![]() |
HAMC, die stopt ermee.
Met het roken van tabak meer bepaald.
Maandag 11 augustus heb ik de laatste cigaretten gerookt. Ik ben dus een dag of vijf tabaksvrij. Het gaat beter dan ik me had gedacht, ik heb intense korte flashen waarin ik naar tabak smacht maar zoals het nu loopt komt het goed. Donderdagavond had ik een feestje en vrijdagmorgen piepen en kraken mijn longen gewoonlijk maar deze keer niet. Geloof me maar, niet roken is beter dan wel roken. |
Je zal serieus aankomen, gaat meer eten, chips, chocolatte,brood, echte vraatbuien krijge je dan. Aangeraden is chroomtabletjes te slikken om die hongergevoel te onderdrukken en zoetigheid te mijden. Meestal 12 kg bij op paar weken...
|
Een goede beslissing, nu nog volhouden. Ben ondertussen zelf 2,5 jaar rookvrij, nadat ik (zwaar) verslaafd was. In het begin was ik 2 kilo bijgekomen, maar in de maanden daarna zo'n 9 kg afgevallen (gewicht verliezen is peanuts ivg met afkicken van een rookverslaving).
|
Citaat:
Een collega die ook gestopt is, kreeg zijn moeilijkste momenten na zes maanden. |
Ik heb al 12 jaar moeilijke momenten :(
|
Citaat:
Welja, die collega waar ik het over had, heeft na tien jaar, af en toe , nog steeds zin in een sigaret. Dat weerhoudt mij eigenlijk om ook eens een poging te wagen. :-( |
Oef, ik dacht al met forummen. Gelukkig is het maar toebak.
Ikzelf ben al rookvrij (en drankvrij) van 1993, en dat heeft me toch wel opgebracht sindsdien. De moeite die het kost om te stoppen wordt dik terugbetaald, in natura nog wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Was een hele week rookvrij... Nu met een redelijke hoeveelheid alcohol in mijn karkas toch terug een sigaretje gerookt. Smaakt niet echt.
Er is dus nog hoop ;) Succes ! |
Ben trouwens al bijna 20 jaar bezig met te stoppen en te herbeginnen... 2 jaar gestopt, 2 jaar roken, etc, etc,...
Zucht... |
Citaat:
|
Mijn laatste poging om te stoppen met roken ongeveer een jaar geleden, heb ik het 3 maanden volgehouden met als resultaat 18 kilo erbij.
Ik heb dan maar besloten om terug te roken, ben die 18 kilo na 6 maanden gelukkig weer kwijt. Ga ik het nog een poging wagen ? Nee! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eens een junk, altijd een junk zeker ? :( |
Zelf rook ik niet, maar ik vind die rook verschrikkelijk lekker ruiken :x. Ik pas dus vijfdubbel op, en ik weet waarom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be