![]() |
Kan men mij het verschil met het eentalig Franstalige Wallonië uitleggen ?
Bart De Wever was door de Franstalige openbare omroep uitgenodigd om te antwoorden op vragen van luisteraars.
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...01_BartDeWever "Ik vind niet dat er een Franstalige minderheid bestaat in Vlaanderen", antwoordde De Wever op een van de vragen. "Er zijn wel Franstalige migranten die zich moeten aanpassen, net zoals de Turkse en Marokkaanse migranten." "Die andere bevolkingsgroepen krijgen ook niet te horen: "Jullie zijn talrijk, het Arabisch wordt een officiële taal". Dat zou al te gek zijn. Nergens in de wereld zou men een dergelijke logica aanvaarden", aldus De Wever nog. De N-VA-voorzitter wilde alleszins niet voor onverdraagzaam worden versleten. "Iedereen is welkom in Vlaanderen. Men kan er Frans blijven spreken. Alleen vragen wij dat de officiële taal het Nederlands is." Kan men mij het verschil met het eentalig Franstalige Wallonië uitleggen ? |
kan je de vraag eens iets meer nuanceren. Ik snap niet echt waartussen ik het verschil zou moeten uitleggen: tussen het eentalig franstalige wallonië en ... (ik veronderstel het eentalig nederlandstalige Vlaanderen?) ?
en op welk vlak dan? |
Citaat:
Maar de documenten op het gemeentehuis zijn wel franstalig, ja. Point being? |
Citaat:
|
Citaat:
In de Waalse gemeentes zijn de papieren in het Frans, maar diezelfde Franstaligen eisen wel papieren in het Frans in Vlaamse gemeentes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be