![]() |
Besneden mannen minder kans op HIV-besmetting
AMSTERDAM - Onbesneden mannen hebben een bijna zeven keer zo grote kans om een HIV-besmetting op te lopen dan besneden mannen. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan het Britse medische tijdschrift The Lancet in zijn vrijdag verschenen nummer verslag doet. Acht eerdere onderzoeken toonden ook al aan dat het besneden zijn de kans op besmetting met het aids-virus verkleint. Lees verder: http://nu.nl/news.jsp?n=298737&c=80 --- Als ik jullie was zou ik me gelijk maar gaan laten besnijden. |
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:
|
Die verkapten hebben gewoon minder sex 8)
|
euhm, ze zeggen dat de cellen van de voorhuid bijzonder vatbaar zijn voor het hiv virus maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat een onbesneden man 7 keer meer kans heeft om besmet te worden. Wanneer een man met een besmet iemand naar bed gaat dan is dit wel het geval ja. Ik zal nooit besneden worden, afblijven van mijne marchandise!!!!! En mijn kans om besmet te worden is toch geen 7 keer hoger hoor.
|
Stelletje lullers! :lol: :lol:
|
ik ben compleet, met velletje, en de kans dat ik nu HIV oploop is verdomt laag.
De mogelijkheden om het wel op te lopen is een Babeth die liegt([size=1]zeer twijfelachtig[/size])op dat vlak, of een bloedtransfusie van een slechte hoop. Iets waar de instantie die bloedverzamelen organiseerd en beheerd streng over waakt. Aan de andere kant, ik zie er wel voordelen in van dat los velltje te laten verwijderen.Het is ogenschijnlijk even nuttig als amandelen,wijsheidstanden of een blindedarm. Misschien moeten we naar de gebruiken van besneden mannen kijken. De meeste besneden mannen zijn aanhangers van een monotheïstische godsdienst die trouw aan de partners hoog in het vaandel heeft. En kunnen we ervan uitgaan dat "double" of zelfs meervoudig "dipping" 7 keer minder voorkomt bij getrouwde mannen dan bij de ongehuwde,of minder strikt gebonden modellen. Wat wil zeggen dat er nog steeds een serieuze hoop hypocrisie rond geloof en sex bestaat. |
Een opmerking:
De voorhuid is een van de meest bezenuwde delen van de penis en vormt zo dat een cruciaal aspect van de sexueele beleving. Ik snap niet waarom men altijd gaan stijgeren dat men het verwijderen van de schaamlippen of clitoris bij vrouwen men middeleeuws en barbaars vindt, terwijl over het besnijden van vaak pasgeboren jongentjes nooit iets gezegd wordt. In mij ogen is dat even erg. Ik vind op zijn minst dat daar eens een maatschappelijke discussie aan gewijd mag worden. Volvassenen mogen doen wat ze willen, maar besnijdenis bij kinderen is m.i. een barbaars soort kindermishandeling dat niet in onze maatschappij thuishoort. |
awel, ik ben het eens met u. Zeker als het gaat om religieuze besnijdenis.
|
Citaat:
Nu zou je denken dat ze eerst de medische aspecten wisten en pas daarna hun geloof eraan verbonden hebben. |
Er is wel degelijk een groot verschil tussen besnijdenis bij mannen en vrouwen! De clitoris van de vrouw komt embryologisch overeen met de eikel van de man. De bezenuwing en bloedvoorziening is precies dezelfde. M.a.w., een besneden vrouw heeft 1. veel meer afgezien bij het ritueel, en 2. een belangrijk deel van de sexualiteitsbeleving is weg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*klikt met de töng* |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be