![]() |
TI-84 plus (texas instruments) DRM werking?
Het is niet de ideale plaats om het te vragen, maar niet geschoten is altijd mis.
Weet iemand hoe dit digitale rekenmachine werkt voor inductieve statistiek? De handleiding is nogal lijvig. |
Als er geen muziek uit komt kan ik u daar alvast niet mee helpen.
|
[JanVanDenBerghe-modus]Sinds wanneer kan de jeugd niet meer hoofdrekenen?[/JanVanDenBerghe-modus]
|
Ik heb dat als schoolrekenmachine verplicht moeten aanschaffen en heb een basis mee van de statistiek op de GRM.
Wat wil je weten, er is een kleine kans dat ik het geleerd heb :P |
1 Bijlage(n)
Toch een heel stuk flashy'er dan die digitale spullen, hé?
|
Ik ben er ook nooit in geslaagd om mijn ZRM te gebruiken voor de statistische dingen.
|
Ik heb ondertussen al het één en ander gevonden (z-toetsen, t-toetsen en de hele onzin).
Ik ben nog op zoek naar betrouwbaarheidintervallen en hoe je toch kan berekenen alsof het twee variabelen zijn, terwijl je steekproeven niet van dezelfde grootte zijn. Ik zou ook nog willen weten of je er chikwadraten mee kan berekenen van uni- en bivariate gegevens en of je er gewoon getallen in kan proppen, een verdeling kan kiezen en of hij er dan de kansmassafunctie of dichtheidsfunctie van kan geven? En voor de zekerheid (die dingen durven daar nogal in verschillen): wat zijn de Sx en de populatiesx? de a en de b? (voor regressiemodellen). En merci, ik zal u heel dankbaar zijn. ;) P.S.: Nog geen muziek gehoord. :| |
De betrouwbaarheidsintervallen, kansverdelingen, ... heb ik gevonden.
Nu nog hoe je een chi-kwadraat GOF en onafhankelijkheidstoets kan berekenen. :? |
Citaat:
En ondertussen fluit ik wat Bach achterstevoren. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het meeste heb ik ondertussen gevonden, maar de correlatie houdt zich hardnekkig verborgen... |
Pfff, in het zesde middelbaar hebben we dat allemaal gezien, maar hoe dat nu weer in elkaar zit 8O
Wie weet ligt mijne cursus hier nog ergens... Ik dacht dat ge de correlatie op twee verschillende manieren kon berekenen (één keer als hoofduitkomst en één keer als bijkomende). |
Ik heb 'm ondertussen ontdekt, blijkbaar zie je 'm alleen als je een regressieanalyse wil doen, maar dat is goed genoeg. :)
En een fisher-z-transformatie enzo kan je er blijkbaar niet mee berekenen. |
Frequenties ingeven .... iemand? :oops:
|
Ach, waar was den tijd dat mijn klasgenootjes hun TI... in de 30 dacht ik, nog gebruikten om er telefoonnummers in op te slagen ;-)
Ge weet wel, in den tijd dat ze nog leefden zonder GSM ;-) |
Statistiek is geen wiskunde.
Punt. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be