| From_Vlaanderen |
8 augustus 2008 12:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer
(Bericht 3614957)
Dit vind ik zo mogelijk nog smeriger dan bloedworst. Rauw gehakt, filet americain, prepare, enz... brrrrrrrr
|
Ik heb eens met een varkensboer gesproken. Jezus, wat stonk het daar (ammoniak).
Dus die varkensboer die wist mij te zeggen dat hij elke dag wel eens een varken dood etc. Nu het bloedworst gedeelte :cheer:. Een bloedworst zit dus in een darm, je hebt een echte darm en je hebt een kunststof darm. Die echte darm, die moet wel gekuist worden, uiteraard. Daarvoor heb je 2 mogelijkheden.
Of je doet het zelf, hierbij moet je met een plastiek plaatje over die darm wrijven tot dat er geen stukjes meer inzitten. Weliswaar blijven er bacteriën inzitten, maar bij het bakken worden deze gedood.
Of je koop een gereinigde darm. Wat houd dit in? Dit houd in dat die darm gereinigd is:lol:, een reinigingsproces ondergaat. Hierbij worden er een aantal zelfreinigend vloeistoffen door die darm gespoten, hij word dus gespoeld. Hierbij blijven natuurlijk wel stukjes darm zitten, maar die bevatten enkel nog maar dode bacteriën omdat deze gereinigd is met chemische stoffen. Weliswaar blijven er chemische stoffen in deze darm zitten en zouden normaal gezien onschadelijk worden bij het bakken.
Ik zet maar een
LINK, omdat Groentje het anders niet meer bekomt, en nu is het haar eigen schuld.

|