Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   nigeria-belgie 2-0 :cheer: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110813)

Anna List 19 augustus 2008 12:24

nigeria-belgie 2-0 :cheer:

:cheer: Nigeria !!! :cheer:

Anna List 19 augustus 2008 12:30

ondertussen 3-0 !!!

FDM 19 augustus 2008 12:32

de afrikaantjes krijgen weer alles : onze laatste cent en nu ook nog de medailles

Anna List 19 augustus 2008 12:36

haha 4-0 complete afgang voor de Belgen !!!

stropdrager 19 augustus 2008 12:38

:cheer:

Jazeker 19 augustus 2008 12:49

1 Bijlage(n)

eniotna 19 augustus 2008 12:50

Dat jullie niet voor België supporter en liever voor Nederland bijvoorbeeld kan ik wel begrijpen, maar dat jullie tegen België supporteren, vind ik echt zielig :roll:

L. J. Brutus 19 augustus 2008 12:50

Weer een flinke deuk in het België-gevoel. :cheer:

L. J. Brutus 19 augustus 2008 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniotna (Bericht 3637899)
Dat jullie niet voor België supporter en liever voor Nederland bijvoorbeeld kan ik wel begrijpen, maar dat jullie tegen België supporteren, vind ik echt zielig :roll:

De prestaties van de Belgen zijn dan ook zielig. ;-)

Dope 19 augustus 2008 12:54

Citaat:

tja, nationalisme is altijd een beetje zielig
de cheerders voor de 0 medailles zouden net het tegenovergestelde doen wnr precies dezelfde atleten daar in naam van vlaanderen zouden zijn

BigF 19 augustus 2008 12:56

Toch jammer voor de voetballers. De beloften waren eindelijk hun naam eens waardig. Met goeie prestaties de laatste tijd.

Nu verliezen is geen drama, maar toch jammer dat het met zulke zware cijfers moet gebeuren...

Anna List 19 augustus 2008 13:00

Citaat:

welja

12 medailles voor NL :cheer:

:lol:

Anna List 19 augustus 2008 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dope (Bericht 3637913)
tja, nationalisme is altijd een beetje zielig
de cheerders voor de 0 medailles zouden net het tegenovergestelde doen wnr precies dezelfde atleten daar in naam van vlaanderen zouden zijn

alsof sport iemand zou interesseren zonder nationalisme ... :roll:

je zou je heel makkelijk een OS zonder naties kunnen voorstellen : gewoon de beste sporters ter wereld,gegroepeerd per sport, ongeacht de nationaliteit ... maar zoiets bestaat niet hé ... hoe zou dat nu komen ???

Dope 19 augustus 2008 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3637930)
alsof sport iemand zou interesseren zonder nationalisme ... :roll:

behoren supporters van anderlecht tot een andere natie dan die van brugge?
en hoe zit dat dan met de wielerrondes?

sport interesseert mij sowieso nauwelijks, maar af en toe toch nog een beetje, zolang het niet gepaard gaat met dat stompzinnig patriottisch geblaat

Citaat:

je zou je heel makkelijk een OS zonder naties kunnen voorstellen : gewoon de beste sporters ter wereld,gegroepeerd per sport, ongeacht de nationaliteit ... maar zoiets bestaat niet hé ... hoe zou dat nu komen ???
bij de ronde van frankrijk ligt het blijkbaar anders
hoe zou dat nu toch komen?

FDM 19 augustus 2008 13:12

- gelieve geen voedselpakketten meer te sturen -

Anna List 19 augustus 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dope (Bericht 3637949)
behoren supporters van anderlecht tot een andere natie dan die van brugge?
en hoe zit dat dan met de wielerrondes?

sport interesseert mij sowieso nauwelijks, maar af en toe toch nog een beetje, zolang het niet gepaard gaat met dat stompzinnig patriottisch geblaat

bij de ronde van frankrijk ligt het blijkbaar anders
hoe zou dat nu toch komen?

wil je me nu wijsmaken dat je de gelijkenissen niet ziet tussen clubgevoel en nationalisme ??? die dingen zijn hetzelfde, alleen de omvang verschilt lichtjes ... dat gaat m toch om clubkleuren, groepsgevoel, verbondenheid ... lijkt mij allemaal vrij dicht bij de definitie van nationalisme te liggen hoor

voor zover ik iets van wielrennen ken is de ronde van Frankrijk is een clubcompetitie, te vergelijken met een landsbond ... alleen heb je daar de hypocrisie van de combinatie van individuele sport vs ploegsport erbij, waardoor het een tikkeltje complexer wordt ...

Dope 19 augustus 2008 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3637966)
wil je me nu wijsmaken dat je de gelijkenissen niet ziet tussen clubgevoel en nationalisme ??? die dingen zijn hetzelfde, alleen de omvang verschilt lichtjes ... dat gaat m toch om clubkleuren, groepsgevoel, verbondenheid ... lijkt mij allemaal vrij dicht bij de definitie van nationalisme te liggen hoor

in één woord: kuddegedrag
nu goed, als jij dat leuk vindt, het weze je gegund

als ik mensen groepsgevoelig zie zijn, ren ik zo snel mogelijk weg
binnen de korste tijd sta je tegen je zin te hossen met mensen waarvan je niet eens wil weten dat ze bestaan

vlijmscherp 19 augustus 2008 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3637915)
Toch jammer voor de voetballers. De beloften waren eindelijk hun naam eens waardig. Met goeie prestaties de laatste tijd.

Nu verliezen is geen drama, maar toch jammer dat het met zulke zware cijfers moet gebeuren...

vind ik ook.

Duvelke 19 augustus 2008 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3637897)

ge zijt zelf nen Belg, dat weet ge toch?

Zwartengeel 19 augustus 2008 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3638003)
ge zijt zelf nen Belg, dat weet ge toch?

Alsof hetgeen er op je identiteitskaart staat iets uitmaakt voor hoe je je voelt. Ik ben bij mijn geboorte ook gedoopt, maar denk je nu echt dat ik mijzelf daarom nog als katholiek beschouw?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be