Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen zijn verdraagzaam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110581)

Jazeker 13 augustus 2008 03:47

Franstaligen zijn verdraagzaam

Citaat:

Politiebewaking voor Bart De Wever

N-VA-voorzitter Bart De Wever wordt bewaakt door de federale politie omdat hij een stijgende stroom doodsbedreigingen ontvangt uit Franstalige hoek. Het weekblad Le Vif/L'Express maakte vorige week gewag van een 'onrustwekkende toename van bedreigingen aan het adres van De Wever' en van 'politieonderzoek'. De Wever is al meer dan een jaar de kop van Jut van de radicalen in het Franstalige kamp. Inmiddels overtreffen de doodsbedreigingen de haatmails; op internetfora wordt dagelijks openlijk opgeroepen om De Wever 'uit te schakelen'. Bart De Wever zelf tilt zwaar aan de kwestie, maar wil er niets meer over zeggen dan dat 'ik absoluut niet loop te bibberen van de schrik'.
De door de franstalige media als grote fascist afgeschilderde man moet nu onder politie-bewaking leven. Vive la belgique!

:evil:

Bron

Zwartengeel 13 augustus 2008 05:46

[Belgicist-modus=]Dat komt ervan als je zelf constant haat tegenover de Walen zit te zaaien.[/Belgicist-modus]

Wedden?

Don Quichote 13 augustus 2008 06:52

Er zullen zelfs Vlaamse politici zijn waarbij het in hun kraam past.
Die erom zullen grinniken.

Van zodra La Belgique echt in gevaar komt gaan we nog meer demonen zien opduiken.

Vlamingen, hou u vast, voor de laaghartigheden die nog gaan gebeuren.

born2bewild 13 augustus 2008 07:33

zou albert hem nu gaan bezoeken?

Renesse 13 augustus 2008 08:10

Ik kan perfect aannemen dat men Bart De Wever als een gevaar voor België ziet en voor de Franstalige centen (want dat is de enige reden dat de Franstaligen België willen behouden: geld). Als het over geld gaat, gaat men over lijken. Maar stel...

Stel dat het nu een Vlaams-nationalist is die de kogel stuurde? Dit is prachtige propaganda en zou zo wel eens bedoeld kunnen zijn (misschien niet van De Wever zelf, maar van een privé initiatief van een flamingant). En vergeet ook niet dat De Wever serieus zou kunnen knagen aan het niet-racistische kiespubliek van het Vlaams Belang. Ook vandaar zou de kogel kunnen komen.

Kijk, ik weet het niet, maar ik zou toch maar voorzichtig zijn tot de afzender niet meer anoniem is. Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel een haatdragende franstalige zijn, ze kunnen ginder immers zijn bloed drinken, maar toch...

vlijmscherp 13 augustus 2008 08:10

je moet gewoon de fora van Le Soir of La Libre te lezen dat dit te verwachten is. de haat die je daar vindt, daarvoor moet je in Vlaanderen ver zoeken hoor.

LastMohican 13 augustus 2008 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3625318)
Vlamingen, hou u vast, voor de laaghartigheden die nog gaan gebeuren.

Ik ben klaar voor wat dan ook... Had een fotootje van mijn arsenaal gepost, maar dan gaan er waarschijnlijk weer een heleboel janken bij de moderatie en word ik geband als een "oproeper tot geweld"

Maar ben dus klaar.... Genoeg wapens, genoeg munitie :-)

Discus 13 augustus 2008 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3625358)
je moet gewoon de fora van Le Soir of La Libre te lezen dat dit te verwachten is. de haat die je daar vindt, daarvoor moet je in Vlaanderen ver zoeken hoor.

De geschiedenis herhaald zich,de gelijkenis met Pim Fortuyn is treffend,hopelijk
krijgt men de gek(ken) die Dewever bedreigen vlug te pakken krijgen.
De Waalse media dragen hier een verpletterende verantwoordelijkheid!

Zwartengeel 13 augustus 2008 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discus (Bericht 3625370)
De geschiedenis herhaald zich,de gelijkenis met Pim Fortuyn is treffend,hopelijk
krijgt men de gek(ken) die Dewever bedreigen vlug te pakken krijgen.
De Waalse media dragen hier een verpletterende verantwoordelijkheid!

Al gaan de Vlaamse regimemedia uiteraard ook niet helemaal vrijuit. De Wever kreeg in het verleden immers ook al bedreigingen toen hij bv. zijn kinderen naar school bracht en dat was niet het werk van Franstaligen.

centrist 13 augustus 2008 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3625365)
Ik ben klaar voor wat dan ook... Had een fotootje van mijn arsenaal gepost, maar dan gaan er waarschijnlijk weer een heleboel janken bij de moderatie en word ik geband als een "oproeper tot geweld"

En terecht.

LastMohican 13 augustus 2008 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3625400)
En terecht.

Geeuw.

HAMC 13 augustus 2008 08:56

Maak je geen zorgen mensen, BDW krijgt bescherming van het beste politiekorps in de wereld.

Het enige korps dat niet corrupt is. :rofl:

HAMC 13 augustus 2008 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3625400)
En terecht.

Een foto tonen van een geweer is oproepen tot geweld?

Wat voor zever is dat nu weer?

centrist 13 augustus 2008 08:59

[quote=Renesse;3625357]Als het over geld gaat, gaat men over lijken./QUOTE]

Ik denk dat het feit dat dreigementen tot geweld vooralsnog uit Franstalige hoek komen, vrij gemakkelijk te verklaren (maar uiteraard niet goed te praten zijn) is met een beetje verstand van psychologie.

De Vlamingen zitten overduidelijk in een machtspositie in dit hele dossier, ook al gedragen ze zich er niet altijd naar. Vlamingen zien hun manier van leven hoegenaamd niet bedreigd, in geen enkel scenario. In het allerslechtste geval blijft alles zoals het nu is, en daar leven we al jaren mee zonder geweldadig te worden.

Voor de Franstaligen ligt het wel serieus anders: zij zien hun manier van leven wel degelijk bedreigd door een ongeziene Vlaamse standvastigheid. Logisch dat er dan enkelen zijn waarbij de stoppen doorslaan.

Oppakken, vastzetten en onder medisch toezicht houden, die paar gevaarlijke gekken.

vrijevlaming 13 augustus 2008 09:04

[quote=centrist;3625410]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3625357)
De Vlamingen zitten overduidelijk in een machtspositie in dit hele dossier, ook al gedragen ze zich er niet altijd naar. Vlamingen zien hun manier van leven hoegenaamd niet bedreigd, in geen enkel scenario. In het allerslechtste geval blijft alles zoals het nu is, en daar leven we al jaren mee zonder geweldadig te worden.

Voor de Franstaligen ligt het wel serieus anders: zij zien hun manier van leven wel degelijk bedreigd door een ongeziene Vlaamse standvastigheid. Logisch dat er dan enkelen zijn waarbij de stoppen doorslaan.
.

Inderdaad. Kijk maar naar hoe dictators reageren wanneer het volk hun bevelen begint te negeren en de positie van dictators bedreigd wordt. Bruut geweld is dikwijls het gevolg.

centrist 13 augustus 2008 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3625407)
Een foto tonen van een geweer is oproepen tot geweld?Wat voor zever is dat nu weer?

Dus als iemand een foto van een geweer naar Dewever had gestuurd, ipv een echte kogel, dan had dat aanvaardbaar geweest volgens u?

Of ligt de grens bij het feit dat het naar hem persoonlijk is gestuurd? Dus als op een forum zo'n foto zou staan met Dewever erop als doelwit, dan is het wel aanvaardbaar?

Waar liggen uw grenzen juist?

Op het moment dat iemand zich redelijkerwijs bedreigd voelt (en dat kan dus een Franstalige bezoeker op deze site zijn, die een foto van LastMohican's geweer ziet met een boodschap aan Franstaligen), vind ik dat het recht op vrijemeningsuiting stopt.

Zwartengeel 13 augustus 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3625410)

Op korte termijn gaat er inderdaad niet veel veranderen voor Vlaanderen. Indien de Waalse putten echter gevuld moeten blijven worden op de manier zoals nu gebeurt, gaat er echter onvermijdelijk een dag komen waarop de Vlaming het ook gaat voelen.

LastMohican 13 augustus 2008 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door centrist (Bericht 3625419)
...zever...zever...zever...LastMohican's geweer...blaaa....blaaa...blaaa...

Het is zijn geen geweren. De correcte term is "semi-automatische pistolen"

:lol:

Doedelzak 13 augustus 2008 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3625281)
De door de franstalige media als grote fascist afgeschilderde man moet nu onder politie-bewaking leven. Vive la belgique!

:evil:

Bron

Flamingantische logica:

Ik lees in de krant dat een Franstalige De Wever met de dood zou hebben bedreigd. Ik besluit daaruit dat alle Franstaligen potentiële moordenaars zijn, minstens onverdraagzaam zijn.

Doedelzak 13 augustus 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3625333)
zou albert hem nu gaan bezoeken?

Hij mag nog blij zijn dat hij gesteund wordt door de Belgische politie terwijl hij net al wat Belgisch is zo veracht !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be