Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   VB-er Luc Vercammen kiest voor Lijst Dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110629)

Brugge Veilig en Leefbaar 13 augustus 2008 18:23

VB-er Luc Vercammen kiest voor Lijst Dedecker

En nog maar een... :-P

Sint-Katelijne-Waver: gemeenteraadslid Luc Vercammen kiest voor Lijst Dedecker

Persbericht LDD 13 augustus 2008,

Luc Vercammen (33) die gemeenteraadslid is in Sint-Katelijne-Waver en ook in de politieraad van de zone Bodukap zetelt, verlaat het Vlaams Belang om de rangen van Lijst Dedecker te versterken. Na gesprekken met regionaal LDD-voorzitter Guy De Wilder heeft hij gekozen voor het gezond rechtse alternatief van Lijst Dedecker.

Luc Vercammen: “Vlaams Belang is steeds meer aan het opschuiven naar meer extreme standpunten, en de partij bewijst haar kiezers helemaal geen dienst door haar mandatarissen monddood te maken. ”

Na Marine Cooreman is Luc Vercammen de tweede VB-mandataris die de partij op korte termijn de rug toekeert en aansluit bij Lijst Dedecker. "Toch wil ik benadrukken dat de samenwerking binnen de afdeling Sint-Katelijne-Waver steeds vlekkeloos is verlopen. Net als Marina Cooreman neem ik met gemengde gevoelens afscheid", zegt Vercammen.

LDD verdubbelt haar fractie in gemeenteraad

Door de komst van Marina Cooreman en Luc Vercammen verdubbelt de LDD-fractie haar aantal leden in de gemeenteraad. Met vier mandatarissen is zij naast de sp.a, de op één na grootste partij in Sint-Katelijne-Waver geworden. LDD vormt er samen met CD&V/N-VA een bestuursmeerderheid.

Max van Dietschland 15 augustus 2008 20:50

Jullie zijn er dan nog trots op ook. Jullie moeten jullie zetels hebben van overlopers. En van overlopers en opportunisten, daar zit Lijst Dedecker vol van.

Nooit van zijn levens stem ik op die partij. Trouwens Dedecker wil het Vlaamse wielrennen ook nog eens kapot krijgen.

De Garde 15 augustus 2008 20:59

We gaan toch eens weddenschappen moeten organiseren hoe lang Lucien wacht om zoiets te posten. 't Is dan ook het enige wat'em nog doet.

Herr Oberst 15 augustus 2008 21:45

Goed zo, nog een pseudo-nationalist die naar zijn ware thuishaven terugkeert. Hij mag daar blijven.

Brugge Veilig en Leefbaar 15 augustus 2008 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3630513)
Jullie zijn er dan nog trots op ook. Jullie moeten jullie zetels hebben van overlopers. En van overlopers en opportunisten, daar zit Lijst Dedecker vol van.

Nooit van zijn levens stem ik op die partij. Trouwens Dedecker wil het Vlaamse wielrennen ook nog eens kapot krijgen.

Max, gelukkig zitten niet alle Vlaams-nationalisten in het steriele Blok. Dank zij Weverkens en dekselse Dekkers komt er beweging in de uiteindelijke weg die Vlaanderen moet bewandelen. :-P

Zwartengeel 16 augustus 2008 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3630695)
Max, gelukkig zitten niet alle Vlaams-nationalisten in het steriele Blok. Dank zij Weverkens en dekselse Dekkers komt er beweging in de uiteindelijke weg die Vlaanderen moet bewandelen. :-P

Wat vind jij eigenlijk over de knieval die jouw partijvoorzitter deze week omtrent de splitsing van BHV gemaakt heeft, Lucien?

Praetorian 16 augustus 2008 01:08

Geen eer, geen loyaliteit, geen standvastigheid. Wat een grap is die partij toch.

Metternich 16 augustus 2008 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3630782)
Geen eer, geen loyaliteit, geen standvastigheid. Wat een grap is die partij toch.

Geen programma, geen alternatief, geen bevlogenheid en geen dynamiek meer. Nu ja, in West-Europa bestaat er geen oppositie meer. Niemand van de politieke partijen met parlementairen trekt het systeem nog in twijfel, geen enkele parlementair zal nog spotten met het systeem op het spreekgestoelte. Politiek is verworden tot een zaak van bezigheidstherapie voor beroepspolitici, ideologie is verworden tot een handicap.

Brugge Veilig en Leefbaar 16 augustus 2008 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3630798)
Geen programma, geen alternatief, geen bevlogenheid en geen dynamiek meer. Nu ja, in West-Europa bestaat er geen oppositie meer. Niemand van de politieke partijen met parlementairen trekt het systeem nog in twijfel, geen enkele parlementair zal nog spotten met het systeem op het spreekgestoelte. Politiek is verworden tot een zaak van bezigheidstherapie voor beroepspolitici, ideologie is verworden tot een handicap.

Kon het zelf niet beter zeggen.

Brugge Veilig en Leefbaar 16 augustus 2008 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3630776)
Wat vind jij eigenlijk over de knieval die jouw partijvoorzitter deze week omtrent de splitsing van BHV gemaakt heeft, Lucien?

Ge moet niet alles geloven wat uw idolen in een persbericht gieten... ;-)
Het blijft uiteraard een politieker die iets wil bereiken. Geen levend mens kan eierkoeken bakken zonder eieren te gebruiken. Gans het probleem kan simplistisch (moet voor Blokkers) als volgt worden samengevat: probeer eens uw huis terug te krijgen nadat ge het hebt verkocht, afgetekend en geregeld met notaris en al... :roll:
Tenzij ge een Balkan-of Kaukasus regeling verkiest...

Zwartengeel 16 augustus 2008 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3630933)
Ge moet niet alles geloven wat uw idolen in een persbericht gieten... ;-)
Het blijft uiteraard een politieker die iets wil bereiken. Geen levend mens kan eierkoeken bakken zonder eieren te gebruiken. Gans het probleem kan simplistisch (moet voor Blokkers) als volgt worden samengevat: probeer eens uw huis terug te krijgen nadat ge het hebt verkocht, afgetekend en geregeld met notaris en al... :roll:
Tenzij ge een Balkan-of Kaukasus regeling verkiest...

Een Balkan- of Kaukasusregeling? Ik? Hoe kom je erbij, zeg? Ik verkies dat BHV gesplitst wordt met een democratische stemming. En daarbij zijn geen eieren nodig. Of ben je misschien bang dat de Franstaligen naar Balkan- of Kaukasusregelingen gaan grijpen als ze met democratie geconfronteerd worden?

van Maerlant 16 augustus 2008 21:26

Verdomme zeg, zit Decoorne hier nu nóg? 8O

Brugge Veilig en Leefbaar 17 augustus 2008 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3631010)
Een Balkan- of Kaukasusregeling? Ik? Hoe kom je erbij, zeg? Ik verkies dat BHV gesplitst wordt met een democratische stemming. En daarbij zijn geen eieren nodig. Of ben je misschien bang dat de Franstaligen naar Balkan- of Kaukasusregelingen gaan grijpen als ze met democratie geconfronteerd worden?

Soms geloof ik amper wat ik hier lees. Het gaat niet alleen om BHV, maar meer (en vooral) over de staatshervorming. Een meerderheid in beide taalgroepen in de grondwet inschrijven is (als Vlaamse meerderheid) het verkopen van het eigen huis.
Heb ge dat nu nog altijd niet gesnopen ? :roll:

Zwartengeel 17 augustus 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3633453)
Soms geloof ik amper wat ik hier lees. Het gaat niet alleen om BHV, maar meer (en vooral) over de staatshervorming. Een meerderheid in beide taalgroepen in de grondwet inschrijven is (als Vlaamse meerderheid) het verkopen van het eigen huis.
Heb ge dat nu nog altijd niet gesnopen ? :roll:

Allemaal zeer interessant... maar ik had het hiér over BHV, niet over de staatshervorming. Dus waarom jij dat er hier bij betrekt, is mij eerlijk gezegd een raadsel. Je weet bovendien toch dat er voor de splitsing van BHV helemaal geen bijzondere meerderheid nodig is?

Volksstormer 17 augustus 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3630798)

Democratie is de "heerschappij van de minderwaardigen".

Herr Oberst 18 augustus 2008 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3633495)
Allemaal zeer interessant... maar ik had het hiér over BHV, niet over de staatshervorming. Dus waarom jij dat er hier bij betrekt, is mij eerlijk gezegd een raadsel. Je weet bovendien toch dat er voor de splitsing van BHV helemaal geen bijzondere meerderheid nodig is?

Komt Lucien nog terug?

Zwartengeel 18 augustus 2008 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3636384)
Komt Lucien nog terug?

Als er nog eens een VB'er naar LDD overstapt.

Vette Pois(s)on 18 augustus 2008 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3633554)
Democratie is de "heerschappij van de minderwaardigen".

tja, populair zijn is niet hetzelfde als bekwaam zijn he

FDM 23 augustus 2008 12:53

de pelgrims naar LDD was een betere algemene titel geweest

Patriot! 25 augustus 2008 14:09

Oh mijn God!!
Een gemeenteraadslid!!
Uit Sint-Katelijne Waver!!
De tweede keer al!!!!!

Het einde is nu echt in zicht. :( LDD zal de absolute meerderheid halen en het VB zal zich tevreden moeten stellen met een BUB-score bij de volgende parlementsverkiezingen!

:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be