![]() |
het FDF strooit wat zout op de wonde...
Citaat:
raar toch dat ze het aan de realiteit willen aanpassen op lokaal niveau, maar de debiele 50:50 pariteit in de federale regering willen ze dan wel weer zo laten... met alarmbellen, toeters,.... we zullen maar niet spreken over de vertegenwoordiging van nederlandstaligen in wallonië zeker :roll: als het hen maar goed uitkomt :/ |
Citaat:
Pas zijn voorstel toe op wat voor hen nu positief uitkomt (50/50) maar daardoor negatief voor hen zal uitdraaien. Hij zal zijne 'kak' wel intrekken. |
Het ergert me altijd zo dat men Belga persberichten klakkeloos overneemt en zo de leugens laat staan.
Deze FDFer vervangt het aantal nederlandstalige kiezers door het aantal nederlandstalige stemmen, en het aantal franstalige kiezers door het aantal franstalige inwoners. Zo kan hij beide nummers overdrijven in omgekeerde richtingen. De vergelijking tussen het tweetalige Brussel en het eentalige Vlaanderen gaat uiteraard niet op, maar dan nog. Vlamingen krijgen 19% van de zetels in Brussel met een kleine 12% van de stemmen, terwijl hij 14% van de Vlaamse zetels wil met 2% van de stemmen. Dat zou ik eigenlijk graag in mijn krant lezen, in plaats van zelf te moeten opzoeken. Vandaag kunnen zij rustig hun valse cijfers blijven herhalen, en je weet zeker dat er charels gaan tussen zitten die dat als bron willen citeren. |
Citaat:
Je kan een niet-volwaardig gewest toch niet gaan vergelijken met het federaal niveau? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Kan me moeilijk voorstellen dat ze in Kraainem en Wezembeek enz... zo'n voorstel zien zitten. Laat die quote maar goed en luid klinken. |
Hij zegt dat enkel om zijn ander idioot voorstel te verbloemen. Ik wil wel eens zo'n rabiate francofiel naar het stadshuis zien trekken en een ambtenaar voor zich krijgen die hem een vraag stelt in het turks ofzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De brusselaars mogen tevreden zijn dat we niet de helft van de zetels en ministerposten opeisen, waar we eigenlijk recht op hebben. |
Citaat:
Dat komt omdat de overgrote meerderheid van de Franstaligen in Vlaanderen niet op Franstalige lijsten (kunnen) stemmen (zoals Vlamingen dat ook niet kunnen in Wallonië). Vlaams Belang is in Brussel trouwens de grootste Vlaamse partij enkel en alleen op basis van Franstalige stemmen. Veel van die Vlaamse kiezers zijn dus Franstaligen, zeker bij VB. |
Citaat:
Dat komt omdat de overgrote meerderheid van de Franstaligen in Vlaanderen niet op Franstalige lijsten (kunnen) stemmen (zoals Vlamingen dat ook niet kunnen in Wallonië). Vlaams Belang is in Brussel trouwens de grootste Vlaamse partij enkel en alleen op basis van Franstalige stemmen. Veel van die Vlaamse kiezers zijn dus Franstaligen, zeker bij VB. |
Citaat:
Men kan overal in Vlaanderen op franstalige lijsten stemmen, als er franstalige lijsten opkomen. Als de aantallen zodanig groot zijn zie ik niet waarom men dat wel in H-V zou doen maar niet elders. |
Citaat:
Het is daarom erg spijtig dat er van 'Vlaamse' kant nog geen degelijk, gelijkaardig voorstel was gekomen. Misschien kan dat éne voorstel (Arabisch, Turks, ...) van het FDF echter alsnog aanvaard worden, als 'toegeving'. Ik vind het wel vreemd dat Engels niet werd genoemd. |
Citaat:
Toch nogal straf. Vlamingen in Waals-Brabant mogen NIET op Brusselse Vlamingen stemmen, maar franstaligen in Vlaams-Brabant mogen WEL op franstalige Brusselaars stemmen. En dan komt die FDF lefgozer nog klagen dat Vlamingen in Brussel oververtegenwoordigd zijn. Geef hem een schop onder zijn lamme reet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be