![]() |
Communautair gestook Le Soir?
Dit kreeg ik in mijn mailbox.
Citaat:
|
Of het iets zal uithalen is een ander verhaal.
Vlamingbashen is een erkende Belgische sport. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OOPS! Kim schreef het ook al;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een heel korte nieuwsbrief, om u op de hoogte te brengen van nieuws dat u wellicht morgen uit de krant verneemt, maar waar ik u als trouwe lezer van de nieuwsbrief vooraf wil over informeren. In het eerste artikel vindt u het relaas van mijn lectuur van twee forums op de website van Le Soir, opgezet door een zekere 'Serge', initiatiefnemer van die twee forums. Ik was daar zo verontwaardigd over ('gebelgd'...) dat ik tegen Le Soir een klacht heb ingediend bij het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding). Als het juridisch niet baat, omdat het CGKR zich (weer eens) 'onbevoegd' zou kunnen verklaren omdat het zogenaamd om 'communautaire twisten' gaat, vond ik het toch nodig dergelijke boosaardige haatforums, volop geprommoot door Le Soir, aan te klagen. In het tweede artikel leest u mijn persbericht van vandaag, met de tekst van de klacht bij het CGKR.
Philippe V.d.A. - uitgever Nieuw Pierke Dat dergelijke klacht iets uithaalt is inderdaad hoogst onwaarschijnlijk : in het belgisch systeem bestaat zoiets als "racisme tegen Vlamingen" niet, klaarblijkelijk. Philippe V.d.A heeft echter volkomen gelijk voor wat bovenstaande betreft. Eerlijk gezegd : het zou mij niets verbazen als die "Serge" waarvan sprake, één der Le Soir redacteurs was die zich het mom van een forummer aanmeet om zijn vlamingenhaat te spuien. Overigens wil bedoelde "Serge" in zijn scheldtirades doen geloven dat hij advocaat is, wijl uit wat hij schrijft duidelijk blijkt dat hij van rechten, rechtspraak en juridisch jargon, niet de minste kaas gegeten heeft. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Maar zelfs als dat waar was, is het niet te vergelijken. Onderhavig forum is immers, voor zover mij bekend, niet aan een opiniekrant verbonden. Het forum van Le Soir uiteraard wél. |
In het forum van leSoir kan je niet eens normaal antwoorden...
in bijna alle threads waar ik wil reageren of gewoon een vraag stellen, zonder hierbij ook maar één haatdragend woord (ik heb het hier dan over ELK woord waar die mannen aanstoot aan kunnen nemen) te uiten, wordt mijn reply geweigerd... het is alsof ze de IP's filteren... makkelijk toch om zo de ideologie op je forum te kanaliseren in de richting die je als forum-moderator zelf wilt... het forum van LeSoir is puur voor politieke doeleinden :/ Mensen die vlamingen uitschelden voor nazi's, fascisten, duivels, Hitler-ne*kers,... ik kan werkelijk geen thread openen zonder dat er zo'n vergelijking instaat. Ze moeten daar veel opgekropte woede hebben daar over de taalgrens. |
Citaat:
Anderzijds is het deels ook een manier voor hen om, onder gelijkgezinden, een beetje stoer te doen en mekaar wat hoop in te spreken. Valse hoop, zoals wij weten, maar gefrustreerden houden zich nu eenmaal aan elke strohalm vast, ook als het een zelfbedachte virtuele is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be