Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   joepie, jean michel saive heeft verloren! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110868)

Mitgard 20 augustus 2008 22:07

joepie, jean michel saive heeft verloren!

OS Tafeltennis: Zesde Spelen van Jean-Michel Saive zitten er al op

Jean-Michel Saive heeft zich op zijn zesde Spelen niet kunnen plaatsen voor de derde ronde. De Belg verloor met 4-2 van de Nigeriaan Segun Toriola: 11-8, 11-7, 8-11, 9-11, 11-3 en 12-10 in 43 minuten.

De eerste twee sets gingen lange tijd gelijk op, maar telkens haakte Saive op het einde af. Ook in set drie en set vier liep de score min of meer gelijkmatig op, maar nu was het telkens Saive die aan het langste eind trok. In set 5 kwam Saive 0-2 voor, maar toen ging Toriola fors door naar 7-2 en 11-3. Saive herpakte zich in set 4, en kwam 0-4 en 2-6 voor, maar Toriola kwam terug. Bij 9-10 kreeg de Waal nog een setpunt, maar enkele minuten was het Toriola die de zege binnenhaalde.

"Waar ik voor vreesde, is uitgekomen", vertelde Saive na de wedstrijd. "Hij had vertrouwen, want hij heeft hier al twee wedstrijden gewonnen, en ik speelde hier pas mijn eerste wedstrijd. Op mijn 38 jaar heb ik sowieso wat meer tijd nodig om in het ritme te komen. Ik heb niet goed gespeeld. Ik ben ontgoocheld dat ik niet hetzelfde niveau heb gehaald als op training, maar ik hoop dat al het geleverde werd nog zal lonen voor de belangrijke afspraken in de rest van het seizoen".

Het was de zesde keer dat Jean-Michel Saive op de Olympische Spelen stond. Samen met de Kroaat Zoran Primorac en de Zweed Jorgen Persson werd hij eerder deze week nog gehuldigd door de Internationale Tafeltennisfederatie (ITTF) als enige drie die alle toernooien van het tafeltennis op de Olympische Spelen hebben meegemaakt. Het beste resultaat van de voormalige nummer 1 van de wereld was een kwartfinale in Atlanta 1996. Vier jaar geleden verloor hij ook al meteen in zijn eerste ronde, eveneens met 4-2 tegen de Dominicaan van Chinese origine Jin Lu.
loa (belga)

---------------------------------------------

:cheer: dat ander land! :cheer:

Dope 20 augustus 2008 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3641435)

:lol:

Zwartengeel 20 augustus 2008 22:25

Citaat:

Jean-Michel Saive heeft zich op zijn zesde Spelen niet kunnen plaatsen voor de derde ronde. De Belg verloor met 4-2 van de Nigeriaan Segun Toriola: 11-8, 11-7, 8-11, 9-11, 11-3 en 12-10 in 43 minuten.

:cheer: Nog een keer Nigeria! :cheer:

Andro 20 augustus 2008 22:26

Wie ?

Duupje 20 augustus 2008 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3641494)
Wie ?

Awel den dien.

(mor as ge het weet, zegt het me dan ne keer door:-P)

HAMC 20 augustus 2008 22:42

:cheer:

Andro 20 augustus 2008 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3641516)
Awel den dien.

(mor as ge het weet, zegt het me dan ne keer door:-P)

Ik em daane mensch nog noeit gezeen of gespraokke en nog noeit neet van gehuurd.

Anna List 21 augustus 2008 07:45

Citaat:

OS Tafeltennis: Zesde Spelen van Jean-Michel Saive zitten er al op

De eerste twee sets gingen lange tijd gelijk op, maar telkens haakte Saive op het einde af. Ook in set drie en set vier liep de score min of meer gelijkmatig op, maar nu was het telkens Saive die aan het langste eind trok. In set 5 kwam Saive 0-2 voor, maar toen ging Toriola fors door naar 7-2 en 11-3. Saive herpakte zich in set 4, en kwam 0-4 en 2-6 voor, maar Toriola kwam terug. Bij 9-10 kreeg de Waal nog een setpunt, maar enkele minuten was het Toriola die de zege binnenhaalde.

"Waar ik voor vreesde, is uitgekomen", vertelde Saive na de wedstrijd. "Hij had vertrouwen, want hij heeft hier al twee wedstrijden gewonnen, en ik speelde hier pas mijn eerste wedstrijd. Op mijn 38 jaar heb ik sowieso wat meer tijd nodig om in het ritme te komen. Ik heb niet goed gespeeld. Ik ben ontgoocheld dat ik niet hetzelfde niveau heb gehaald als op training, maar ik hoop dat al het geleverde werd nog zal lonen voor de belangrijke afspraken in de rest van het seizoen".

Het was de zesde keer dat Jean-Michel Saive op de Olympische Spelen stond. Samen met de Kroaat Zoran Primorac en de Zweed Jorgen Persson werd hij eerder deze week nog gehuldigd door de Internationale Tafeltennisfederatie (ITTF) als enige drie die alle toernooien van het tafeltennis op de Olympische Spelen hebben meegemaakt. Het beste resultaat van de voormalige nummer 1 van de wereld was een kwartfinale in Atlanta 1996. Vier jaar geleden verloor hij ook al meteen in zijn eerste ronde, eveneens met 4-2 tegen de Dominicaan van Chinese origine Jin Lu.
loa (belga)

---------------------------------------------

foei Mitgard !

Saive, dien is al van een ander land ....

lantjes 21 augustus 2008 08:45

6 keer deelnemen aan de o.s. en nooit iets gewonnen, dat is tenminste echt in de geest van de spelen. Ja-mie !!!

vlijmscherp 21 augustus 2008 08:53

ik snap niet dat je kunt juichen bij het verlies van iemand. dat je juicht bij winst van iemand, ok, maar juichen bij het verlies?????

Txiki 21 augustus 2008 09:00

Ik heb altijd gedacht dat verliezen net de bedoeling was van die olympische spelen...

Anna List 21 augustus 2008 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3641965)
ik snap niet dat je kunt juichen bij het verlies van iemand. dat je juicht bij winst van iemand, ok, maar juichen bij het verlies?????

is dat niet een beetje hypocriet, vlijm ?

winst én verlies hoort erbij hé, zonder verliezer, geen winnaar ...

winnaars en verliezers zijn dus even belangrijk voor de spelen !

en mocht België een lijstje aanleggen met hun meest verdienstelijke verliezers, de mensen zouden zo niet klagen, want dat zou een indrukwekkende lijst zijn voor zo'n klein landje !

vlijmscherp 21 augustus 2008 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3641996)
is dat niet een beetje hypocriet, vlijm ?

winst én verlies hoort erbij hé, zonder verliezer, geen winnaar ...

absoluut, maar juich dan voor de winnaar, juich niet dat de verliezer verloren heeft....

je moet niet triest zijn dat Saive verloren heeft, maar die mens heeft je ook niets misdaan hé, hij spreekt zelfs Nederlands.

HAMC 21 augustus 2008 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3641965)

Belgie moet in al haar aspecten bestreden worden, dat wil ook zeggen juichen als Belgie verliest en als ze winnen dopingsverhalen/geruchten verspreiden.

Maar voorlopig winnen ze niet.

vlijmscherp 21 augustus 2008 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3642009)
Belgie moet in al haar aspecten bestreden worden, dat wil ook zeggen juichen als Belgie verliest en als ze winnen dopingsverhalen/geruchten verspreiden.

Maar voorlopig winnen ze niet.

België ok, maar de Belgen zelf??? wat hebben die mensen jou misdaan?? mogen zij hun sport niet beoefenen omdat ze toevallig hier geboren zijn? mogen die mensen echt niet hun sport boven de politiek zetten???

HAMC 21 augustus 2008 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3642034)
België ok, maar de Belgen zelf??? wat hebben die mensen jou misdaan?? mogen zij hun sport niet beoefenen omdat ze toevallig hier geboren zijn? mogen die mensen echt niet hun sport boven de politiek zetten???

Die mensen mogen hun sport beoefenen net zoals ik mag juichen als ze verliezen.

En die mensen zijn Vlamingen en walen, en als ze onder die noemer opkomen zal ik ze steunen.

Maar nu niet, nu juich ik als Belgie verliest.

vlijmscherp 21 augustus 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3642045)
Die mensen mogen hun sport beoefenen net zoals ik mag juichen als ze verliezen.

En die mensen zijn Vlamingen en walen, en als ze onder die noemer opkomen zal ik ze steunen.

Maar nu niet, nu juich ik als Belgie verliest.

België heeft niet verloren hé, Saive heeft verloren.

Tavek 21 augustus 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3642034)

Let niet op die kinders.

HAMC 21 augustus 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3642055)
België heeft niet verloren hé, Saive heeft verloren.

Stond Saive daar als Waal, Vlaming Of Belg?

Als het antwoord "Belg" is dan heeft Belgie verloren en is er reden temeer om te juichen.

:cheer: :cheer: :cheer:

HAMC 21 augustus 2008 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3642309)
Let niet op die kinders.

U bent Suid-Afrikaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be