Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   HAMC, die stopt ermee. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110725)

HAMC 16 augustus 2008 18:22

HAMC, die stopt ermee.

Met het roken van tabak meer bepaald.

Maandag 11 augustus heb ik de laatste cigaretten gerookt. Ik ben dus een dag of vijf tabaksvrij.

Het gaat beter dan ik me had gedacht, ik heb intense korte flashen waarin ik naar tabak smacht maar zoals het nu loopt komt het goed.

Donderdagavond had ik een feestje en vrijdagmorgen piepen en kraken mijn longen gewoonlijk maar deze keer niet.

Geloof me maar, niet roken is beter dan wel roken.

Pierette 16 augustus 2008 18:25

Je zal serieus aankomen, gaat meer eten, chips, chocolatte,brood, echte vraatbuien krijge je dan. Aangeraden is chroomtabletjes te slikken om die hongergevoel te onderdrukken en zoetigheid te mijden. Meestal 12 kg bij op paar weken...

Savatage 16 augustus 2008 18:37

Een goede beslissing, nu nog volhouden. Ben ondertussen zelf 2,5 jaar rookvrij, nadat ik (zwaar) verslaafd was. In het begin was ik 2 kilo bijgekomen, maar in de maanden daarna zo'n 9 kg afgevallen (gewicht verliezen is peanuts ivg met afkicken van een rookverslaving).

Pietje 16 augustus 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3631988)

Maandag 11 augustus heb ik de laatste cigaretten gerookt. Ik ben dus een dag of vijf tabaksvrij.

Het gaat beter dan ik me had gedacht, ik heb intense korte flashen waarin ik naar tabak smacht maar zoals het nu loopt komt het goed.

Donderdagavond had ik een feestje en vrijdagmorgen piepen en kraken mijn longen gewoonlijk maar deze keer niet.

Een collega die ook gestopt is, kreeg zijn moeilijkste momenten na zes maanden.

PollyCorrect 16 augustus 2008 18:41

Ik heb al 12 jaar moeilijke momenten :(

Pietje 16 augustus 2008 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3632017)

Welja, die collega waar ik het over had, heeft na tien jaar, af en toe , nog steeds zin in een sigaret. Dat weerhoudt mij eigenlijk om ook eens een poging te wagen. :-(

L. J. Brutus 16 augustus 2008 18:49

Oef, ik dacht al met forummen. Gelukkig is het maar toebak.

Ikzelf ben al rookvrij (en drankvrij) van 1993, en dat heeft me toch wel opgebracht sindsdien. De moeite die het kost om te stoppen wordt dik terugbetaald, in natura nog wel.

duveltje382 16 augustus 2008 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3631988)

Dikke bravo,ik ben al 10 jaar gestopt na twee klaplongen ;-)

HAMC 16 augustus 2008 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3632017)

:(

LastMohican 16 augustus 2008 19:11

Was een hele week rookvrij... Nu met een redelijke hoeveelheid alcohol in mijn karkas toch terug een sigaretje gerookt. Smaakt niet echt.

Er is dus nog hoop ;)

Succes !

LastMohican 16 augustus 2008 19:12

Ben trouwens al bijna 20 jaar bezig met te stoppen en te herbeginnen... 2 jaar gestopt, 2 jaar roken, etc, etc,...

Zucht...

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632066)
Ben trouwens al bijna 20 jaar bezig met te stoppen en te herbeginnen... 2 jaar gestopt, 2 jaar roken, etc, etc,...

Zucht...

Wie niet wil stoppen, die stopt niet. Wie wil stoppen, die stopt. ;-)

Andro 16 augustus 2008 19:22

Mijn laatste poging om te stoppen met roken ongeveer een jaar geleden, heb ik het 3 maanden volgehouden met als resultaat 18 kilo erbij.
Ik heb dan maar besloten om terug te roken, ben die 18 kilo na 6 maanden gelukkig weer kwijt. Ga ik het nog een poging wagen ? Nee!

Savatage 16 augustus 2008 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3632020)
Welja, die collega waar ik het over had, heeft na tien jaar, af en toe , nog steeds zin in een sigaret. Dat weerhoudt mij eigenlijk om ook eens een poging te wagen. :-(

Ik had in de eerste 6 maanden ook nog goesting in een sigaret, maar daarna nooit meer. Die zin in een sigaret is trouwens een fictieve behoefte, geen reëele.

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3632145)
Ik had in de eerste 6 maanden ook nog goesting in een sigaret, maar daarna nooit meer. Die zin in een sigaret is trouwens een fictieve behoefte, geen reëele.

En seks dan?

Pierette 16 augustus 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632066)

Zucht...

geen karakter he ;-)

LastMohican 16 augustus 2008 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3632159)
geen karakter he ;-)

Misschien... In periodes van miserie grijp ik nogal gemakkelijk terug naar de sigaret...

Eens een junk, altijd een junk zeker ? :(

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:45

Zelf rook ik niet, maar ik vind die rook verschrikkelijk lekker ruiken :x. Ik pas dus vijfdubbel op, en ik weet waarom.

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632169)
Misschien... In periodes van miserie grijp ik nogal gemakkelijk terug naar de sigaret...

Eens een junk, altijd een junk zeker ? :(

Tsk, tsk. En dat met klein mannen. ;-)

LastMohican 16 augustus 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3632179)
Tsk, tsk. En dat met klein mannen. ;-)

Ik rook enkel "op verplaatsing" en buiten als de klein mannen gaan slapen zijn :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be