Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   FN krijgt Vlaamse vleugel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11028)

Groot Bakkes 26 maart 2004 16:57

Vanmorgen in het nieuwsblad:

Het Franse Front National (de partij van Jean-Marie Le Pen) krijgt een vleugel in het Vlaamse landsgedeelte, de partij neemt deel aan de volgende verkiezingen met o.a. Hendrik Boonen, een man die nu aan zijn 11de partij toe is, hij begon bij het extreem-linkse Amada (nu PVDA) en zijn laatste partij was het Liberaal Appel. Omdat ze in Vlaanderen opkomen, staat FN voor 'Fervent Nationaal'. Dit alles wordt morgen officieel bekend gemaakt. Dan zal ook duidelijk zijn wie de voorzitter wordt van de partij.

boer_bavo 26 maart 2004 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Vanmorgen in het nieuwsblad:

Het Franse Front National (de partij van Jean-Marie Le Pen) krijgt een vleugel in het Vlaamse landsgedeelte, de partij neemt deel aan de volgende verkiezingen met o.a. Hendrik Boonen, een man die nu aan zijn 11de partij toe is, hij begon bij het extreem-linkse Amada (nu PVDA) en zijn laatste partij was het Liberaal Appel. Omdat ze in Vlaanderen opkomen, staat FN voor 'Fervent Nationaal'. Dit alles wordt morgen officieel bekend gemaakt. Dan zal ook duidelijk zijn wie de voorzitter wordt van de partij.

Uitnodiggen voor een forumsessie!

(lijkt me wel een partij voor PDR trouwens)

UNIE 26 maart 2004 17:29

Ik kijk er naar uit. Wat zal hun verhouding zijn t.o.v. het fascistische FN in Wallonië, en het echte Belgische FN (de Front Nouveau de Belgique) en tov de communautaire kwestie?

Guderian 26 maart 2004 19:14

Hahaha... :lol: :lol: :lol:
Marginalen onder elkaar... Vandaar de interesse van die BUBber...

Dwergkonijn 26 maart 2004 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik kijk er naar uit. Wat zal hun verhouding zijn t.o.v. het fascistische FN in Wallonië, en het echte Belgische FN (de Front Nouveau de Belgique) en tov de communautaire kwestie?

Niet slecht, een uitweg voor groen-rechts, boze blokkers en bedrogen Beysen-aanhangers. :D

Vlaanderen Boven 26 maart 2004 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwergkonijn
Citaat:

Niet slecht, een uitweg voor groen-rechts, boze blokkers en bedrogen Beysen-aanhangers. :D

Spijtig dat AL die partijen alternatieven zijn voor elkaar.

Thomas Hx 27 maart 2004 12:22

volgende titel: " FN slikt BUB op" :)

Bluelagune 27 maart 2004 12:50

Citaat:

Ik denk dat het F.N wel eens een waardig en serieus alternatief kan zijn op diegenen die een echte centrum-rechtse politiek willen en die zich een beetje vreemd voelen tussen het Vlaams-nationale Vlaams Blok. Ik denk dat F.N op zich de rechts-nationale en belgische krachten kan verenigen. Dit zal de uitdaging blijken voor de toekomst in ieder geval sta ik open tot gesprekken met de andere rechtse krachten in dit land van Vlaams Blok tot FN(feret) en het FNB.

Hans1 27 maart 2004 14:23

Ah, het FN is dus gesplitst in een "Waals" en een "Vlaams" deel. En jullie wensen te onderhandelen met het Vlaams Blok?

Met de B.U.B. zullen jullie niet samenwerken. Wij willen niets te maken hebben met extreem-rechts, dat in onze geschiedenis al veel te veel leed heeft veroorzaakt. De B.U.B. is en blijft een centrumpartij.

Desalniettemin stel ik met genoegen vast dat het Vlaams-nationalisme op z'n laatste benen loopt. :wink:

Thomas Hx 27 maart 2004 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ah, het FN is dus gesplitst in een "Waals" en een "Vlaams" deel. En jullie wensen te onderhandelen met het Vlaams Blok?

Met de B.U.B. zullen jullie niet samenwerken. Wij willen niets te maken hebben met extreem-rechts, dat in onze geschiedenis al veel te veel leed heeft veroorzaakt. De B.U.B. is en blijft een centrumpartij.

Desalniettemin stel ik met genoegen vast dat het Vlaams-nationalisme op z'n laatste benen loopt. :wink:

buiten dat het vlaams nationalisme zo een 20 procent haalt en het belgicisme amper 0.1 procent.

Grappig toch die Belgicisten :)

Kim 27 maart 2004 15:36

Citaat:

Hendrik Boonen, een man die nu aan zijn 11de partij toe is, hij begon bij het extreem-linkse Amada (nu PVDA) en zijn laatste partij was het Liberaal Appel.

Ik had het kunnen denken, die man denkt echt dat hij overal carrière kan maken...

Ach ja, we zullen zien hoever hij het dit keer schopt...

Kim 27 maart 2004 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
volgende titel: " FN slikt BUB op" :)

Vergeet het maar, wij willen met FN niets te maken hebben...

§tijn 27 maart 2004 15:59

En wat is er gebeurt met de Onafhankelijke Alliantie? Een paar leden daar ook vanaf gescheurd? :lol:

§tijn 27 maart 2004 16:15

Trouwens, door zo'n brolpartij zoals de FN wordt het Belgicisme en waardige Belgische partijen zoals de BUB weer in een kwaad daglicht gesteld.
De tegenstanders kunnen dan weer zeggen "zie ge wel, al die Belgicisten = fascisten, het FN bewijst dat toch weer eens mensen...".
Wat zeer jammer is voor de BUB die probeerd te bewijzen dat het Belgicisme democratisch en bijdetijds is, terwijl de FN dat niet is!
Het FN brengt het Belgicisme in diskrediet en bevestigd de cliches rond het Belgicisme.

Vlaanderen Boven 27 maart 2004 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

Hendrik Boonen, een man die nu aan zijn 11de partij toe is, hij begon bij het extreem-linkse Amada (nu PVDA) en zijn laatste partij was het Liberaal Appel.

Ik had het kunnen denken, die man denkt echt dat hij overal carrière kan maken...

Ach ja, we zullen zien hoever hij het dit keer schopt...

8O 8O

11 partijen?? Ongelooflijk!

Kim 27 maart 2004 17:48

Nu weten we dus wie het grote voorbeeld van PDR is! :wink:

Nu ja, als je al 11 partijen doorkruist hebt, lijkt het mij vrij duidelijk dat je maar om één reden in de politiek stapt: zo vlug mogelijk een goed plaatsje en macht. Van ideologie is er geen sprake meer.

Vlaanderen Boven 27 maart 2004 18:47

Inderdaad, hoe anders kan je gaan van PVDA naar LA? 't Zijn bijna tegenovergestelden.

Thomas Hx 27 maart 2004 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Trouwens, door zo'n brolpartij zoals de FN wordt het Belgicisme en waardige Belgische partijen zoals de BUB weer in een kwaad daglicht gesteld.
De tegenstanders kunnen dan weer zeggen "zie ge wel, al die Belgicisten = fascisten, het FN bewijst dat toch weer eens mensen...".
Wat zeer jammer is voor de BUB die probeerd te bewijzen dat het Belgicisme democratisch en bijdetijds is, terwijl de FN dat niet is!
Het FN brengt het Belgicisme in diskrediet en bevestigd de cliches rond het Belgicisme.

Edde iets nodig bij de BUB :D :lol: :lol:

§tijn 27 maart 2004 19:32

Absoluut niet!

Groot Bakkes 27 maart 2004 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door §tijn

Vervang Belgicisme door flamingantisme en FN door VB en je weet hoe het voelt om N-VA'er te zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be