Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tuintje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110726)

LastMohican 16 augustus 2008 19:06

Tuintje

BBQ is gedaan... Vandaag het tuintje mooi plat laten leggen... Wordt volgende week ingezaaid...

Zijn er hier mensen met groene vingers ? Waar moet ik op letten/wat moet ik doen eens het ingezaaid is om er zeker van te zijn dat het een schoon gazonneke wordt ?

Alle tips welkom !

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:21

Meer bomen zetten. ;-)

Groentje-18 16 augustus 2008 19:21

Zo'n grote vlakte vol met gazon? :?

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:23

Ge moet wat gelijkmatig strooien, natuurlijk. Elke dag wat water kieperen en zorgen dat de zon niet te veel schijnt.

Als ik u was zou ik voor de helft van u tuin gewoon een loods zetten. Vele beter.

LastMohican 16 augustus 2008 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3632090)
Meer bomen zetten. ;-)

Hmmm...bomen=vuiligheid en bladeren... Miserie om af te rijden rond de bomen...

Wou bewust heel de oppervlakte gewoon gazon - simpel om af te rijden... Heb Husqvarna'tje 20pk gekocht (met bekerhouder ! :cheer:)

Maar moet ik daar nu nog regelmatig mest op kappen, of onkruidbestrijder, of... ? 8O

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632116)

Wou bewust heel de oppervlakte gewoon gazon - simpel om af te rijden... Heb Husqvarna'tje 20pk gekocht (met bekerhouder ! :cheer:)

Maar moet ik daar nu nog regelmatig mest op kappen, of onkruidbestrijder, of... ? 8O

Dat hangt er van of hoe je u gazon wil.
De lijfregel bij ons thuis is: "De gazon is niet groener bij de buren, als je ons al buren hebt8-)."

Maar zoals ik ons buren bezig zie moet je dat: Sproeien, 3 keer in de week afrijden, centrifugeren 2 keer per jaar, bemesten (ahja, anders kun je dat niet 3 keer in de week afrijden,...

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3632127)
centrifugeren

:wtf:

berre 16 augustus 2008 19:33

er bestaat speciaal gazonmeststof. zeer effectief heb ik al gemerkt. maar ze zeggen dat ge dat beter niet doet na augustus.. veel tijd hebtg e dus niet.

dat stuk lijkt me trouwens ook nogal groot om puur gazon op te zetten! zet langs de zijkanten bomen, misschien een haag of bloemenperkjes. erg mooi is dat toch niet om gewoon een vlakte te hebben. wat variatie in het landschap eh..

PollyCorrect 16 augustus 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632116)

Wat saai en mainstriem voor een Mohican zeg. Ben JIJ nou zo'n wilde Man?? :?

En dan met bestrijders gaan lopen strooien. Gadverdamme. En dode beesten verbranden en opvreten.

Niks voor mij. Dat is échte hypo-buiten (ik begrijp mezelf). Dan heb ik liever een eerlijke stad.

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3632134)
:wtf:

Zoals ze dat met bloed doen.
Ontmossen dus.

LastMohican 16 augustus 2008 19:39

Heb 3 (kleine) kinderen... Ben van plan om vanachter een soort "speeltuin" te bouwen met schuifaf, schommels, hangbrug, etc...

We komen van een tuintje van ocharme 80 vierkante meter, dus hier zullen ze zich eindelijk deftig kunnen uitleven !

Maar vermits het een grote oppervlakte is (50 are) wou ik het zo onderhoudsvriendeljk mogelijk houden...gewoon gras dus..

Welke bomen zou ik kunnen zetten die niet al te veel vuiligheid, bladeren etc maken ?

Heb wel al gedacht dat ik een paar bomen zou willen zetten om hangmatten aan te hangen voor de zomer (als we nog een keer een normale zomer krijgen...)

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3632139)
Zoals ze dat met bloed doen.
Ontmossen dus.

Wij noemen dat verticuteren.

Andro 16 augustus 2008 19:41

Ik zou het zo ongeveer doen.

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632158)
Heb wel al gedacht dat ik een paar bomen zou willen zetten om hangmatten aan te hangen voor de zomer (als we nog een keer een normale zomer krijgen...)

Bij bomen groet geen gras, waarom?
Een boom groeit niet zo snel, dus geen hangmatten aan bomen. Ook moet je je bomen veels te dicht op een zetten voor hangmatten.

Als ik u was zet ik gewoon een Oost Appel boom en een Kersenboom (Vergeet het net/wapen niet).

L. J. Brutus 16 augustus 2008 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632158)
Welke bomen zou ik kunnen zetten die niet al te veel vuiligheid, bladeren etc maken ?

Wat denk je nu zelf? ;-)

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3632165)
Ik zou het zo ongeveer doen.

Dan is het te hopen dat u grasmachine servo sturing heeft... Te veel werk.
Ps: Van onze tuin durf ik geen foto posten.

LastMohican 16 augustus 2008 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3632172)
Ps: Van onze tuin durf ik geen foto posten.

:rofl:

Miserie die tuinen he :rofl:

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3632171)
Wat denk je nu zelf? ;-)

:cheer:
Plastiek kerstboom.

From_Vlaanderen 16 augustus 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3632176)
:rofl:

Miserie die tuinen he :rofl:

Eigenlijk niet. Tuinafval gooien we vanachter bij de mesthoop van 20m², en als we tam zijn gewoon over de afspanning van 1000m² (moeten we dat niet afrijden) voor ocharme 6 vetkippen (:cheer: We komen van 10) 5 Mechelse Koekoeken, 1 zwarte kip en 2 bruine kippen.

Ik heb een stuk van 60 meter lang en 3 meter breed voor m'n tijdverdrijf.
Een houtkot van 30m², 2 Tuinhuizen.
Nu het geweldigste Een ijzeren container met een deur en een dak :cheer:.
Daar nog een grote afzonderlijke garage bij en een veranda een daarnaast nog een kot.

Ik moet toegeven, het is niet echt een streling voor het oog, maar ik vind het geweldig.

LastMohican 16 augustus 2008 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 3632183)
Eigenlijk niet. Tuinafval gooien we vanachter bij de mesthoop van 20m², en als we tam zijn gewoon over de afspanning van 1000m² (moeten we dat niet afrijden) voor ocharme 6 vetkippen (:cheer: We komen van 10) 5 Mechelse Koekoeken, 1 zwarte kip en 2 bruine kippen.

Ik heb een stuk van 60 meter lang en 3 meter breed voor m'n tijdverdrijf.
Een houtkot van 30m², 2 Tuinhuizen.
Nu het geweldigste Een ijzeren container met een deur en een dak :cheer:.
Daar nog een grote afzonderlijke garage bij en een veranda een daarnaast nog een kot.

Ik moet toegeven, het is niet echt een streling voor het oog, maar ik vind het geweldig.

Nu je het zegt...ben zelf ook van plan om "kiekens" te zetten :cheer:

En heb mijn "kot" al (rechts op de foto - 40m2)... De dochters zitten ook te zagen voor een paard, dus...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be