![]() |
onderwijsadministratie
Bert,
sinds jaar en dag gelden stringente omkaderingsnormen wat betreft het lesgevend personeel. Het aantal leerkrachten steeg niet. groot was dan ook mijn verbazing dat op relatief korte termijn 10000 man/vrouw meer op de betaalrol staan. Vindt u dit een goed ontwikkeling ? Wat vindt u van de intrede van goedbetaalde experten, pedagogen, kabinetards, managers , psychologen, kwaliteitszorgers, ... in het onderwijs ? Acht u de tijd niet aangekomen voor een herwaardering van de leerkracht en het lesgeven ? |
Citaat:
|
Citaat:
Vele leerkrachten staan voor een mission impossible waardoor de essentie lesgeven hoe langer hoe moeilijker wordt , allerlei weinig rendementsvolle taken worden de leerkrachten opgelegd . Voorts , om het simpel te houden , moet een leerkracht terug baas worden in zijn/haar klas en niet trachten zich staande te houden tussen eisen van leerlingen, ouders , inspectie, directie, juridisch , inrichtende macht,.... Het was u misschien ontgaan , maar iets tussen 30 en 50% van de beginnende leerkrachten (in de fleur van hun leven) houdt het binnen de 5 jaar voor gezien? Zou het dan niet kunnen dat de leerkracht ondergewaardeerd wordt ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be