Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=190)
-   -   Kalitta air en europese zwarte lijst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110766)

flatliner 18 augustus 2008 08:45

Kalitta air en europese zwarte lijst
 
Na 2 ongevallen met vliegtuigen van Kalitta Air kwam de eis van SPA om deze airline op de europese zwarte lijst te zetten.

Vond U dat een goede eis en waarom?

Waarom wordt deze eis nu niet gesteld voor Quantas? Heeft meerdere ongevallen dan Kalitta Air en deze ongevallen deden zich voor in een zeer korte periode.

brother paul 18 augustus 2008 12:28

ter annotatie quantas is een van de grootste australische vliegmaatschappijen... heb jij aandelen van quantas geshort ?

Bram Boriau - animo 18 augustus 2008 16:42

Kalitta Air
 
Heyla,

Ik heb in elk geval geen aandelen whatsoever, laat staan van dubieze Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen of Qantas. Het idee om Kalitta te schrappen vind ik zeer verdedigbaar. Als bedrijven ervoor kiezen om te knippen op veiligheidscontroles en algemeen onderhoud, enkel en alleen om hun winst op te drijven is lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daar de gevolgen van dragen: sancties die hen financieel raken. Wanneer mocht blijken dat ze hieruit niets leren mag de overheid wat mij betreft nog een stapje verder gaan.

Ik ben geen expert wat betreft Qantas; wanneer echter zou blijken dat ze evenzeer een risico voor onze veiligheid betekend lijkt het me niet meer als logisch dat deze ook geschrapt wordt.

Ik wil echter ook een andere invalshoek aanbrengen: er wordt veel te veel gevlogen en de concurrentie in de lucht is dodelijk. Door het systeem van just in time delivary en het feit dat stockage voor bedrijven zo ongelooflijk duur is raken zowel onze wegen als onze lucht veel te druk. Tegelijk wordt er nog altijd geen tax geheven op kerosine, zodat in de kostprijs voor transport de kost van de vervuiling niet wordt verrekend: dit zorgt ervoor dat luchtvaart een zeer interessante vorm van goederentransport blijft, zodat de concurrentie moordend is en er zodus beknibbeld wordt op veiligheid (net zoals op de baan trouwens). Laten we hier wat aan veranderen. Een betere uitbouw van vlotter transport over zee, binnenwater en spoor is hier een oplossing; een tax op kerosine; maar evengoed een reflectie over ons consumptiepatroon. Als we die kiwi's per se tegen een schijntje willen kopen dan heeft dat gevolgen voor het leefmilieu en de veiligheid van de luchtvaart.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

GrBr

flatliner 18 augustus 2008 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau - animo (Bericht 3636036)
Heyla,

Ik heb in elk geval geen aandelen whatsoever, laat staan van dubieze Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen of Qantas. Het idee om Kalitta te schrappen vind ik zeer verdedigbaar. Als bedrijven ervoor kiezen om te knippen op veiligheidscontroles en algemeen onderhoud, enkel en alleen om hun winst op te drijven is lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daar de gevolgen van dragen: sancties die hen financieel raken. Wanneer mocht blijken dat ze hieruit niets leren mag de overheid wat mij betreft nog een stapje verder gaan.

Ik ben geen expert wat betreft Qantas; wanneer echter zou blijken dat ze evenzeer een risico voor onze veiligheid betekend lijkt het me niet meer als logisch dat deze ook geschrapt wordt.


GrBr


Waaom geef je Quantas het voordeel van de twijfel en Kalitta air niet?

Kalitta, 2 ongevallen.
Quantas vandaag weer in het nieuws.

Nefertete 18 augustus 2008 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 3636058)
Waaom geef je Quantas het voordeel van de twijfel en Kalitta air niet?

Kalitta, 2 ongevallen.
Quantas vandaag weer in het nieuws.

Quantas heeft sinds 1920 geen enkel dodelijk ongeval gehad, het is ook een veel grotere maatschappij met veel meer toestellen, nieuwere toetsellen, dan Kalitta.

Het nieuwste toestel van Kalitta is geloof ik een 747/200, een vrij oud beestje.

ps. Per toeval heb ik gisteren nog een Kalitta 747 zien landen op Bierset. :-)

flatliner 18 augustus 2008 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau - animo (Bericht 3636036)
Heyla,


Ik wil echter ook een andere invalshoek aanbrengen: er wordt veel te veel gevlogen en de concurrentie in de lucht is dodelijk. Door het systeem van just in time delivary en het feit dat stockage voor bedrijven zo ongelooflijk duur is raken zowel onze wegen als onze lucht veel te druk. Tegelijk wordt er nog altijd geen tax geheven op kerosine, zodat in de kostprijs voor transport de kost van de vervuiling niet wordt verrekend: dit zorgt ervoor dat luchtvaart een zeer interessante vorm van goederentransport blijft, zodat de concurrentie moordend is en er zodus beknibbeld wordt op veiligheid (net zoals op de baan trouwens). Laten we hier wat aan veranderen. Een betere uitbouw van vlotter transport over zee, binnenwater en spoor is hier een oplossing; een tax op kerosine; maar evengoed een reflectie over ons consumptiepatroon. Als we die kiwi's per se tegen een schijntje willen kopen dan heeft dat gevolgen voor het leefmilieu en de veiligheid van de luchtvaart.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

GrBr

Vlotter transport over zee, dus ben je voorstander van uitbreiding haven van Antwerpen, met gevolg slopen van Doel.

Uitbouw binnenwater, met extra kanalen?

Refelctie over ons consumptie patroon, regering geeft dus slecht voorbeeld door koffie van Max Havelaar te schenken wegens slecht voor het milieu. Kunnen beter glass melk of water van de tap aanbieden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be