Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=189)
-   -   Bied de raad der wijzen een uitweg? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110462)

Daimanta 9 augustus 2008 22:51

Bied de raad der wijzen een uitweg?

Beste,

Bent u van mening na de maanden van onophoudelijke crisis dat de raad der wijzen eind September een oplossing kan bieden voor de huidige impasse? Of denkt u dat ook deze mensen het zullen afleggen tegen de bittere realiteit, namelijk dat de politieke verschillen tussen de Waalse en Vlaamse politici onoverbrugbaar zijn?

Zo ja, welke uitkomst denkt u dat er uit dit overleg zal rollen?

Bert De Brabandere 11 augustus 2008 16:20

dit overleg zal niet het verhoopte resultaat opleveren. Dit kan ook niet want wat wij verwachten is zelfs niet opgenomen in de opdracht van de bemiddelaars. Na meer dan een jaar crisis hadden we toch wel iets meer verwacht dan een mogelijke methode om onderhandelingen verder te zetten.

Herr Oberst 11 augustus 2008 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere (Bericht 3621994)
dit overleg zal niet het verhoopte resultaat opleveren. Dit kan ook niet want wat wij verwachten is zelfs niet opgenomen in de opdracht van de bemiddelaars. Na meer dan een jaar crisis hadden we toch wel iets meer verwacht dan een mogelijke methode om onderhandelingen verder te zetten.

Wanneer stopt de CD&V met dingen te 'verwachten', en begint men eindelijk dingen te eisen om die staatshervorming door te drukken? Uw partij heeft toch het ultieme drukkingsmiddel bij uitstek in handen, namelijk het dreigen met ontslag van de regering?

brother paul 12 augustus 2008 08:04

Je eist toch geen dingen waar er geen meerderheid voor is ?
Er is een grote groep vlamingen die denkt dat wallonie wat beter mag doen op verschillende gebieden, en er is een grote groep vlamingen die denkt dat als ze op een drukkingspartij stemmen dat die druk op de ketel de walen moet motiveren om beter hun best te doen.

Herr Oberst 12 augustus 2008 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3623231)
Je eist toch geen dingen waar er geen meerderheid voor is ?

Indien u, als grootste partij van het land, er niet in slaagt om (een belangrijk deel van) uw programma uit te voeren, dan lijkt het mij toch logisch de stekker eruit te trekken in plaats van te blijven aanmodderen.

Savatage 12 augustus 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta
Biedt de raad der wijzen een uitweg?

danielsjohan 12 augustus 2008 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3622906)
Wanneer stopt de CD&V met dingen te 'verwachten', en begint men eindelijk dingen te eisen om die staatshervorming door te drukken? Uw partij heeft toch het ultieme drukkingsmiddel bij uitstek in handen, namelijk het dreigen met ontslag van de regering?

Probleempje: momenteel hunnen er na een eventuele val van de regering, geen nieuwe verkiezingen gehouden worden wegens BHV. Dreigen met ontslag heeft dus niet zo veel nut denk ik.

Daimanta 12 augustus 2008 12:14

Ja, hier heb ik nog discussie over gehad.

Ik dacht aan de "Wil je nog een ijsje?" regel, maar dat gaat blijkbaar niet op? Nederlands is een moeilijke taal :roll:

Max van Dietschland 12 augustus 2008 20:14

Citaat:

NVA,CD&V en Vlaams Belang hebben een meerderheid in het Vlaams Parlement. Hiermee is er meer te doen. ;-)

Herr Oberst 13 augustus 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3624636)
NVA,CD&V en Vlaams Belang hebben een meerderheid in het Vlaams Parlement. Hiermee is er meer te doen. ;-)

Prachtig eigenlijk dat er in Vlaanderen een (min of meer) conservatieve meerderheid bestaat! Dat wil zeggen dat we die liberale kazakkendraaiers van LDD in theorie niet eens nodig hebben :twisted:

vlijmscherp 13 augustus 2008 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3625889)
Prachtig eigenlijk dat er in Vlaanderen een (min of meer) conservatieve meerderheid bestaat! Dat wil zeggen dat we die liberale kazakkendraaiers van LDD in theorie niet eens nodig hebben :twisted:

ACW conservatief??

of zijn Leterme, Vandeurze of Vervotte opeens geen ACW'ers meer??

Bert De Brabandere 13 augustus 2008 14:42

Citaat:

dreigen is ook niet voldoende ;-)

voor alle duidelijkheid JONGCD&V heeft toetreding tot deze regering niet goedgekeurd en ziet geen reden om van mening te veranderen.

vlijmscherp 13 augustus 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere (Bericht 3626025)
dreigen is ook niet voldoende ;-)

voor alle duidelijkheid JONGCD&V heeft toetreding tot deze regering niet goedgekeurd en ziet geen reden om van mening te veranderen.

gaat jongCD&V tegen de regering stemmen in de ledenvergadering in september mocht blijken dat er geen staatshervorming komt?

Bert De Brabandere 13 augustus 2008 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3626035)
gaat jongCD&V tegen de regering stemmen in de ledenvergadering in september mocht blijken dat er geen staatshervorming komt?

het congres gaat over een inhoudelijke discussie.

als het gaat over stemmen voor of tegen de regering dan dient een actuamotie ingediend te worden. En wie zou die kunnen indien denk je ... ?

Pelgrim 13 augustus 2008 16:27

CD&V jongeren mogen dat niet?

the outlaw torn 14 augustus 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3625901)
ACW conservatief??

of zijn Leterme, Vandeurze of Vervotte opeens geen ACW'ers meer??

het zijn ook en vooral tsjeven, en tsjeven zijn net als liberalen kazakkendraaiers.

Bert De Brabandere 14 augustus 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3626255)
CD&V jongeren mogen dat niet?

tuurlijk wel

gehuigert 17 augustus 2008 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere (Bericht 3628677)
tuurlijk wel

Dus wat houdt u dan tegen die motie in te dienen?

UFSIA 18 augustus 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan (Bericht 3623358)
Probleempje: momenteel hunnen er na een eventuele val van de regering, geen nieuwe verkiezingen gehouden worden wegens BHV. Dreigen met ontslag heeft dus niet zo veel nut denk ik.

Net wel dacht ik.

Ik geef mijn ontslag, doe het maar zonder mij ... oh nee , daar slagen jullie niet in !!! Organiseer dan nieuwe verkiezingen , misschien zal ik die verliezen ... oh nee , omdat jullie in de vorige regering ( waarin wij in de oppositie zaten ) dat onmogelijk maakten ben ik nu onmisbaar, niet akkoord ? Modder maar wat verder aan zonder ons en eenmaal jullie eruit zijn dat jullie ons nodig hebben mag je nog eens beleefd komen vragen of wij nog wel willen meedoen.

Ik kan me zwaar vergissen, maar ik DENK dat - indien cdv consequent zou zijn - ze erg sterk zouden kunnen staan. Probleem is dat er een 0.01 % kans is dat die anderen het toch zouden kunnen doen zonder de cdv ... en Leterme-postjespakker wil die niet lopen, machtsgeil als hij is.

( en kom nu niet af dat hij niet aan zijn wetstraat zetel vasthangt, het is enkel door druk uit zijn eigen partij met momenten en vanuit nva op andere momenten dat Leterme nog niet door de knietjes gegaan is )

mvg. sint ignacius

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be