Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ex-SP.A schijnsocialist maakt bewoners Doel kapot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110845)

Pierette 20 augustus 2008 10:54

Ex-SP.A schijnsocialist maakt bewoners Doel kapot
 
Daan Schalck kraakt harde noten in Doel
'Nee, mijn links hart bloedt niet', zegt Gentse oud-politicus

GENT - Gentenaar Daan Schalck, oud-kabinetsadviseur van burgemeester Daniël Termont en oud-parlementslid voor de SP.A, moet als directeur van de Maatschappij Linkerscheldeoever Doel helpen ontruimen. 'Nee, mijn links hart bloedt niet. Omdat dit project steunt op een brede maatschappelijke consensus.'

bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&PostCode=9000

Allemaal dezelfde rotzakken die sossen ! :evil:

Txiki 20 augustus 2008 11:04

"sos" betekent in het Baskisch "geld"...

GaRnaaLBeeR 20 augustus 2008 11:31

In Antwerpen betekendt dat "coke"
Mss ook op andere plaatsen, zou het niet weten.

Chipie 20 augustus 2008 11:34

Tja... sossen die rekening houden met economische realiteiten zijn niet dik gezaaid...

We hebben ook FVDH, PJ en VDL... maar die worden ook door de authentieke Stalinistische sossen uitgespuwd... :oops: :-P

roger verhiest 20 augustus 2008 11:40

Inderdaad in de vroegere en nog bestaande rode regimes worden mensen "en masse" verplaatst om ruimte te scheppen voor industriële aktiviteiten. <Kritiek hierop en acties hiertegen zijn een typisch "groene" zaak. De mantra "De haven moet kunnen uitbreiden om de werkgelegenheid te handhaven" is iets dat bij de arbeidersz in de eerste plaats goed aankomt.

Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid genuanceerder : ook de specialisten kunnen zich vergissen, er ligt daar ergens een dok dat wegens sluizen moet dichtgesmeten worden
maar er is ook een dok dat inmiddels de Antwerpse Haven verheven heeft tot TEU multimiljonair.. Bovendien is de modernisatie en doorgedreven automatisatie niet bepaald een onverdeelde zegen voor de werkgelegenheid.

Ik heb 2 fundamentele bedenkingen :

1. Waarom protest en verzet nu als het kalf alreeds bijna kompleet verdronken is,
de uitbreiding naar linkeroever van het havengebied was in wezen op zichzelf een aangekondigde dood voor Doel. Bij deze beslissing heb ik van geen enkele zijde protest gehoord. Het huidige protest is dan ook te seinig en vooral te laat.

2. Indien er geen ruimte voor uitbreiding meer is in Antwerpen - moet ze elders gezocht worden .. Gent, Zeebrugge, Vlissingen, Duinkerken, Rotterdam... Nimby (not in my backyard) is verstoppertje spelen met de realiteit. Laat er nog iemand tranen voor de teloorgang van Oosterweel, Wilmarsdo nk en alle onteigeningen die plaatsvonden om de petrochemie te realizeren ?

Ten slotte : op rechteroever ontstaan stilletjesaan reusachtige "verouderde" havengebieden, die kunnen hervormd worden in aangename nieuwe polderdorpen -
zou het ene het andere niet kunnen compenseren ?

Another Jack 20 augustus 2008 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3640047)
Inderdaad in de vroegere en nog bestaande rode regimes worden mensen "en masse" verplaatst om ruimte te scheppen voor industriële aktiviteiten. <Kritiek hierop en acties hiertegen zijn een typisch "groene" zaak. De mantra "De haven moet kunnen uitbreiden om de werkgelegenheid te handhaven" is iets dat bij de arbeidersz in de eerste plaats goed aankomt.

Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid genuanceerder : ook de specialisten kunnen zich vergissen, er ligt daar ergens een dok dat wegens sluizen moet dichtgesmeten worden
maar er is ook een dok dat inmiddels de Antwerpse Haven verheven heeft tot TEU multimiljonair.. Bovendien is de modernisatie en doorgedreven automatisatie niet bepaald een onverdeelde zegen voor de werkgelegenheid.

Ik heb 2 fundamentele bedenkingen :

1. Waarom protest en verzet nu als het kalf alreeds bijna kompleet verdronken is,
de uitbreiding naar linkeroever van het havengebied was in wezen op zichzelf een aangekondigde dood voor Doel. Bij deze beslissing heb ik van geen enkele zijde protest gehoord. Het huidige protest is dan ook te seinig en vooral te laat.

2. Indien er geen ruimte voor uitbreiding meer is in Antwerpen - moet ze elders gezocht worden .. Gent, Zeebrugge, Vlissingen, Duinkerken, Rotterdam... Nimby (not in my backyard) is verstoppertje spelen met de realiteit. Laat er nog iemand tranen voor de teloorgang van Oosterweel, Wilmarsdo nk en alle onteigeningen die plaatsvonden om de petrochemie te realizeren ?

Ten slotte : op rechteroever ontstaan stilletjesaan reusachtige "verouderde" havengebieden, die kunnen hervormd worden in aangename nieuwe polderdorpen -
zou het ene het andere niet kunnen compenseren ?

Schitterend en creatief voorstel!
Alleen vinden politiekers dat maar niks, enkel en alleen omdat ze zelf niet in staat zijn zulke creatieve oplossingen te vinden en vooral te realiseren.

-=EXCALIBUR=- 20 augustus 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3640047)
Inderdaad in de vroegere en nog bestaande rode regimes worden mensen "en masse" verplaatst om ruimte te scheppen voor industriële aktiviteiten. <Kritiek hierop en acties hiertegen zijn een typisch "groene" zaak. De mantra "De haven moet kunnen uitbreiden om de werkgelegenheid te handhaven" is iets dat bij de arbeidersz in de eerste plaats goed aankomt.

Voor de olympische spelen waren dat zomaar eventjes 1.500.000 mensen die moesten opkrassen. :?

monza 20 augustus 2008 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3640014)
"sos" betekent in het Baskisch "geld"...

In't engels Safe Our Souls dus wat wilt ge zeggen?

daiwa 21 augustus 2008 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3640047)
1. Waarom protest en verzet nu als het kalf alreeds bijna kompleet verdronken is,


Dat protest kwam einde de jaren zestig al op gang hoor.
Toen gingen boeren die tussen Doel en Kallo woonden en hun boerderij/gronden kwijt speelden al betogen in Brussel, en dat hebben ze daar geweten. :lol:

Txiki 21 augustus 2008 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3640242)
In't engels Safe Our Souls dus wat wilt ge zeggen?

Gewoon, dat "sosa" het geld betekent, en "sos" geld. Meer niet.

AdrianHealey 21 augustus 2008 01:36

Tof, he.

Zo'n overheid.

pibo® 21 augustus 2008 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3640047)
Inderdaad in de vroegere en nog bestaande rode regimes worden mensen "en masse" verplaatst om ruimte te scheppen voor industriële aktiviteiten. <Kritiek hierop en acties hiertegen zijn een typisch "groene" zaak. De mantra "De haven moet kunnen uitbreiden om de werkgelegenheid te handhaven" is iets dat bij de arbeidersz in de eerste plaats goed aankomt.

Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid genuanceerder : ook de specialisten kunnen zich vergissen, er ligt daar ergens een dok dat wegens sluizen moet dichtgesmeten worden
maar er is ook een dok dat inmiddels de Antwerpse Haven verheven heeft tot TEU multimiljonair.. Bovendien is de modernisatie en doorgedreven automatisatie niet bepaald een onverdeelde zegen voor de werkgelegenheid.

Ik heb 2 fundamentele bedenkingen :

1. Waarom protest en verzet nu als het kalf alreeds bijna kompleet verdronken is,
de uitbreiding naar linkeroever van het havengebied was in wezen op zichzelf een aangekondigde dood voor Doel. Bij deze beslissing heb ik van geen enkele zijde protest gehoord. Het huidige protest is dan ook te seinig en vooral te laat.

2. Indien er geen ruimte voor uitbreiding meer is in Antwerpen - moet ze elders gezocht worden .. Gent, Zeebrugge, Vlissingen, Duinkerken, Rotterdam... Nimby (not in my backyard) is verstoppertje spelen met de realiteit. Laat er nog iemand tranen voor de teloorgang van Oosterweel, Wilmarsdo nk en alle onteigeningen die plaatsvonden om de petrochemie te realizeren ?

Ten slotte : op rechteroever ontstaan stilletjesaan reusachtige "verouderde" havengebieden, die kunnen hervormd worden in aangename nieuwe polderdorpen -zou het ene het andere niet kunnen compenseren ?



waarom renoveren ze die niet in nieuwe havengebieden ??????? dan hadden de mensen in Doel kunnen blijven wonen ...... probleem opgelost zou ik zeggen

Anna List 21 augustus 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3640047)
Inderdaad in de vroegere en nog bestaande rode regimes worden mensen "en masse" verplaatst om ruimte te scheppen voor industriële aktiviteiten. <Kritiek hierop en acties hiertegen zijn een typisch "groene" zaak. De mantra "De haven moet kunnen uitbreiden om de werkgelegenheid te handhaven" is iets dat bij de arbeidersz in de eerste plaats goed aankomt.

Zoals gewoonlijk is de werkelijkheid genuanceerder : ook de specialisten kunnen zich vergissen, er ligt daar ergens een dok dat wegens sluizen moet dichtgesmeten worden
maar er is ook een dok dat inmiddels de Antwerpse Haven verheven heeft tot TEU multimiljonair.. Bovendien is de modernisatie en doorgedreven automatisatie niet bepaald een onverdeelde zegen voor de werkgelegenheid.

Ik heb 2 fundamentele bedenkingen :

1. Waarom protest en verzet nu als het kalf alreeds bijna kompleet verdronken is,
de uitbreiding naar linkeroever van het havengebied was in wezen op zichzelf een aangekondigde dood voor Doel. Bij deze beslissing heb ik van geen enkele zijde protest gehoord. Het huidige protest is dan ook te seinig en vooral te laat.

2. Indien er geen ruimte voor uitbreiding meer is in Antwerpen - moet ze elders gezocht worden .. Gent, Zeebrugge, Vlissingen, Duinkerken, Rotterdam... Nimby (not in my backyard) is verstoppertje spelen met de realiteit. Laat er nog iemand tranen voor de teloorgang van Oosterweel, Wilmarsdo nk en alle onteigeningen die plaatsvonden om de petrochemie te realizeren ?

Ten slotte : op rechteroever ontstaan stilletjesaan reusachtige "verouderde" havengebieden, die kunnen hervormd worden in aangename nieuwe polderdorpen -
zou het ene het andere niet kunnen compenseren ?

tamelijk fatalistisch van je

en wat is dan de volgende stap ? heb je de ligging van de dokken al eens bekeken ? je ziet toch ook duidelijk dat nog steeds de bedoeling is van het eind jaren 70 afgeschoten baalhoekkanaal te realiseren?! alles om de 'bocht van bath' af te snijden ... daar gaat verdorie nog veel moeten sneuvelen hoor ... volgens mij (en ik ben heus geen groene of rode jongen) is de ecologische en sociale kost hiervoor veel te groot !

hopelijk merk je nu dat je argument 'te laat en te weinig' echt geen historisch hout snijdt ... alleen de industrie walst voort ...

-=EXCALIBUR=- 21 augustus 2008 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3641979)
tamelijk fatalistisch van je

en wat is dan de volgende stap ? heb je de ligging van de dokken al eens bekeken ? je ziet toch ook duidelijk dat nog steeds de bedoeling is van het eind jaren 70 afgeschoten baalhoekkanaal te realiseren?! alles om de 'bocht van bath' af te snijden ... daar gaat verdorie nog veel moeten sneuvelen hoor ... volgens mij (en ik ben heus geen groene of rode jongen) is de ecologische en sociale kost hiervoor veel te groot !

hopelijk merk je nu dat je argument 'te laat en te weinig' echt geen historisch hout snijdt ... alleen de industrie walst voort ...

Ik zeg het u: Vlaanderen wordt langzaam maar zeker 1 groot industriegebied.

Anna List 21 augustus 2008 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3642050)
Ik zeg het u: Vlaanderen wordt langzaam maar zeker 1 groot industriegebied.

Vlaanderen én Zeeuws Vlaanderen ...

pibo® 21 augustus 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3642050)
Ik zeg het u: Vlaanderen wordt langzaam maar zeker 1 groot industriegebied.



en dan nog vooral 1 soort industrie .... op - en overslag van goederen !!! véél grote magazijnen waar weinig mensen onderbetaald werken . :-(

Anna List 21 augustus 2008 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pibo® (Bericht 3642059)
en dan nog vooral 1 soort industrie .... op - en overslag van goederen !!! véél grote magazijnen waar weinig mensen onderbetaald werken . :-(

²

bijzonder weinig toegevoegde waarde tegenover een massale infrastructuurkost ... dixit Geert Noels ...

Another Jack 21 augustus 2008 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pibo® (Bericht 3642059)
en dan nog vooral 1 soort industrie .... op - en overslag van goederen !!! véél grote magazijnen waar weinig mensen onderbetaald werken . :-(

Dat noemt men een haven.
Pest deze activiteit uit het land en we mogen op onze klompen brusselse wafels verkopen aan Chinese toeristen die dan dit openluchtmuseum met grote ogen zullen komen aanschouwen.

Anna List 21 augustus 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3642106)
Dat noemt men een haven.
Pest deze activiteit uit het land en we mogen op onze klompen brusselse wafels verkopen aan Chinese toeristen die dan dit openluchtmuseum met grote ogen zullen komen aanschouwen.

nee, ook een haven kan economische keuzes maken : voor trafiek die wel meer toegevoegde waarde genereeerd bvb (chemie etc)

Another Jack 21 augustus 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3642152)
nee, ook een haven kan economische keuzes maken : voor trafiek die wel meer toegevoegde waarde genereeerd bvb (chemie etc)

Bedrijven maken keuzes, havens volgen (of niet).
Zo werkt het.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be