Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Waarom willen de drie oude krokodillen de staatshervorming op de lange baan schuiven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110494)

JP Coen 10 augustus 2008 18:16

Waarom willen de drie oude krokodillen de staatshervorming op de lange baan schuiven?

Het trio Belgique is optimistisch over de staatshervorming.
Het gaat dan wel heel lang duren,zeker tot 2010.

Kunnen franstaligen niet zo hard werken of spelen andere zaken een rol?

Zwartengeel 10 augustus 2008 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3620286)

De Franstaligen willen van uitstel gewoon afstel maken.

JP Coen 10 augustus 2008 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3620303)
De Franstaligen willen van uitstel gewoon afstel maken.

Ze willen eerst NV-A buiten de deur werken.

Miguelito 10 augustus 2008 18:44

Waarom?

Omdat de franstaligen geen staatshervorming willen.
De nv-a moet er natuurlijk uit.

Het fdf zal wel mogen blijven zeker?

Thorum 10 augustus 2008 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3620322)
Ze willen eerst NV-A buiten de deur werken.

En dan hebben ze nog zeven dagen tijd voordat de christendemocraten beslissen of ze nu de CD&V (principieel) zijn of nog steeds de CVP (vasthouden aan de macht).

Als je CD&V/NVA, Vlaams blok en lijst dedecker wegrekend, zijn er al 55 zetels weg. Dan kun je al bijna geen regering meer vormen. Dan MOET de MR al mee, en de rest in de praktijk ook. Als SPA of VLD dan wel nog toetreedt plegen ze electorale zelfmoord, en als ze alle 2 niet meedoen kunnen we geen regering meer hebben. Oh ja, en ook geen verkiezingen.

Miguelito 10 augustus 2008 18:46

fout

AyneRand 10 augustus 2008 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3620286)

Vergeleken met de onderhandelingen tussen Vlaanderen en Nederland over de uitdieping van de Westerschelde, is 2 jaar een peulschil. Mogen we nu concluderen dat Nederlanders en Vlamingen luie werkers zijn?

Chipie 10 augustus 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3620359)
Vergeleken met de onderhandelingen tussen Vlaanderen en Nederland over de uitdieping van de Westerschelde, is 2 jaar een peulschil. Mogen we nu concluderen dat Nederlanders en Vlamingen luie werkers zijn?

Neeje, wel dat Nederland dat zo lang uit eigenbelang tegenhield... ;-)

AyneRand 10 augustus 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3620412)
Neeje, wel dat Nederland dat zo lang uit eigenbelang tegenhield... ;-)

Dat is één interpretatie, Nederlanders zien dat anders en zij vinden niet dat dit met eigenbelang te maken heeft.

Chipie 10 augustus 2008 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3620427)
Dat is één interpretatie, Nederlanders zien dat anders en zij vinden niet dat dit met eigenbelang te maken heeft.

Met wat dan wel? ;-)

En wat denkt U persoonlijk? :-)

lollysticky 10 augustus 2008 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3620359)

totaal weer on-topic, zoals gewoonlijk van de belgicistjes :lol: géén antwoord geven, gewoon ontwijken en een nieuwe vraag stellen. U moet politieker worden!

AyneRand 10 augustus 2008 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3620444)
totaal weer on-topic, zoals gewoonlijk van de belgicistjes :lol: géén antwoord geven, gewoon ontwijken en een nieuwe vraag stellen. U moet politieker worden!

Ik ben franstalig. Ik ben een harde en een intelligente werker. Ik verdien waarschijnlijk honderd keer meer dan u. Hoeveel bedrijven hebt u, hoeveel mensen stelt u te werk? In welke landen hebt u bedrijven opgericht? Begin maar eens op deze vragen te antwoorden.

JP Coen 10 augustus 2008 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3620534)
Ik ben franstalig. Ik ben een harde en een intelligente werker. Ik verdien waarschijnlijk honderd keer meer dan u. Hoeveel bedrijven hebt u, hoeveel mensen stelt u te werk? In welke landen hebt u bedrijven opgericht? Begin maar eens op deze vragen te antwoorden.

U geeft nogmaals geen antwoord op de vraag.

JP Coen 10 augustus 2008 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorum (Bericht 3620347)
En dan hebben ze nog zeven dagen tijd voordat de christendemocraten beslissen of ze nu de CD&V (principieel) zijn of nog steeds de CVP (vasthouden aan de macht).

Als je CD&V/NVA, Vlaams blok en lijst dedecker wegrekend, zijn er al 55 zetels weg. Dan kun je al bijna geen regering meer vormen. Dan MOET de MR al mee, en de rest in de praktijk ook. Als SPA of VLD dan wel nog toetreedt plegen ze electorale zelfmoord, en als ze alle 2 niet meedoen kunnen we geen regering meer hebben. Oh ja, en ook geen verkiezingen.

Het enige dat het kartel heeft te doen is, de drie jokers buiten de deur te zetten.
De koning kan wel van alles bedenken.
Overigens is het voor hem ook prima wonen in Toscane

AyneRand 10 augustus 2008 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3620647)
U geeft nogmaals geen antwoord op de vraag.

Heb ik aan U persoonlijk iets gevraagd? Nee. Dimmen jongen. Als ik iets van U wil weten, zal ik het wel vragen.

De schoofzak 10 augustus 2008 21:37

Citaat:

Ik verontschuldig me dat ik Vlaams spreek.
Ik werk hard, of ik intelligent ben, daar spreek ik me niet over uit.
Mogelijks verdien ik honderd keer minder dan jij.
Ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijf opgericht, in geen enkel land.

Ik verontschuldig me een tweede keer, omdat ik een politieke mening heb die verschilt van die van jou, en dat die mening vooral verschilt met de jouwe op het vlak van de organisatie van de overheid: ik verkies een overheid op Vlaams en op Europees nivo, en niet op B. nivo.

Hopelijk voor u heeft u ook bedrijven opgericht in Vlaanderen, en brengen die bedrijven u 101 keren meer op dan dat ik verdien.

De schoofzak 10 augustus 2008 21:50

De titel van de draad is waarom die drie versleten musketiers de staatshervorming op de lange baan willen schuiven.

Ach die drie tweederangsfiguren zijn er maar voor de schijn.

Kan je je inbeelden hoe verkrampt de frankofiele tenoren onder leiding van de roi de Laeken zich gevoeld hebben, toen het kartel-boegbeeld voor de vakantie zijn ontslag ging aanbieden?
En dat het deze keer "aan de franstaligen zou zijn om hun nek uit te steken" ????

Men heeft daar nu drie jokers uitgevonden: een Waalse tsjeef die meer belang hecht aan de honeurs van de funktie, een versleten minister die ooit landsverdediging mocht doen en een Duitstalige kabouter.

Ze durfden niet eens het parlement bijeenroepen.

Vlaanderen zal onafhankelijk worden, en op de manier zoals de nva het wil: legalistisch en met zo min als mogelijk chaos. Het blok mag kiezen: morren of aplaudiseren, beide aan de zijlijn. Met morren zijn ze unisono met de frankofonen, met aplaudiseren niet.

AyneRand 10 augustus 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3620674)
Ik verontschuldig me dat ik Vlaams spreek.
Ik werk hard, of ik intelligent ben, daar spreek ik me niet over uit.
Mogelijks verdien ik honderd keer minder dan jij.
Ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijf opgericht, in geen enkel land.

Ik verontschuldig me een tweede keer, omdat ik een politieke mening heb die verschilt van die van jou, en dat die mening vooral verschilt met de jouwe op het vlak van de organisatie van de overheid: ik verkies een overheid op Vlaams en op Europees nivo, en niet op B. nivo.

Hopelijk voor u heeft u ook bedrijven opgericht in Vlaanderen, en brengen die bedrijven u 101 keren meer op dan dat ik verdien.

Het interesseert mij niet waar ik bedrijven opricht, dat is bijzaak voor een ondernemer. Zolang ze opbrengen, dat is het enigste wat telt, al de rest is bullshit. Dat is de echte spirit van de ondernemer. Een bedrijf oprichten vandaag in China kan interessant zijn. Binnen tien jaar zal dit misschien niet meer het geval zijn en zal Vietnam een interessantere keuze zijn. Het land telt dus niet, alleen de financiële inkomsten die je eruit kan genereren.

lollysticky 10 augustus 2008 21:56

Citaat:

dubbele ontwijking... my god... ik begin te geloven dat u zowaar al politieker bent! U toont ook duidelijk dat uw Ego het enigste is wat "groot" is aan uzelf... Mijn persoonlijk leven gaat u geen bal aan en het is nogal debiel om op het internet te beginnen 'stoefen' over uw loon of uw werk aangezien er totaal geen controle is over zulke claims...

maar gaat u vooral door.. u bewijst mijn stelling :)

AyneRand 10 augustus 2008 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3620757)
dubbele ontwijking... my god... ik begin te geloven dat u zowaar al politieker bent! U toont ook duidelijk dat uw Ego het enigste is wat "groot" is aan uzelf... Mijn persoonlijk leven gaat u geen bal aan en het is nogal debiel om op het internet te beginnen 'stoefen' over uw loon of uw werk aangezien er totaal geen controle is over zulke claims...

maar gaat u vooral door.. u bewijst mijn stelling :)

Een sukkeltje van een werknemer ... :lol::lol::lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be