Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Rik Daems (open Vld) wil werklozen gratis doen werken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110817)

gertjan22 19 augustus 2008 13:58

Rik Daems (open Vld) wil werklozen gratis doen werken

Enkele dagen geleden in de krant:

"Rik Daems blijft bij zijn voorstel om werklozen verplicht gratis te doen werken voor de overheid, 4 dagen per week,dus zonder loon! De werkloze behoudt in ruil het recht op zijn uitkering"...

Wat vinden jullie hiervan? Stel je krijgt een minimumuitkering van 250 euro/maand, zou je dan 4 dagen per week gratis voltijds gaan werken?

Voor mensen die een uitkering krijgen van 1000 euro/maand vind ik dit OK maar voor mensen die 250 euro/maand krijgen en dan 4 dagen verplichten gratis te werken,lijkt me sterk op de herinvoer van de slavernij! Sterker nog: Rik Daems wil dat de armen gratis gaan werken voor de rijken!

Uw mening? ...

Nefertete 19 augustus 2008 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 3638060)

"Rik Daems blijft bij zijn voorstel om werklozen verplicht gratis te doen werken voor de overheid, 4 dagen per week,dus zonder loon! De werkloze behoudt in ruil het recht op zijn uitkering"...

Wat vinden jullie hiervan? Stel je krijgt een minimumuitkering van 250 euro/maand, zou je dan 4 dagen per week gratis voltijds gaan werken?

Voor mensen die een uitkering krijgen van 1000 euro/maand vind ik dit OK maar voor mensen die 250 euro/maand krijgen en dan 4 dagen verplichten gratis te werken,lijkt me sterk op de herinvoer van de slavernij! Sterker nog: Rik Daems wil dat de armen gratis gaan werken voor de rijken!

Uw mening? ...

Ik zie stap 2 dan al aankomen.

Iedereen die voor de overheid werkt ontslaan, en dan verplicht voor zijn uitkering voor de overheid laten werken.

De oplossing is gevonden.

:twisted:

garfield 19 augustus 2008 17:40

Belachelijk.

Als je 4 dagen verplicht moet werken voor de Staat als werkZOEKENDE wanneer ga je dan tijd hebben om te solliciteren, cv versturen, interimbureaus bezoeken,....

job 19 augustus 2008 17:41

Citaat:

Uw mening? ...

Ze werken helemaal niet gratis !!!
In ruil mogen ze hun uitkering houden !!!!

joenk 19 augustus 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3638546)
Belachelijk.

Als je 4 dagen verplicht moet werken voor de Staat als werkZOEKENDE wanneer ga je dan tijd hebben om te solliciteren, cv versturen, interimbureaus bezoeken,....

Inderdaad. Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoeveel tijd er in dit soort zaken kruipt.

garfield 19 augustus 2008 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joenk (Bericht 3638569)
Inderdaad. Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoeveel tijd er in dit soort zaken kruipt.

vwl. als je het goed doet dan kruipt daar véél tijd in.
Ben ooit eens moeten ter controle gaan aan de charleroi-steenweg in Brussel.
Ik dus met mijn classeur met brieven onder mijne arm daar naartoe.
Dat mens viel van hare stoel, ze had nog nooit zo'n dossier gezien.
Ik zei dat ik gewoon terug aan de slag wou gaan en dat vraagt dan inspanning.
Mensen die echt werk zoeken, zijn fameus gepest met deze wensdroom van deze neo-liberaal.

Another Jack 19 augustus 2008 18:47

Citaat:

Belachelijk.

Dag 5?

duveltje382 19 augustus 2008 18:50

Ben wel tegen VWS maar dit kan toch ook niet volgens mij hoor:evil:

Pierette 19 augustus 2008 19:17

PWA systeem is ook toch zoiets...

en de slavernij met dienstencheques die die hautaine trut Ceyssens mee heeft ingevoerd en waar de rijkeluizen ze nog eens volledig kunnen aftrekken van de belastingen.

De VLD wordt communisti partei
wat wil je, met zijn buitenechtelijke dame Sophie van de PS

duveltje382 19 augustus 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3638806)

en de slavernij met dienstencheques die die hautaine trut Ceyssens mee heeft ingevoerd en waar de rijkeluizen ze nog eens volledig kunnen aftrekken van de belastingen.

Het is Ceysens voor U anders val je mij nu wel aan hoor ;-):-P

Pierette 19 augustus 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3638825)
Het is Ceysens voor U anders val je mij nu wel aan hoor ;-):-P

hoezo, leef je in zonde mijn kind :lol:

duveltje382 19 augustus 2008 19:35

.

Félicien Bwanatongo 19 augustus 2008 20:47

Citaat:

Belachelijk.

Inderdaad, maar daar is het de asociale extremist Daems dan ook niet om te doen. Vanuit zijn villaatje orakelt hij maar wat volgens wat zijn aanhang graag hoort, want voor hen zijn werklozen toch maar vuile profiteurs. En als je naar de aanhang van dergelijke extremisten kijkt, dan weet je genoeg.

Nieuw-solidaristen daarentegen stellen dat de werkloze verplicht moet solliciteren (onder hulpverlenend toezicht!), bijscholen en/of omscholen en daarna ter aanvulling gemeenschapsdienst verrichten.

Savatage 19 augustus 2008 20:52

Op zich is het niet meer dan normaal dat je een werkinspanning levert in ruil voor de uitkeringen die je systematisch ontvangt. Als je 4 dagen verplicht moet werken, schieten er nog 3 volle dagen en 4 halve dagen over om op zoek te gaan naar een job en ervoor te solliciteren.

kamiel spieces 19 augustus 2008 20:59

Citaat:

Uw mening? ...

Ik vind dat Rik Daems ook moet gaan werken zonder loon!

Die heeft als minister al genoeg gepikt gehad van de mensen.

Félicien Bwanatongo 19 augustus 2008 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3639180)
Ik vind dat Rik Daems ook moet gaan werken zonder loon!

Die heeft als minister al genoeg gepikt gehad van de mensen.

Dwangarbeid in detentiecentra, het enige waar liberalen en libertairen voor deugen. ;-)

kamiel spieces 19 augustus 2008 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3638806)

PWA systeem nog zoiets dat die VLD kwallen hebben ingevoerd om aan hun 400.000 jobkes te kunnen geraken.

kamiel spieces 19 augustus 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3639192)
Dwangarbeid in detentiecentra, het enige waar liberalen en libertairen voor deugen. ;-)

Sluit me hier volledig bij aan!

Die liberalen hebben teveel naar de klote geholpen in dit land!

kamiel spieces 19 augustus 2008 21:09

[quote=Félicien Bwanatongo;3639118]Inderdaad, maar daar is het de asociale extremist Daems dan ook niet om te doen. Vanuit zijn villaatje orakelt hij maar wat volgens wat zijn aanhang graag hoort, want voor hen zijn werklozen toch maar vuile profiteurs. En als je naar de aanhang van dergelijke extremisten kijkt, dan weet je genoeg.

Dat hij maar wat verder gaat orakelen met wijn verbouwen, want die is ook al niet te zuipen.

Nefertete 20 augustus 2008 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 3638551)
Ze werken helemaal niet gratis !!!
In ruil mogen ze hun uitkering houden !!!!

100% mee eens.

Ze werken niet gratis. Wel bijna gratis.

Goedkope arbeidskrachten. De natte droom van iedere blauwe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be