![]() |
Vanmorgen in het nieuwsblad:
Het Franse Front National (de partij van Jean-Marie Le Pen) krijgt een vleugel in het Vlaamse landsgedeelte, de partij neemt deel aan de volgende verkiezingen met o.a. Hendrik Boonen, een man die nu aan zijn 11de partij toe is, hij begon bij het extreem-linkse Amada (nu PVDA) en zijn laatste partij was het Liberaal Appel. Omdat ze in Vlaanderen opkomen, staat FN voor 'Fervent Nationaal'. Dit alles wordt morgen officieel bekend gemaakt. Dan zal ook duidelijk zijn wie de voorzitter wordt van de partij. |
Citaat:
(lijkt me wel een partij voor PDR trouwens) |
Ik kijk er naar uit. Wat zal hun verhouding zijn t.o.v. het fascistische FN in Wallonië, en het echte Belgische FN (de Front Nouveau de Belgique) en tov de communautaire kwestie?
|
Hahaha... :lol: :lol: :lol:
Marginalen onder elkaar... Vandaar de interesse van die BUBber... |
Citaat:
|
Citaat:
|
volgende titel: " FN slikt BUB op" :)
|
Citaat:
|
Ah, het FN is dus gesplitst in een "Waals" en een "Vlaams" deel. En jullie wensen te onderhandelen met het Vlaams Blok?
Met de B.U.B. zullen jullie niet samenwerken. Wij willen niets te maken hebben met extreem-rechts, dat in onze geschiedenis al veel te veel leed heeft veroorzaakt. De B.U.B. is en blijft een centrumpartij. Desalniettemin stel ik met genoegen vast dat het Vlaams-nationalisme op z'n laatste benen loopt. :wink: |
Citaat:
Grappig toch die Belgicisten :) |
Citaat:
Ach ja, we zullen zien hoever hij het dit keer schopt... |
Citaat:
|
En wat is er gebeurt met de Onafhankelijke Alliantie? Een paar leden daar ook vanaf gescheurd? :lol:
|
Trouwens, door zo'n brolpartij zoals de FN wordt het Belgicisme en waardige Belgische partijen zoals de BUB weer in een kwaad daglicht gesteld.
De tegenstanders kunnen dan weer zeggen "zie ge wel, al die Belgicisten = fascisten, het FN bewijst dat toch weer eens mensen...". Wat zeer jammer is voor de BUB die probeerd te bewijzen dat het Belgicisme democratisch en bijdetijds is, terwijl de FN dat niet is! Het FN brengt het Belgicisme in diskrediet en bevestigd de cliches rond het Belgicisme. |
Citaat:
11 partijen?? Ongelooflijk! |
Nu weten we dus wie het grote voorbeeld van PDR is! :wink:
Nu ja, als je al 11 partijen doorkruist hebt, lijkt het mij vrij duidelijk dat je maar om één reden in de politiek stapt: zo vlug mogelijk een goed plaatsje en macht. Van ideologie is er geen sprake meer. |
Inderdaad, hoe anders kan je gaan van PVDA naar LA? 't Zijn bijna tegenovergestelden.
|
Citaat:
|
Absoluut niet!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be