citaat:
2 �* 3 keer per maand. |
Citaat:
|
Citaat:
Die Triumph is ook al lang verkocht, en sinds dien geen spaakwielen meer voor mij... Mooi, maar een half uur werk per wiel, no thx... ![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be